Rocznica samochodu Warszawa
30 marca 1973 roku warszawską fabrykę na Żeraniu opuścił ostatni egzemplarz Warszawy.
Przypomnijmy, że Warszawa była pierwszym polskim samochodem osobowym produkowanym w latach 1951–1973 w FSO. Samochód został skonstruowany na licencji radzieckiej Pobiedy. Pierwsze auta (modele M20, 200, 201 i 202) charakteryzowały się 4-drzwiowym "garbatym" nadwoziem. W 1964 r. wprowadzono wersję sedan, natomiast rok później pojawiło się kombi.
Samochód doczekał się wielu modernizacji a także wersji pochodnych, jak pick-up, radiowóz, sanitarka, furgon. Z podzespołów Warszawy korzystały również inne pojazdy – dostawcze: Żuk, Nysa, Tarpan. Produkcja Warszawy została zakończona nie tylko dlatego, że na początku lat 70 ubiegłego wieku, była to już konstrukcja przestarzała. FSO produkowało już od prawie 6 lat Fiata 125p. Dodajmy, że w ostatnim roku produkcji Warszawy, linie montażowe opuściło 4266 egzemplarzy, podczas gdy jeszcze rok wcześniej 12 803 sztuki. Ogółem przez cały okres produkcji powstało łącznie 254 471 aut, przy czym 72 834 samochody wyeksportowano. Najwięcej do Bułgarii (26 655) i na Węgry (21 142).
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26