Przygotowania do produkcji nowego Golfa
VW Golf ósmej generacji będzie wytwarzany w głównej fabryce koncernu w Wolfsburgu. Inwestycje z tym związane wyniosą 1,8 mld euro.
W Wolfsburgu powstaje obecnie każdego dnia ponad 2000 samochodów z rodziny Golfa. Również w przyszłości pozostanie ona głównym miejscem produkcji tego modelu. Za 75 tygodni w zakładzie w Wolfsburgu, największej fabryce samochodów w Europie, z taśmy zjedzie Golf ósmej generacji. Model ten jest dzisiaj sprzedawany w 108 krajach i od 1974 r. znalazł już uznanie 34 mln nabywców. Całkowite inwestycje VW w nowy model wynoszą 1,8 mld euro.
Do uruchomienia produkcji kolejnej generacji Golfa, koncern przygotowuje się wspólnie ze swoimi dostawcami. Członek Zarządu ds. Zaopatrzenia Ralf Brandstätter oraz Karlheinz Hell zarządzający rodziną modeli Golfa podczas spotkania „Golf 8 Supplier Summit” w Volkswagen Arena w Wolfsburgu podkreślili znaczenie nowej generacji Golfa dla marki Volkswagen i dla fabryki w Wolfsburgu.
W obecności 180 najważniejszych menedżerów ze 120 firm produkujących na potrzeby motoryzacji Brandstätter stwierdził: „Wprowadzenie na rynek Golfa nowej generacji, obok aut z rodziny I.D., ma dla marki największe znaczenie strategiczne”. Po wybraniu firm dostawczych teraz rozpocznie się kolejna faza współpracy, mająca na celu zapewnienie niezakłóconego wprowadzenia samochodu na rynek. „Znajdujemy się w drugiej, decydującej połowie prac nad projektem” – powiedział Brandstätter.
W ramach „Value Sourcing” VW aktywnie włącza dostawców podzespołów w proces powstawania produktu już na wczesnym etapie prac. Rywalizując między sobą firmy wnoszą do projektu nowego auta swoje pomysły dotyczące rozwiązań technicznych.
Zarówno dla Volkswagena, jak i jego partnerów duże znaczenie ma fakt, że 80 proc. firm dostarczających podzespoły współpracuje już w ramach umów przy produkcji aktualnego Golfa. Ralf Brandstätter stwierdził: „Jest to dowód dużej wzajemnej lojalności, fakt ten buduje między nami zaufanie i pozwala bezpiecznie planować realizację projektu”.
Najważniejszą rolę w pracach nad nowym Golfem pełni Karlheinz Hell, szef największego działu – modeli o kompaktowych rozmiarach, których w 2017 r. wyprodukowano 3,4 mln. Hell, w wypadku nowego Golfa, odpowiada za jak najlepszą współpracę wszystkich działów oraz za końcowy efekt.
Zdaniem Karlheinza Hell’a: „Następny Golf wprowadzi Volkswagena w erę pojazdów w pełni współpracujących ze sobą nawzajem i z otoczeniem w ramach rozszerzonych funkcji jazdy autonomicznej. Na jego pokładzie znajdzie się więcej oprogramowania niż kiedykolwiek wcześniej. Nowy Golf ma stały kontakt z Internetem, a dzięki swojemu cyfrowemu wnętrzu i systemom asystującym będzie wyznaczał standardy w dziedzinie łączności i bezpieczeństwa”./ns/
źródło: VW
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25