Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Rekordowy sezon Lopeza i Citroena
kalendarz 17/11 2014

Rekordowy sezon Lopeza i Citroena

Wiadomości / Moto sport / Citroen

Po starcie z pole position w wyścigu nr 1 na torze w Makau José María López odniósł swoje dziesiąte zwycięstwo w tym sezonie.

Drugie miejsce zajął po zaciętej walce, Yvan Muller, który dzięki temu zapewnił sobie drugą pozycję w klasyfikacji indywidualnej kierowców. Citroën ma za sobą sezon debiutu, który przyniósł 17 wygranych w 23 wyścigach, tytuł Wyścigowego Mistrza Świata w klasyfikacji producentów oraz całe podium w klasyfikacji kierowców, plasując trzech swoich kierowców fabrycznych (J-M. López / Y. Muller / S. Loeb) na trzech pierwszych miejscach.

Na pierwszych metrach biegu numer 2 zaimponowali szczególnie dwaj kierowcy: Tiago Monteiro, który przecisnął się pomiędzy Valente a Chiltonem i od razu objął prowadzenie, oraz Yvan Muller, który serią ataków zdołał awansować z miejsca ósmego na czwarte. Strefa hamowania do zakrętu Lisboa ponownie okazała się pechowa dla zawodnika próbującego w tym miejscu atakować: tym razem błąd popełnił Hugo Valente, który zamiast wyprzedzić lidera Monteiro, sam spadł o trzy pozycje, wyprzedzony przez Huffa, Mullera i Michelisza. Za ich plecami na szóstym miejscu jechał José María López, a Ma Qing Hua i Sébastien Loeb zajmowali, odpowiednio, miejsca dziewiąte i dziesiąte.

W dalszej części wyścigu, pomimo jedynie nielicznych okazji do wyprzedzania, Citroëny dostarczały publiczności emocji. Yvan Muller ani na chwilę nie zaprzestawał wywierania presji na Roberta Huffa. José María López w podobny sposób naciskał na Hugo Valente, a Sébastien Loeb dwukrotnie wykonał z powodzeniem manewr wyprzedzania, wysuwając się przed Ma Qing Hua i Toma Coronela.

Na siódmym okrążeniu na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa – okazało się, że z drogi wypadł Ma Qing Hua. C-Elysée WTCC z numerem startowym 33 zakończył jazdę po wbiciu się na zakręcie „R” w kurtynę z opon. Wyścig szybko wznowiono, a mniejsze odstępy pomiędzy zawodnikami tylko wzmagały temperaturę rywalizacji. Niedaleko przed metą Tiago Monteiro zmuszony był zwolnić z powodu defektu samochodu. Wyprzedził go Rob Huff, który utrzymał prowadzenie do mety. Drugie miejsce zajął Yvan Muller, a trzecie miejsce na podium zapewnił sobie Hugo Valente. José María López ukończył wyścig na piątej, zaś Sébastien Loeb na szóstej pozycji.

Powiedzieli na mecie:

Xavier Mestelan, zastępca Dyrektora zespołu Citroën Racing: „Brawo José María López! Zawodnik ten pokazał w ten weekend wszystkie swoje mocne strony. Nie popełnił nawet najdrobniejszego błędu, wygrał kwalifikacje, zapewniając sobie start z pole position, wygrał jeden z biegów i zaliczył w nim najszybszy czas okrążenia. Osiągnięcia te właściwie odzwierciedlają jego postawę w ciągu całego sezonu. Wygrany wyścig jest siedemnastym zwycięstwem Citroëna C-Elysée WTCC w tym roku – liczba ta wydaje się wręcz niewiarygodna, jeśli wziąć pod uwagę, że jesteśmy debiutantami, stawiającymi pierwsze kroki w nowej dla nas dyscyplinie sportu samochodowego. Z całego sezonu zapamiętamy wiele zdarzeń i zapiszemy w kronikach wiele faktów statystycznych. Ogromną satysfakcję sprawia nam to, że w ciągu tego roku wygrywali wszyscy nasi kierowcy – José María López, Sébastien Loeb, Yvan Muller i Ma Qing Hua. Kolejnym powodem do dumy jest niezawodność naszych samochodów. Teraz nastawiamy się na jeszcze bardziej zacięte zmagania w sezonie 2015 i z tą świadomością zabieramy się do pracy, aby przygotować się odpowiednio i stworzyć sobie jak najlepsze warunki do obrony zdobytych pozycji i tytułów”.

