Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Producenci aut wykorzystują kryzys półprzewodników?
kalendarz 09/11 2021

Producenci aut wykorzystują kryzys półprzewodników?

Gorące tematy

Ile trzeba czekać w salonie na auto…? Różnie. Zależy ile emituje CO2…

Oczywiście takich słów nie usłyszymy w salonie od sprzedawcy, ale przyglądając się realizacji zamówień na auta można odnieść wrażenie, iż w większości przypadków szybciej realizowane są zamówienia na auta hybrydowe czy elektryki, twierdzą analitycy autobaza.pl.

Np. obecnie czas oczekiwania na auto spalinowe w salonie Skody wynosi 6 - 7 miesięcy, ale na elektrycznego SUV-a już tylko 4 - 5 miesięcy.

Podobnie sytuacja wygląda w salonie Toyoty. Hybrydowy C-HR zamówiony jeszcze we wrześniu, czy na początku października może być do odbioru jeszcze w tym roku w grudniu.

Sytuacja ta z pewnością nie dotyczy wszystkich producentów, bo np. Volkswagen niektóre spalinowe modele jak np. nowe Polo jest w stanie dostarczyć jeszcze w tym roku, a elektrycznego ID.3 dopiero wiosną 2022.

Nie zmienia to jednak faktu, że u niektórych producentów czas oczekiwania na auto spalinowe wynosi ok. 7 miesięcy. Zmienisz konfigurację silnika na bardziej eko? Czas oczekiwania skraca się nawet o połowę...

„Czy właśnie producenci aut znaleźli dodatkowy sposób na nakłonienie do zakupu elektryków polskich klientów salonów samochodowych…?” - zastanawia się Piotr Korab z firmy autobaza.pl.

Nie jest to żadną tajemnicą, iż elektryki w Polsce się nie sprzedają… Ponadto może również dochodzić do próby optymalizacji wielkości kary za przekroczone emisje CO2. Jak wiadomo, producenci od 2020 r. są zobowiązani do utrzymania łącznej emisji CO2 ze sprzedanej floty aut na poziomie 95 g/km.

Wydłużając terminy realizacji zamówień na auta spalinowe, a przyspieszając realizację zamówień na auta hybrydowe, czy elektryki mogą zadbać o limity emisji, tak aby ich nie przekroczyć. To wyraźnie leży w ich interesie.

Przewiduje się, że 13 największych europejskich producentów samochodów nie sprosta celom w zakresie emisji CO2 na 2021 r. i zostanie ukaranych grzywnami w wysokości ponad 14,5 mld euro. Czy zatem nie lepiej wymusić sprzedaż mniej emisyjnych pojazdów, aby zmniejszyć wysokość kary lub zupełnie jej uniknąć…?

źródło: PAP/Autoiso


Tagi:
producenci aut, kryzys półprzewodników, samochody hybrydowe, samochody elektryczne

Zobacz podobne artykuły:

Czy to koniec Diesla?
kalendarz 30/05 2023

Czy to koniec Diesla?

Wiadomości / Gorące tematy

2023.05.30

Skandal związany z fałszowaniem wyników emisji spalin ma ciąg dalszy.
Czy polskie autostrady są warte swojej ceny?
kalendarz 12/05 2023

Czy polskie autostrady są warte swojej ceny?

Wiadomości / Gorące tematy

2023.05.12

Jakość autostrad w Polsce to temat, który budzi w kierowcach wiele emocji.
Czy wodór będzie napędzał samochody w Polsce?
kalendarz 02/05 2023

Czy wodór będzie napędzał samochody w Polsce?

Wiadomości / Gorące tematy

2023.05.02

Wydaje się, że są takie obszary rynku, w których wodór nie będzie odgrywał istotnej roli.
Najnowsze artykuły:
Kajetanowicz rozpoczyna rywalizację w Rajdzie Sardynii 2023

Kajetanowicz rozpoczyna rywalizację w Rajdzie Sardynii 2023

Wiadomości / Moto sport

2023.05.30

Rajdowe Mistrzostwa Świata przenoszą się na Sardynię, gdzie rozegrana zostanie szósta runda tegorocznego kalendarza.
Udany debiut Klary Kowalczyk w FIA Karting Academy

Udany debiut Klary Kowalczyk w FIA Karting Academy

Wiadomości / Moto sport

2023.05.30

Na czeskim torze Steel Ring wystartowały prestiżowe mistrzostwa FIA Karting Academy.
Regeneracja skrzyni biegów tanim kosztem (do 100 zł)

Regeneracja skrzyni biegów tanim kosztem (do 100 zł)

Warsztat / Porady

2023.05.30

Skrzynia biegów jest nośnikiem napędu – sprawia, że obroty silnika są optymalne, mimo różnej prędkości jazdy i obciążeń. Bezpieczna eksploatacja silnika jest możliwa tylko wtedy, gdy przekładnia jest we właściwym stanie. ...