Podsumowanie drugiej eliminacji Pucharu-Fiesta R2
W ostatnich dniach maja na trasach w okolicach Jeleniej Góry i Karpacza odbyła się trzecia tegoroczna runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Rajd Karkonoski był również drugą eliminacją tegorocznego Pucharu-Fiesty R2. W piątkowe popołudnie zawodnicy rywalizowali na trasie prologu. Pierwszymi liderami klasy 6F zostali, po zwycięstwie na OS1, Jacek Jurecki i Marcin Roik. Na drugiej pozycji uplasowała się załoga Jarosław Szeja i Marcin Szeja, a na trzeciej lokacie do mety przyjechali Michał Streer i Zbigniew Gruszka. Walka na prawdziwych OS-ach rozpoczęła się jednak dopiero w sobotni poranek, a zawodnicy mieli do pokonania w ciągu dwóch dni 10 wymagających odcinków specjalnych.
Od samego początku, bardzo wysokie tempo narzucił Jarosław Szeja, który wygrał zdecydowaną większość sobotnich OS-ów. Jego równa i szybka jazda zaowocowała też pierwszym miejscem w ośce na etapie. Tuż za plecami załogi Szeja / Szeja plasował się Jacek Jurecki z Marcinem Roikiem. Strata do lidera po pierwszym dniu rajdu byłaby mniejsza, gdyby nie drobny błąd popełniony na jednym z odcinków. Za czołową dwójką trwała ostra rywalizacja o trzecie miejsce pomiędzy Rafałem Janczakiem a Michałem Streerem. Ostatecznie to Janczak pilotowany przez Michała Grudzińskiego uplasował się na ostatnim stopniu podium. Nie bez małych przygód po odcinkach przemieszczała się załoga Aleksander Jaroszewicz i Paweł Tarapacki. Dodatkowo pod koniec dnia, zespół ze Świdnicy musiał zmagać się z problemami technicznymi i ostatecznie uplasował się na piątym miejscu po pierwszym dniu rajdu.
Przed startem do niedzielnych OS-ów, wszyscy zastanawiali się, czy Szeja będzie w stanie utrzymać pierwsze miejsce w klasyfikacji 2WD. Walka ze sporo szybszymi Citroenami i Peugeotami wydawała się bardzo trudna. Utrudnieniem była także charakterystyka niedzielnych prób. Zwycięstwo na pierwszym OS-ie dnia pokazało, że kierowca z Ustronia nie zamierza odpuszczać i będzie próbował walczyć o historyczny wynik dla Forda. Niestety na kolejnym OS-iesie pojawiły się drobne problemy techniczne i załoga skoncentrowała się na utrzymaniu pierwszej pozycji w klasie 6F. OS 9 okazał się pechowy także dla Jacka Jureckiego, który wypadł z trasy i w konsekwencji zakończył swój udział w rajdzie.
Niedzielne odcinki były miejscem wyrównanej walki o drugie miejsce pomiędzy Rafałem Janczakiem a Michałem Streerem. Mimo zwycięstwa odniesionego na ostatnim odcinku rajdu, Michał Streer nie zdołał wyprzedzić rywala i ostatecznie to załoga Janczak / Grudziński uplasowała się na drugim miejscu w klasie. Drugi dzień zmagań bardzo dobrze zaczął Aleksander Jaroszewicz. Na pierwszym przejeździe kultowego OS-u Karpacz, młody zawodnik zajął trzecie miejsce w klasie. Niestety straty z pierwszego dnia były duże i w klasyfikacji końcowej imprezy załoga Jaroszewicz / Tarapacki uplasowała się na czwartym miejscu w klasie 6F.
Jarosław Szeja (kierowca): Mega dawka adrenaliny - taki był dla mnie 29 Rajd Karkonoski. Bardzo się cieszę, że tempo w naszej rajdówce rośnie z rajdu na rajdu i nie mogę doczekać się już Rajdu Dolnośląskiego. Czasy jakie osiągali rywale w klasie samochodów napędzanych na jedną oś oraz w Pucharze Fiesty czasami aż przerażały. Cieszę się, że podjęliśmy wyzwanie i podołaliśmy mu. Jest to dla mnie najlepszy wynik w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Zdobyliśmy pierwszy punkcik w klasyfikacji generalnej, mam nadzieję, że nie ostatni. Bardzo dziękuję firmie GK FORGE za możliwość przeżycia tych wspaniałych chwil i serdeczne dzięki wszystkim kibicom, których doping dodatkowo nas napędzał. Widziałem wszystkich, dziękuję Wam.
Rafał Janczak (kierowca): Mimo przeziębienia wróciliśmy z Jeleniej Góry zadowoleni. Drugie miejsce na drugim etapie i w całym rajdzie w Pucharze Fiesty jest w końcu tylko o 1 pozycję słabsze niż wymarzone pierwsze:) Oczywiście po zeszłorocznym zwycięstwie na tych pięknych odcinkach apetyty mieliśmy większe, ale bracia Szeja lepiej przepracowali okres w przerwie od Rajdu Świdnickiego. My takiej możliwości nie mieliśmy, więc zrozumieliśmy skąd wynikały straty do Jarka i Jacka, zwłaszcza na pierwszej pętli. Bardzo żałujemy, że awans z trzeciego na drugie miejsce dał nam wypadek Jacka Jureckiego i Marcina Roika, którzy na starych oponach byli ledwie krok za Jarkiem i Marcinem i pokazali wielką klasę. Walka z załogą Streer/Gruszka przyniosła nam wiele frajdy, a różnica pół sekundy na ostatnim, 27-kilometrowym odcinku świadczy o tym jak zacięty bój stoczyliśmy, wychodząc z niego zwycięsko. Mimo że to nie my, a bracia Szeja byli naprawdę blisko wygrania "ośki", jesteśmy dumni że to właśnie pucharowa Fiesta była tak blisko historycznego sukcesu, co motywuje także nas do wytężonej pracy przed Rajdem Rzeszowskim. Za perfekcyjne przygotowanie sprzętu do szybkiego przemieszczanie się po osach dziękujemy tradycyjnie firmie EvoTech, a za wsparcie dziękujemy KRAC.PL, Michelin i rsmp.tv.
Michał Streer (kierowca): Rajd był niezwykle trudny i wymagający zwłaszcza dla kogoś, kto startował w nim po raz pierwszy. Udało się dojechać do mety bez przygód, a jednocześnie stoczyliśmy wspaniały bój z Rafałem i to na pewno spowodowało, że lepiej poznałem samochód i wiele się nauczyłem. Ostatni bardzo wymagający i długi oes pojechałem na 100% i zrobiliśmy fajny czas, co nieco poprawiło humory po przegranej walce o 2 miejsce. Już nie mogę doczekać się następnej rundy. Dziękujemy naszym partnerom.
Klasyfikacja końcowa – Klasa 6F:
1. Jarosław Szeja / Marcin Szeja 1h45:36.8
2. Rafał Janczak / Michał Grudziński + 2:02.0
3. Michał Streer / Zbigniew Gruszka + 2:11.8
4. Aleksander Jaroszewicz / Paweł Tarapacki + 5:05.4
Zobacz podobne artykuły:
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2
Wiadomości / Moto sport
2024.03.28
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28
"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024
Wiadomości / News
2024.03.28
Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli
Finanse / Ubezpieczenia
2024.03.28
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28
"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024
Wiadomości / News
2024.03.28