Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Premiera na Techno Classica 2020: VW e-Bulli
kalendarz 14/03 2020

Premiera na Techno Classica 2020: VW e-Bulli

Moto fanatyk / Volkswagen

Przyszłość klasycznych modeli  - nadwozie i konstrukcja VW T1 „Samba Bus” połączone z elementami współczesnego, elektrycznego układu napędowego.

Coraz większa liczba posiadaczy historycznych Volkswagenów Transporter znanych także jak Bulli, Combi, czy Mikrobus, chciałaby poruszać się swoimi klasycznymi autami bezemisyjnie – z wykorzystaniem nowoczesnego, elektrycznego układu napędowego. Wychodząc tym oczekiwaniom naprzeciw, marka Volkswagen Samochody Dostawcze przygotowała model e-Bulli i pokazuje, jak może w przyszłości wyglądać takie zabytkowe auto. Łączy w ten sposób przyjemność z poruszania się „klasykiem”, z czystą, bezemisyjną jazdą. Pierwszy elektryczny VW Transporter powstał w roku 1972. Zbudowano go na bazie modelu T2. e-Bulli z roku 2020 bazuje natomiast na T1 „Samba Bus” wyprodukowanym w roku 1966. Ten konkretny egzemplarz trafił najpierw do Los Angeles, ale po latach wrócił znów do Europy. Teraz został odbudowany i wyposażony w nowoczesny, elektryczny układ napędowy. Szerokiej publiczności Volkswagen Samochody Dostawcze pokaże e-Bulli po raz pierwszy podczas targów Techno Classica w Essen, w dniach 25-29 marca.

Jazda starym, klasycznym samochodem po takich metropoliach jak Paryż czy Londyn, z powodu przepisów środowiskowych staje się coraz trudniejsza i coraz droższa. Z drugiej jednak strony, coraz więcej ludzi takie pojazdy posiada i myśli o tym, by wyposażyć je w elektryczny napęd. Z myślą o nich, VW opracował model e-Bulli – auto bazujące na historycznym modelu, ale z nowoczesnym, elektrycznym napędem.

Elektryczny układ napędowy „Samba Busa” zbudowany jest w całości z komponentów i baterii wytwarzanych w Grupie Volkswagen. Składają się na niego podzespoły wykorzystywane w najnowszych elektrycznych autach oferowanych przez koncern. e-Bulli jest zatem najbardziej zaawansowanym etapem rozwoju zeroemisyjnych technologii marki. W związku z tym, ten pokazowy samochód otrzymał również nowe, bezpieczne podwozie.

Jednocześnie Dział Stylistyki Volkswagen Samochody Dostawcze, we współpracy z działem opiekującym się samochodami zabytkowymi Volkswagen Samochody Osobowe, opracował zupełnie nową koncepcję wnętrza i wyglądu zewnętrznego auta, będącą jednocześnie awangardową i klasyczną stylistycznie. W ten sposób e-Bulli stał się „pomostem” pomiędzy historycznym modelem T2 Elektro Transporter (1972-1979), a futurystycznym ID.Buzz, który wjedzie na rynek w 2022 r.

Pierwsze szkice, które powstały w centrum projektowym Volkswagen Samochody Dostawcze pokazują, że e-Bulli to zaawansowany technicznie, ale nadal klasyczny samochód dla „podróżników w czasie”. Projektanci z wyczuciem i finezją zmodernizowali ten będący ikoną motoryzacji pojazd. Zadbano o detale, tak jak np. okrągłe, diodowe reflektory. Dopiero jednak zaglądając przez okna do wnętrza samochodu można zauważyć, że nie wszystkie jego elementy wyglądają jak w klasycznym T1.

Projektanci wnętrz zmienili wiele elementów w środku, nie zapominając jednak o koncepcji przyświecającej oryginałowi. Nowością są z pewnością skórzane fotele i dźwignia automatycznej skrzyni biegów zlokalizowana pomiędzy fotelami. Podłogę, wyglądającą niczym pokład statku, zrobiono z litego drewna. W połączeniu z dużym, składanym dachem, ten „Samba Bus” jednoznacznie przywodzi na myśl marynistyczne skojarzenia.

Uwagę zwraca także kokpit, oparty na klasycznym wzorcu, ale z nowoczesnym prędkościomierzem, w obrębie którego znalazły się diody pokazujące aktualny bieg automatycznej przekładni (P, R, N, D). Ponadto szczególny detal – stylizowany symbol Bulli - umieszczono w centrum prędkościomierza. Sterować różnymi funkcjami auta można z poziomu tabletu umieszczonego w konsoli w suficie. Tablet ten daje też dostęp do wielu informacji.

Więcej informacji na temat e-Bulli poznamy bliżej daty rozpoczęcia targów Techno Classica./ns/

źródło: VW


Tagi:
Techno Classica, Volkswagen, VW, VW e-Bulli, Volkswagen Transporter

Zobacz podobne artykuły:

 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.