Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Po fuzji Fiata z Chryslerem Polska jednym z kluczowych rynków dla koncernu
kalendarz 11/04 2014

Po fuzji Fiata z Chryslerem Polska jednym z kluczowych rynków dla koncernu

Chrysler / Fiat

Po połączeniu się obu firm pozycja polskich zakładów produkcyjnych powinna dodatkowo się umocnić.

Fiat ma w Polsce dwie fabryki. Oprócz tego obecnych jest kilkadziesiąt spółek grupy Fiat, produkujących komponenty dla przemysłu samochodowego i rolniczego. Po połączeniu włoskiej marki z Chryslerem pozycja polskich zakładów produkcyjnych powinna dodatkowo się umocnić.

– Fiat 500, niezwykle popularny wśród naszych klientów, produkowany jest w Tychach, także w prestiżowej wersji Abarth – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Rafał Grzanecki, szef Biura PR & Komunikacji Fiat Auto Poland. – W Polsce powstaje także Lancia Ypsilion, a w Bielsku-Białej montowane są silniki 1.3 MultiJet i 0.9 Tweener. Pracuje dla nas także blisko 20 spółek grupy Fiat, które dostarczają komponenty. Polska jest i będzie więc jednym z kluczowych rynków europejskich dla Fiata, i fuzja z Chryslerem nic tu nie zmienia. Dzięki niej mamy natomiast szansę włączyć się do globalnej polityki koncernu.

Przypomnijmy, że grupa Fiat połączyła swoje struktury z Chryslerem na początku tego roku, tworząc firmę Fiat-Chrysler Automobiles. Reprezentuje ona marki: Fiat, Abarth, Alfa Romeo, Lancia, Jeep, Dodge oraz Ferrari i Maserati.

– Nasza strategia jest na skalę globalną – wyjaśnia Rafał Grzanecki. – Firma inwestuje w marki, które w danym regionie sprzedają się najlepiej. Przykładowo, Fiat jest bardzo mocny w Ameryce Południowej. Posiadamy w Brazylii dwie fabryki, budujemy trzecią. W Ameryce Północnej po kryzysie sprzed 4-5 lat grupa Fiat-Chrysler rośnie z miesiąca na miesiąc.

W Ameryce Północnej koncern notuje 20-30 proc. wzrosty sprzedaży. Dobrze sprzedają się tam lekkie samochody dostawcze.

Wprowadziliśmy również Fiata 500 i przez wiele miesięcy rynek północnoamerykański był rynkiem numer jeden dla tego modelu – mówi Grzanecki. – W Europie strategia grupy opiera się obecnie na marce Fiat – samochody osobowe i mówimy tu głównie o polskiej 500, która kolejny rok z rzędu jest autem numer jeden w segmencie A w Europie.

W Polsce istotnym segmentem dla Fiat-Chrysler Automobiles są auta dostawcze i lekkie dostawcze. Fiat Ducato, będąc liderem w tym segmencie, znajduje się także na liście dziesięciu najczęściej kupowanych samochodów w naszym kraju.

Problemem, z którym muszą borykać się producenci i dealerzy samochodów w Polsce, jest utrzymujący się od kilku lat dość niski poziom sprzedaży nowych pojazdów. Chłonność naszego rynku zmniejszyła się po otwarciu rynków Unii Europejskiej i wprowadzeniu przepisów umożliwiających sprowadzanie używanych aut z zagranicy. Obecnie na jeden nowy sprzedany samochód przypadają 3-4 rejestracje aut używanych.

Średnia wieku samochodu to ponad 14 lat, a średni wiek samochodu rejestrowanego w zeszłym roku w Polsce to 10 lat, czyli niestety kupujemy samochody w znacznej mierze używane, wyeksploatowane. Potencjał jest, ponieważ w Polsce sprzedaje się milion samochodów, tylko chcielibyśmy, żeby 70 proc. to były samochody nowe, ekologiczne, a nie używane – podkreśla Rafał Grzanecki.
 
 źródło: Newseria

Zobacz podobne artykuły:

Fiat 124 Spider – to już koniec?
kalendarz 10/12 2019

Fiat 124 Spider – to już koniec?

Wiadomości / News

2019.12.10

Fiat potwierdza zakończenie produkcji modelu 124 Spider na rynek europejski. Samochód pozostanie w ofercie w USA do końca 2020 r.
Fiat 3½ hp z 1899 r. na trasie “London to Brighton Veteran Car Run”
kalendarz 17/11 2019

Fiat 3½ hp z 1899 r. na trasie “London to Brighton Veteran Car Run”

Moto fanatyk

2019.11.17

Unikatowy 120-letni model Fiata wystartował w tegorocznym prestiżowym wyścigu, świętując 120. rocznicę istnienia włoskiej marki.
Fiat Tipo II SW 1.6 MultiJet 120 KM – Superkombi 
kalendarz 29/09 2019

Fiat Tipo II SW 1.6 MultiJet 120 KM – Superkombi 

Testy / Testy

2019.09.29

Początek XXI wieku wyraźne nie był dla Fiata najszczęśliwszy. Wszystko zmieniła „pięćsetka”. Nostalgiczna konstrukcja pozwoliła klientom przypomnieć o włoskim producencie aut. Koncernowi inżynierowie postanowili pójść za cios...
Najnowsze artykuły:
Orlen Team w nowym składzie na Rajd Dakar 2020

Orlen Team w nowym składzie na Rajd Dakar 2020

Wiadomości / Moto sport

2019.12.11

Z nowymi zawodnikami, na nowej trasie – Orlen Team już wkrótce wyruszy na kolejny Dakar.
Toyota Yaris WRC Rajdowym Samochodem Roku 2019

Toyota Yaris WRC Rajdowym Samochodem Roku 2019

Wiadomości / Moto sport

2019.12.11

Magazyn Autosport ogłosił wyniki tegorocznej edycji konkursu Autosport Awards.
 McLaren 620R – Uliczny wyczynowiec

McLaren 620R – Uliczny wyczynowiec

Prezentacje / Nowości

2019.12.10

McLaren 570S GT4 debiutuje jako 620R, którym można poruszać się poza torem.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.