Rajd Niemiec - nareszcie asfalt
Pierwszy rajd w tym sezonie rozgrywany w całości na asfalcie.
W ubiegłym roku załogi VW zajęły w Rajdzie Niemiec trzy pierwsze miejsca. W tym sezonie zaś kierowcy niemieckiego zespołu plasują się w ogólnej klasyfikacji na miejscach pierwszym, drugim i trzecim. Dzięki temu zespół VW jest faworytem dziewiątej i zarazem domowej rundy rajdowych Mistrzostw Świata. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger oraz Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila wyruszą i tym razem na trasę jako pierwsze trzy załogi.
Kolejne trzy rundy Rajdowych Mistrzostw Świata (Rajdy – Niemiec, Chin i Francji) są rozgrywane na takiej samej nawierzchni. W Niemczech na kierowców i ich pilotów czeka 18 odcinków specjalnych o łącznej długości 306,80 km. Jest wśród nich słynny „Panzerplatte” oraz malownicze OS-y wśród winnic.
W latach 2013 i 2014 zespół VW tracił szansę na wygraną w Niemczech, za to w roku 2015 świętował aż potrójny sukces. Rajd rozgrywany wokół Trewiru jest nie tylko pierwszą w pełni asfaltową rundą bieżącego sezonu, ale jego charakter sprawia, że wyjątkowo dużo wymaga on od ludzi i od sprzętu. Szybkie OS-y prowadzące przez lasy i odkryte tereny, wąskie, kręte drogi wśród winnic oraz widowiskowa „Arena Panzerplatte” na poligonie w Baumholder. W piątek największym wyzwaniem okażą się odcinki specjalne „Mittelmosel” i „Moselland”, a także wyjątkowo atrakcyjny dla widzów – „Ollmuth”. W sobotę z kolei walka będzie się toczyć na „Panzerplatte” z trzema przejazdami na krótkim odcinku dla widzów oraz z dwoma na długim OS-ie „Panzerplatte Lang”. Oznacza to 90 km zmagań na samym poligonie Baumholder z jego słynnymi głazami na krawędzi drogi, które przyczyniły się już do uszkodzenia zawieszenia niejednej rajdówki. W niedzielę zmagania będą toczyć się na wiodącym wśród winnic odcinku „Dhrontal” oraz na kończącym rajd Powerstage’u „Sauertal”.
Podczas Rajdu Niemiec toczonego przed własną publicznością, VW Motorsport będzie obchodził swój 50. jubileusz. 11 lipca 1966 roku założono związek Formel V Europa e.V., z którego wywodzi się współczesny Volkswagen Motorsport GmbH. Publiczność będzie miała okazję zapoznać się z historią marki nie tylko dzięki wystawie, jaka zostanie zorganizowana w parku serwisowym. Z okazji jubileuszu odbędą się także pokazowe jazdy historycznymi rajdówkami. Dieter Depping, kierowca testowy VW, wyjedzie na trasę pojazdem z numerem zero, którym będzie replika Golfa GTI 16V. W 1986 r. Kenneth Eriksson wygrał tym autem mistrzostwo samochodów grupy A w Rajdowych Mistrzostwach Świata. To właśnie Dieter Depping, trzykrotny rajdowy mistrz Niemiec, zwyciężył w Rajdzie Niemiec trzy razy (w latach 1994, 1996 i 1997) i po Sebastienie Loebie (dziewięć zwycięstw) jest drugim rekordzistą w historii tej imprezy. Na marginesie: gdyby Sebastien Ogier wygrał tegoroczny rajd, wyrównałby wynik (ma na koncie dwa pierwsze miejsca).
Zobacz podobne artykuły:
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
Druga runda WEC 2024
Wiadomości / Moto sport
2024.04.20
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21