Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ponownie na torze – DKW UL 500, DKW 350 RM i NSU SSR 500
kalendarz 23/06 2018

Ponownie na torze – DKW UL 500, DKW 350 RM i NSU SSR 500

Moto fanatyk

Podczas zlotu na Sachsenring uczestnikiem będzie ADAC Sachsenring Classic, prezentując swoje trzy zabytkowe motocykle.

Tegoroczny Sachsenring Classic odbywa się w dniach 22-24 czerwca. Fani zabytkowych motocykli będą mogli ujrzeć trzy specjalne modele. Audi Tradition przywiezie na tor wyścigowy ulokowany w pobliżu Hohenstein-Ernstthal perełki ze swej kolekcji: DKW UL 500, DKW 350 RM i NSU SSR 500.

Tor Hohenstein-Ernstthal niedaleko Chemnitz, był przez wiele lat fabrycznym torem testowym DKW – jednej z marek wchodzących w skład czterech pierścieni i poprzedniczki współczesnej marki Audi. Niedaleko stąd, w Zschopau, znajdowała się fabryka firmy DKW, przez wiele lat największego producenta motocykli na świecie. Fabryczni kierowcy motocykli DKW, m.in. Ewald Kluge, Kurt Mansfeld, H. P. Müller, czy Wilhelm Herz, odnosili spektakularne zwycięstwa na wielu wyścigowych torach. Podczas zlotu ADAC Sachsenring Classic, Audi Tradition pokaże przede wszystkim największy z produkowanych przez DKW motocykli, model DKW UL 500. Jego dwucylindrowy silnik wyposażony w pompę tłokową służącą do zwiększania mocy, tzw. Ladepumpe, rozwijał moc 48 KM przy 5000 obr./min. i osiągał prędkość maksymalną 190 km/h. W roku 1937, UL 500 wygrało trzy rundy Mistrzostw Niemiec. Niestety, nie zachował się oryginał żadnej z ówczesnych maszyn. Egzemplarz pokazywany przez Audi Tradition jest wierną kopią, stworzoną w toku czterech lat pracy przez ekspertów ds. restauracji pojazdów.

W tym roku na zlocie będzie można zobaczyć również motocykl DKW 350 RM. Ta wyścigowa maszyna swego czasu, ze względu na charakterystyczne brzmienie, nazwana została „Singende Säge“ - śpiewająca piła. Gustl Hobl zdobył na tym motocyklu wicemistrzostwo świata w roku 1956. Na ADAC Sachsenring Classic 2018 pojawi się także NSU SSR 500 z roku 1931. Ten rzadki model znany jest najczęściej jako NSU Bullus. Ekspozycję Audi Tradition na saksońskim torze wzbogaci też DKW Are 175 z roku 1926.

ADAC Sachsenring Classic to jeden z największych zlotów historycznych maszyn wyścigowych w Niemczech. W tym roku spodziewane jest na nim ponad 20 000 odwiedzających./oprac. ns/

Foto: Audi


Tagi:
Sachsenring Classic, DKW UL 500, DKW 350 RM, NSU SSR 500, DKW Are 175

Zobacz podobne artykuły:

Fiat 3½ hp z 1899 r. na trasie “London to Brighton Veteran Car Run”
kalendarz 17/11 2019

Fiat 3½ hp z 1899 r. na trasie “London to Brighton Veteran Car Run”

Moto fanatyk

2019.11.17

Unikatowy 120-letni model Fiata wystartował w tegorocznym prestiżowym wyścigu, świętując 120. rocznicę istnienia włoskiej marki.
Historyczne Toyoty w Rally Legend w San Marino
kalendarz 03/11 2019

Historyczne Toyoty w Rally Legend w San Marino

Moto fanatyk

2019.11.03

Rally Legend już po raz 17. przyciągnęło entuzjastów rajdowych klasyków do San Marino.
Volkswagen Transporter na Retro Motor Show 2019
kalendarz 26/10 2019

Volkswagen Transporter na Retro Motor Show 2019

Moto fanatyk

2019.10.26

Historia VW Transportera - od modeli najstarszych – T1, aż po najnowszą wersję VW Multivana 6.1.
Najnowsze artykuły:
Takiego auta na Rajdzie Barbórka jeszcze nie było

Takiego auta na Rajdzie Barbórka jeszcze nie było

Wiadomości / Moto sport

2019.12.06

Dwukrotny mistrz Polski pojedzie autem do driftu.
Mr. & Mrs. Lubiak - nowy duet w Rajdzie Barbórka

Mr. & Mrs. Lubiak - nowy duet w Rajdzie Barbórka

Wiadomości / Moto sport

2019.12.06

Rajd Barbórka jest dla każdego stającego na jego starcie wyjątkowym wydarzeniem.
Rajd Barbórka 2019 – wieczorny start

Rajd Barbórka 2019 – wieczorny start

Wiadomości / Moto sport

2019.12.06

Punktualnie o godzinie 20:00 z rampy pod warszawską Galerią Młociny wyruszyli pierwsi zawodnicy, którzy rozpoczęli 57 edycję Rajdu Barbórka.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.