Porsche Panamera Turbo – Gdy 500 KM to za mało
Tym razem do Pachura Motor Center trafiła Panamera napędzana silnikiem 4.8 V8 turbo.
Mając do dyspozycji 500 KM, trudno narzekać na brak mocy. Jak się jednak okazuje, można uzyskać jeszcze więcej. Pomiar wersji seryjnej wykazał 490 KM i 660 Nm, a więc trochę mniej niż deklaruje producent.
Przed wzmocnieniem silnika zadbano o sprawniejszy układ wydechowy. Wybór padł na Milltek Sport w wersji Cup. Jest to sportowy układ wydechowy cat-back bez środkowych tłumików, tłumiki końcowe wyposażone są w regulowane klapy dźwiękowe. Układ wydechowy zakończony jest czterema okrągłymi końcówkami o średnicy 100 mm w kolorze matowej czerni. Po zwiększeniu przepływu spalin, rozpoczęto prace nad silnikiem. Po wgraniu nowych map silnika Panamera Turbo ponownie wjechała na hamownie. Jak wykazały pomiary: moc wzrosła do 600 KM a moment obrotowy osiągnął wartość 860 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,2 sek. a prędkość maksymalna to 320 km/h./oprac. ns/
Foto: Pachura Motor Center
Zobacz podobne artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne
Moto fanatyk
2024.04.07
VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy
Moto fanatyk
2024.04.01
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25