Porsche Panamera Turbo – Gdy 500 KM to za mało
Tym razem do Pachura Motor Center trafiła Panamera napędzana silnikiem 4.8 V8 turbo.
Mając do dyspozycji 500 KM, trudno narzekać na brak mocy. Jak się jednak okazuje, można uzyskać jeszcze więcej. Pomiar wersji seryjnej wykazał 490 KM i 660 Nm, a więc trochę mniej niż deklaruje producent.
Przed wzmocnieniem silnika zadbano o sprawniejszy układ wydechowy. Wybór padł na Milltek Sport w wersji Cup. Jest to sportowy układ wydechowy cat-back bez środkowych tłumików, tłumiki końcowe wyposażone są w regulowane klapy dźwiękowe. Układ wydechowy zakończony jest czterema okrągłymi końcówkami o średnicy 100 mm w kolorze matowej czerni. Po zwiększeniu przepływu spalin, rozpoczęto prace nad silnikiem. Po wgraniu nowych map silnika Panamera Turbo ponownie wjechała na hamownie. Jak wykazały pomiary: moc wzrosła do 600 KM a moment obrotowy osiągnął wartość 860 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,2 sek. a prędkość maksymalna to 320 km/h./oprac. ns/
Foto: Pachura Motor Center
Zobacz podobne artykuły:
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Najtańszy Rolls-Royce
Moto fanatyk
2024.12.05
Napęd quattro - nowy rozdział w historii rajdów
Moto fanatyk
2024.11.25
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11