Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Powiedzieli przed Rajdem Szwecji
kalendarz 12/02 2015

Powiedzieli przed Rajdem Szwecji

Wiadomości / Moto sport

Prawdziwie zimowy Rajd Szwecji. Co sądzą zawodnicy?

Sebastien Ogier (VW Polo R): „Wygląda na to, że warunki będą w tym roku bardzo dobre. Spadło dużo śniegu, a niskie temperatury sprawiły, że drogi zamieniły się w lodowisko. Nie mogę się doczekać weekendu i liczę na szybki rajd. Jedyne, co może zepsuć mi zabawę, to świeży śnieg. Utrudniłby zadanie pierwszym załogom. Jednocześnie udaję się do Szwecji pełen optymizmu, ponieważ zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo dało mi jeszcze więcej motywacji."

Hayden Paddon (Hyundai i20): „Jestem zaszczycony, że mogę wystartować w barwach fabrycznego zespołu [po kontuzji Daniego Sordo]. Oczywiście oznacza to dodatkową presję związaną z dojechaniem do mety i zdobyciem punktów dla ekipy, ale osiągnięcie mety zawsze jest głównym celem, więc nie zmieniam swojego podejścia. Razem z nami przy aucie numer osiem pracować będzie nasz etatowy inżynier. Poza tym wszystkie samochody są i tak praktycznie identyczne. Jedyną różnicą jest to, że będziemy musieli korzystać z auta w specyfikacji Daniego, ponieważ pewne komponenty są ze sobą powiązane, ale to nie problem. Jestem podekscytowany perspektywą startu ósemką.”

Mads Ostberg (Citroen DS3): „Rajd Szwecji to dla mnie jeden z kluczowych momentów sezonu. Nie mogę się doczekać startu. W ostatnich latach poszło mi tam bardzo dobrze i sięgnąłem po serię podiów. Po udanym starcie rok temu, tym razem moim celem jest walka w czołówce."

Kris Meeke (Citroen DS3): „Rok temu świetnie bawiłem się podczas mojego pierwszego startu w Szwecji. Warunki nie były idealne z uwagi na dość wysokie temperatury, ale i tak fajnie było pojeździć po tych drogach. W takich warunkach jazda to zawsze wielka frajda! To jednak jedyny zimowy rajd w kalendarzu, dlatego, aby być w czołówce, potrzebne jest wieloletnie doświadczenie w jeździe po śniegu."

Thierry Neuville (Hyundai i20): „Startowałem w Rajdzie Szwecji trzy razy i choć nie jest to łatwa impreza, wiele się tutaj nauczyłem. Liczę, że podczas mojego czwartego startu poprawię swoje tempo i pewność siebie. Jeśli nie jesteś przyzwyczajony do jazdy w takich warunkach z taką prędkością od najmłodszych lat, złapanie rytmu jest bardzo trudne."

Jari-Matti Latvala (VW Polo R): „Na lodzie i śniegu uczyłem się rajdowej jazdy. Nawet jako dziecko pędziłem po zamarzniętych jeziorach, dlatego czuję się podczas Rajdu Szwecji jak w domu. Drugie miejsce w Rajdzie Monte Carlo daje mi powody do optymizmu. To był lepszy wynik niż się spodziewałem. Wygrana w Szwecji podkreśliłaby moje mistrzowskie aspiracje."

Andreas Mikkelsen (VW Polo R): „Przez dwa pierwsze dni będę startował jako trzeci, a pierwsi kierowcy będą mieli utrudnione zadanie jeśli na drodze będzie dużo śniegu. Liczę więc, że zamiast śniegu czeka nas dużo lodu. Jeśli tak się nie stanie, będę celował w pierwszą piątkę. Ludzie często pytają mnie, czy mogę wygrać w ubiegłorocznym Polo R WRC. Jestem przekonany, że tak."

Robert Kubica (Ford Fiesta RS): „Rajd Szwecji to jedyne tego typu wyzwanie w kalendarzu WRC. Lód i śnieg czynią je nie tylko widowiskowym, ale także wyjątkowo wymagającym. Nasze tempo w Monte Carlo było budujące, ale musimy być realistami i twardo stąpać po ziemi. To dopiero mój drugi start w tym rajdzie. Tegoroczna trasa nie różni się znacznie od zeszłorocznej, ale warunki sprawiają, że rajd ten może być zupełnie inny co roku. W poprzednim sezonie śniegu nie było zresztą zbyt wiele, dlatego takie warunki cały czas są dla mnie czymś nowym, a priorytetem nadal pozostaje nauka i zbieranie doświadczenia.”

 

Zobacz podobne artykuły:

 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Najnowsze artykuły:
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...