Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Początek szwajcarskiej przygody Kajetanowicza
kalendarz 23/10 2014

Początek szwajcarskiej przygody Kajetanowicza

Wiadomości / Moto sport

Dziś o godz. 15.00 polska załoga ruszy do przedostatniej rundy tegorocznych Mistrzostw Europy.

Szwajcarskie przygotowania Kajetanowicza i Barana trwają od poniedziałku. Pierwsze dwa dni tygodnia były wyjątkowo intensywne dla zawodników. Właśnie na poniedziałek i wtorek organizatorzy rajdu zaplanowali zapoznanie z trasą odcinków specjalnych. Załogi miały sporo pracy, ponieważ podczas szwajcarskiej rundy mistrzostw Europy opisać musiały 11 różnych odcinków. Rywalizacja sportowa w nowym dla Kajetanowicza rajdzie rozegra się przez trzy dni, na 19 próbach sportowych o łącznej długości 260 km.

Zanim dziś o godz. 15.00 ruszy pierwszy z OS-ów przedostatniej rundy tegorocznych Mistrzostw Europy, załogi pokonały na czas odcinek kwalifikacyjny. Na trasie tej krótkiej próby zgasł silnik w samochodzie Kajetana, w związku z czym musieli zatrzymać się i zresetować komputer, by ponownie uruchomić rajdówkę. Wyniki przejeżdżanej tylko raz próby decydowały o tym, w jakiej kolejności zawodnicy wybierali pozycję startową. Kajetanowicz wybrał 12 miejsce na liście do pierwszego etapu Rajdu du Valais.

Kajetan Kajetanowicz: Słowo klucz na ten rajd to kompromis. Dziś przed nami trzy oesy i początek trzech dni niezwykle wymagającej rywalizacji, wiec musimy utrzymywać koncentrację i umiejętnie rozłożyć siły. Mamy aż 11 różnych odcinków i mnóstwo stron zapisanych notatkami. Dla nas to tym bardziej trudny rajd, ponieważ nie mamy doświadczenia, nie znamy specyfiki tej imprezy. Na odcinku kwalifikacyjnym przypomnieliśmy sobie rajdową prawdę o tym, że nie wszystko zależy od nas. W pewnym momencie zgasł nam silnik i musieliśmy resetować komputer. Mechanicy diagnozują usterkę i na pewno sobie poradzą, więc będziemy mogli przystąpić do rywalizacji na dzisiejszych wymagających odcinkach. Czekają nas trudne decyzje - będzie oponiarska ruletka i zapewne niełatwy wybór ustawień samochodu. Z wieloma rzeczami stykamy się tu po raz pierwszy, ale postaramy się wykorzystać to, co już wiemy. Startuję w Szwajcarii jako nowicjusz, ale tanio skóry nie sprzedamy. To nie „przelewki”, to rajd dla dużych chłopców .

Jarosław Baran: - Rajd du Valais, nieprzypadkowo jest nazywany „małym Monte Carlo”. Choć rozgrywa się po drugiej stronie Alp, szwajcarska runda mistrzostw Europy jest niemal równie trudnym rajdem. Charakter dróg w kantonie Valais jest bardzo zbliżony do tego, jaki spotyka się na odcinkach specjalnych na północ od Monte Carlo. Poziom trudności podnosi także pora roku, w trakcie której można się spodziewać zarówno suchego, jak i oblodzonego czy zaśnieżonego asfaltu. W żadnej z tegorocznych rund europejskiego czempionatu nie zapisaliśmy tylu stron notatkami z odcinków specjalnych. Mamy tutaj 11 różnych i bardzo krętych odcinków i na pewno będzie to bardzo, bardzo wymagający rajd.
 

Zobacz podobne artykuły:

 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.