Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Rajd Hiszpanii wyłoni mistrza?
kalendarz 23/10 2014

Rajd Hiszpanii wyłoni mistrza?

Wiadomości / Moto sport

Czy w Hiszpanii dojdzie do rozstrzygnięcia przed zakończeniem sezonu?

Dziś tj. 23 października rusza Rajd Hiszpanii. Rywalizacja o tytuł mistrza świata w kategorii kierowców i pilotów w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) wejdzie w decydującą fazę. Przypomnijmy, że jest dwunasty z łącznie trzynastu rajdów w tym sezonie.

Jeżeli obrońca tytułu Ogier zdobędzie jeden punkt więcej, niż Latvala, będzie miał mistrzostwo świata w kieszeni. Jeżeli będzie odwrotnie, trzy tygodnie później w Wielkiej Brytanii będziemy świadkami niezwykle emocjonującego finału. Latvala/Anttila trzymają kciuki za Andreasa Mikkelsena/Ola Fløene (N/N), bo jeżeli zajmującym trzecie miejsce w tabeli Norwegom uda się dojechać do mety tak, jak w Szwecji i ostatnio we Francji, przed Ogierem/Ingrassią, ale za Finami, szanse tych ostatnich na tytuł mistrzowski znacznie wzrosną. Z pewnością Mikkelsen/ Fløene po pięciu ukończonych rajdach na podium zrobią wszystko, aby w końcu stanąć na jego najwyższym stopniu.

Rajd Hiszpanii jest jedynym w całym sezonie z trasą wytyczoną po równej części zarówno na szutrze, jak i na asfalcie. Ogier/Ingrassia będą otwierali stawkę kierowców pierwszego dnia, którego odcinki prowadzą po szutrze, Latvala/Anttila pojadą bezpośrednio za nimi. Przed rokiem ich pojedynek wzbudził entuzjazm kibiców w Hiszpanii, gdy w pierwsze dni Latvala był na pierwszym miejscu, jednak ostatniego dnia na szutrze stracił swoją przewagę z powodu gorszej pozycji startowej. W ubiegłym roku w Hiszpanii, dzięki temu zaciętemu pojedynkowi, VW świętował pierwsze podwójne zwycięstwo w historii Polo R WRC.

Od pierwszego rajdu Polo R WRC w Monte Carlo w 2013 r. i po doskonałym sezonie 2013 i 2014, VW wyrównał i pobił kilka rekordów. Teraz zespół z Wolfsburga ma dużą szansę zapisać na swoim koncie kolejny sukces. Jeżeli VW wygra w Hiszpanii lub Wielkiej Brytanii, zrówna się pod względem liczby zwycięstw w sezonie ze swoim rywalem w MŚ Citroënem. Jedenaście zwycięstw w sezonie rajdowych Mistrzostw Świata Citroën zapisał na swoim koncie w 2005 r., gdy rajdy rozgrywane były w 16 krajach i w 2008 roku, gdy w kalendarzu było ich 15.

Rajd rozpocznie się w czwartek wieczorem na Montjuïc, w katalońskiej metropolii rozegrany zostanie 3,2-kilometrowy odcinek specjalny „Barcelona”, który ze względu na tło - obiekty zbudowane na igrzyska olimpijskie w 1992 r – będzie jedną z większych atrakcji. Natomiast piątek pokaże, co znaczy prawdziwa rajdowa rywalizacja. Tego dnia w programie są odcinki specjalne na drobnym szutrze. Typowy dla Rajdu Hiszpanii jest OS Terra Alta z pięciokrotną zmianą nawierzchni i głównym odcinkiem na asfalcie. Po całkowitej zmianie dostrojenia samochodów na asfalt, w sobotę w programie jest najdłuższy odcinek specjalny rajdu,  50-kilometrowy „Escaladei”. W niedzielę na zawodników czeka OS Riudecanyes, który przy drugim przejeździe będzie Power Stage. Dzięki rajdowi, obydwa ronda tego odcinka stały się znane w całej Hiszpanii. Na jednym z nich trzeba wykonać pełne okrążenie. Wąskie, kręte zjazdy w dół to również jedna z cech charakterystycznych tego odcinka specjalnego.

Dla zespołu z Wolfsburga Rajd Hiszpanii jest jednocześnie pierwszym jubileuszem. Polo R WRC  będzie startowało już po raz 25 w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC).

Sébastien Ogier, VW Polo R WRC #1:
„Rajd w naszej ojczyźnie wypadł dla nas bardzo nieszczęśliwie. Mamy dużo do naprawienia i dlatego moja motywacja przed Rajdem Hiszpanii jest bardzo silna. Julien i ja mogliśmy we Francji obronić tytuł, ale niestety nam się nie powiodło. Jestem jednak przekonany, że w Hiszpanii nam się to uda. W ubiegłym roku też wygraliśmy w Hiszpanii i czuję się fantastycznie. Dużo trenuję i jestem w doskonałej formie. Poza tym testujemy w Hiszpanii nasze nowe opony. Wprawdzie jechaliśmy na nich już we Francji i na niektórych odcinkach specjalnych pozwoliły nam jechać szybciej, ale warunki w Hiszpanii są zupełnie inne. Test w Hiszpanii pozwoli nam nabrać dodatkowej pewności siebie.”

Jari-Matti Latvala, VW Polo R WRC #2:
„Cieszę się na Rajd Hiszpanii, bo bardzo go lubię. Nadal mamy jeszcze szansę, aby walczyć o mistrzostwo świata. Jeszcze nigdy nie byłem w takiej sytuacji na dwa rajdy przed końcem sezonu. Pierwszy dzień będzie rozegrany na szutrze, kolejne na asfalcie. Myślę, że pojedynek między Sébastienem Ogierem a mną będzie emocjonujący. A tak długo, jak mam szansę, będę walczył. Nawierzchnia odcinków na szutrze jest relatywnie twarda, ale leży na niej drobna, luźna warstwa. Efekt „zamiatarki ulic” jest tutaj szczególnie widoczny. I będę tutaj w nieco lepszej sytuacji. Z drugiej jednak strony pył unoszący się w powietrzu może ograniczać widoczność, ale charakterystyka odcinków bardzo mi pasuje, lubię ten rajd i mamy dobre ustawienie na szuter i na asfalt, z którym czuję się bardzo pewnie.”

Andreas Mikkelsen, VW Polo R WRC #9:
Jadę do Hiszpanii stosunkowo spokojnie, bo drugie miejsce we Francji umocniło moją trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej. Rezultat z Francji był dla mnie ważny, bo nie czuję już na swoich plecach oddechu rywali. Z pewnością ten spokój pomoże mi w walce o moje pierwsze zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W Rajdzie Hiszpanii prawdopodobnie będę jechał trochę bardziej ryzykownie, aby osiągnąć mój kolejny cel. Zdobyłem w tym sezonie trzy drugie miejsca i jestem coraz bliżej pierwszego zwycięstwa. Jeżeli nie uda się to w Hiszpanii, wtedy, mam nadzieję, wygram w Walii.”

 

Zobacz podobne artykuły:

 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Najnowsze artykuły:
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...