Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Prawie 90 proc. polskich kierowców zwraca uwagę na estetykę i wygląd swojego auta
kalendarz 27/02 2020

Prawie 90 proc. polskich kierowców zwraca uwagę na estetykę i wygląd swojego auta

Eksploatacja

Jak wykazują badania, atrakcyjny wygląd pojazdów jest ważny dla Polaków.

Badania „Czy pasja do motoryzacji ma płeć?” przeprowadzone na zlecenie 3M przez SW Research wykazują, że 87 proc. Polaków zwraca uwagę na estetykę swojego pojazdu.  W wyniku rosnącej popularności nurtu personalizacji, coraz więcej właścicieli samochodów decyduje się na zmianę wyglądu samochodu i dostosowanie go do swoich preferencji. Jakie aspekty wizualne pojazdów są więc najważniejsze dla kierowców?

Jak wynika z badań, atrakcyjny wygląd pojazdów jest ważny dla Polaków. Co ciekawe, kobiety nieznacznie częściej niż mężczyźni zapewniają, że estetyka auta stanowi istotną kwestię (89 proc. kobiet vs 85 proc. mężczyzn). Szerzący się trend personalizacji inspiruje kierowców do wyrażania swojego indywidualnego stylu poprzez wygląd samochodu. Tak więc car wrapping, czyli technika, która umożliwia zmianę wyglądu oraz zabezpieczenie auta poprzez oklejenie go specjalną folią, staje się coraz bardziej popularna.

Na jakie elementy wizualne swoich samochodów zwracają uwagę Polacy?

Polacy nie tylko uznają ogólny wygląd swoich pojazdów za kluczowy, ale również pragną nadać im niepowtarzalny charakter dbając o szczegóły. Co ciekawe, mężczyźni znacznie częściej zwracają uwagą na czystość samochodów (96,5 proc. mężczyzn vs. 69,1 proc. kobiet), stan lakieru (66,4 proc. mężczyzn vs 57,3 proc. kobiet) oraz felg (38,2 proc. mężczyzn vs 32,8 proc. kobiet). Jednocześnie chcą, żeby ich auta pozostawały w jak najlepszym stanie oraz wyglądały na nowsze, natomiast dla ponad 1/3 badanych kobiet ważne jest, aby samochód miał atrakcyjny kolor, a jego wnętrze było bogato wyposażone.  

Dlaczego dbamy o swoje samochody?

Aż 47,9 proc. Polaków deklaruje, że dba o wygląd wszystkich posiadanych przedmiotów, w tym również samochodu. Kierowcy przedstawiają wiele powodów, dla których warto utrzymać pojazd w jak najlepszym stanie. 1 na 5 respondentów poprzez wygląd samochodu wyraża swoją osobowość, styl życia oraz zainteresowania. Właściciele często twierdzą, że troszczą się o wygląd pojazdu ze względów ekonomicznych. Uważają, że samochód dobrze utrzymany wizualnie mniej traci na wartości i łatwiej będzie go sprzedać w przyszłości.

Stosunek do samochodu często wyrażany jest w sposób emocjonalny, niemalże jak do członka rodziny. Codzienne korzystanie z zadbanego i czystego auta może więc wprowadzać w dobry nastrój, dostarczać pozytywnych emocji oraz poczucia satysfakcji. Samochód od zawsze wykorzystywany był do podkreślenia własnego „Ja” – mówi dr Sylwia Milewska, psycholog transportu. – Personalizacja pojazdu wpływa na podwyższenie poczucia własnej wartości i aprobaty społecznej. Co więcej, pozwala osobom nieśmiałym wyrazić siebie, natomiast kreatywne umysły mogą w ten sposób realizować swoje wizje artystyczne – dodaje.

Dlaczego i w jaki sposób decydujemy się zmienić wygląd samochodu?

Kierowcy są świadomi, jak wiele metod na udoskonalenie lub przeprowadzenie metamorfozy auta jest dostępnych na rynku. Dzięki temu coraz chętniej podkreślą swój wyjątkowy charakter poprzez jego estetykę. Obecnie rosnącą popularnością cieszy się wykorzystywanie specjalnych folii ochronnych PPF (Paint Protection Film). Aż 40 proc. badanych deklaruje, że zdecydowałoby się na tę metodę zabezpieczenia lakieru, natomiast ponad 2/3 respondentów wyraziło chęć zmiany barwy niektórych części pojazdu np. lusterek oraz dachu, dostosowując je do swojego gustu. Dokonanie nawet drobnych zmian umożliwia nadanie drugiego życia samochodowi, ze względu na odświeżenie wyglądu. Znaczącej grupie (27,4 proc.) zależałoby na zmianie koloru karoserii lub jej elementów w sposób odwracalny – folię do zmiany koloru auta można zdjąć, lakier zostaje w nienaruszonym stanie. 1/4 właścicieli czuła się znudzona fabrycznym zabarwieniem karoserii i chciałaby ją zmienić. Jednocześnie, 21,4 proc. skorzystałaby z Car Wrappingu, aby umieścić na samochodzie grafikę związaną z własną firmą lub tą, w której pracuje.

Technika oklejania samochodów folią to odpowiedź na potrzeby wszystkich miłośników motoryzacji, którzy chcą dostosować swoje pojazdy do indywidualnych potrzeb i nadać im niepowtarzalny charakter. Car Wrapping umożliwia częściową, a nawet całościową zamianę koloru karoserii lub personalizację za pomocą druku… – mówi Tomasz Turkiewicz, Specjalista ds. rozwoju rynku, 3M.


Tagi:
wygląd samochodu, zmiana wyglądu samochodu, czy Polacy dbają o swoje auta

Zobacz podobne artykuły:

LPG to wciąż najtańsze paliwo
kalendarz 02/10 2024

LPG to wciąż najtańsze paliwo

Warsztat / Eksploatacja

2024.10.02

Koszt przejechania 100 km to 22,12 zł.
Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?
kalendarz 25/04 2024

Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?

Warsztat / Eksploatacja

2024.04.25

Pożar luksusowego samochodu elektrycznego Lucid Air w Warszawie zwrócił uwagę na profesjonalne i nietuzinkowe działania strażaków.
Awaria auta?
kalendarz 13/03 2024

Awaria auta?

Warsztat / Eksploatacja

2024.03.13

Holowanie nie zawsze jest konieczne.

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/
Najnowsze artykuły:
Kalendarz RSMP 2025

Kalendarz RSMP 2025

Wiadomości / Moto sport

2024.12.09

Na sezon 2025 zaplanowano sześć rajdów asfaltowych i jedną rundę szutrową.
5 mln Toyot z Francji

5 mln Toyot z Francji

Wiadomości / News

2024.12.09

Fabryka w Valenciennes została uruchomiona w 2001 r.
Ceny piwa i wody na stacjach paliw

Ceny piwa i wody na stacjach paliw

Wiadomości / Gorące tematy

2024.12.09

Piwo czy woda – co częściej wybierają klienci na stacjach paliw w Polsce?