José María López: „Czy mógłbym wymarzyć sobie cokolwiek więcej? Wygrana w Makau jest dla mnie szczególnym przeżyciem, stanowi idealne zakończenie sezonu, który jest z pewnością najpiękniejszym w mojej dotychczasowej karierze. Przyznam, że liczyłem się z tym, iż na tej trasie Yvan będzie nie do pokonania. Jednocześnie cieszę się, że pomimo rywalizacji potrafiliśmy wspólnie i zgodnie pracować w ramach przygotowań i również temu zawdzięczamy nasze wyniki. Podczas jazdy mój samochód sprawował się bez zarzutu, mogłem przez cały czas utrzymać wysokie tempo. Aż do mety jechałem ofensywnie, nie chciałem rozmieniać zyskanej przewagi z obawy przed popełnieniem błędu przez zmianę rytmu. Teraz nadszedł czas świętowania naszych sukcesów – najpierw razem z zespołem, a potem w gronie mojej rodziny i przyjaciół w Argentynie. W sezonie 2015 znowu wystartujemy we trzech, z wyzerowanymi licznikami punktów. Ja nie będę już w roli outsidera, wręcz przeciwnie, ale możecie być pewni, że zrobię wszystko, by obronić mój tytuł mistrzowski!”

Yvan Muller: „Przede wszystkim, wielkie gratulacje dla Pechito. Brawo! Miałeś fantastyczny sezon i w pełni zasłużyłeś na tytuł Mistrza Świata. Brawa również dla Citroëna – to przecież wspaniałe osiągnięcie zwyciężyć w klasyfikacji producentów, a do tego zająć całe podium w indywidualnej klasyfikacji kierowców. Drugi z dzisiejszych biegów był dla mnie bardzo emocjonujący: na agrafce straciłem nieco czasu względem Roba Huffa, a później odrobiłem tę stratę na szybkiej partii toru. Każdą próbę wyprzedzania obciąża ryzyko, że jeśli się nie powiedzie, zakończy się utratą tempa, a może i zajmowanej pozycji. Ogólnie, ten sezon okazał się dla mnie trudniejszy niż poprzednie. Zamierzam porządnie przyłożyć się do pracy w przerwie zimowej, by w przyszłym roku wrócić w lepszej formie”.

Sébastien Loeb: „Z tego roku zapamiętam wiele dobrych chwil i wyciągnę wnioski z niejednego rozczarowania. Z samych prędkości, jakie osiągam, zarówno w kwalifikacjach, jak i podczas wyścigów, jestem zadowolony. Wydaje mi się także, że należałem do zawodników, których rywale jedynie z rzadka byli w stanie wyprzedzić. Natomiast przez cały sezon brakowało mi doświadczenia i umiejętności walki w zagęszczonym peletonie. Dzisiaj na początku pierwszego biegu byłem chyba nieco zanadto rozemocjonowany i to doprowadziło do błędu, po którym wyprzedził mnie Michelisz. W biegu numer dwa zostałem przyciśnięty do ściany, ale udało mi się uniknąć poważniejszych konsekwencji, a potem nawet wyprzedzałem. W przyszłym sezonie powinienem zastosować wszystkie nowe doświadczenia i umiejętności, które zebrałem w tym roku”.

Wyniki:
Kwalifikacje:
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)  2:24,294
2. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)  2:24,522
3. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)  2:24,779
4. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)  2:25,327
5. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
11. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)

Wyścig 1:
1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC)  +2,741
3. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)  +3,661
4. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)  +4,055
5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)  +4,589
6. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)  +5,186
7. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)  +9,338
8. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC)  +10,008

Najszybsze okrążenie: José María López: 2:27,338

Wyścig 2:
1. Rob Huff (Lada Granta 1.6T)
2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)  +0,344
3. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1)  +3,352
4. Nobert Michelisz (Honda Civic WTCC)  +3,990
5. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)  +4,285
6. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)  +4,825

Najszybsze okrążenie: Rob Huff: 2:27,009

Wyścigowe Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych – Klasyfikacja Kierowców:
1. José María López  462 pkt
2. Yvan Muller  336 pkt
3. Sébastien Loeb  295 pkt
4. Norbert Michelisz 201 pkt
5. Tiago Monteiro  186 pkt

Wyścigowe Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych – Klasyfikacja Producentów:
1. Citroën Total  1003 pkt
2. Honda  710 pkt
3. Lada  425 pkt

 

Zobacz podobne artykuły:

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.