Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Peugeot 508 RHX - Jedyny taki...
kalendarz 09/01 2014

Peugeot 508 RHX - Jedyny taki...

Testy / Peugeot

Peugeot postawił na oryginalność. Nie po raz pierwszy zresztą. Efektem jest połączenie silnika wysokoprężnego, napędu hybrydowego oraz automatycznej skrzyni biegów i napędu na cztery koła.

To jedyne tego typu auto oferowane na rynku. Parę lat temu zapanowała moda na uterenowianie aut osobowych w nadwoziu typu kombi. Prekursorem zostało wiele lattemu Volvo V70 Cross Country. Potem na rynek trafiały m.in. Audi serii Allroud, VW Passat Cross, czy Skoda Octavia Scout. Żaden jednak producent nie odważył się pójść tak daleko jak francuski koncern.

Rzuca się w oczy

508-ka w odmianie RXH prezentuje się bardzo dobrze. W porównaniu do zwykłej odmiany odróżnia się przestylizowanymi zderzakami, nadkolami z plastikowymi nakładkami oraz listwami progowymi. Całość dopełniają srebrne i matowe czarne akcenty, które w połączeniu z brązowo-złotym lakierem dodają autu uroku.

Także wnętrze może podobać się. Jest dopracowane i wykonane z wysokiej jakości materiałów. Na tunelu środkowym w oczy rzucają się dwa pokrętła. Francuzi wykorzystali patent BMW i jedno z nich służy do obsługi elementów wyposażenia (nagłośnienia czy nawigacji), jak również  komputera pokładowego. Za pomocą drugiego wybrać możemy jeden z czterech trybów jazdy, a także pracę hybrydowego układu napędowego (Auto, Sport, 4WD, ZEV).W pobliżu umiejscowiona została niewielkich rozmiarów dźwignia zmiany biegów. Jest nią sześciobiegowa zautomatyzowana skrzynia biegów (o braku pozycji parkingowej, wszystko przez konieczność zaciągania hamulca ręcznego – to typowe rozwiązanie w przekładniach tego typu).

Ładne wnętrze, ale...

Wnętrze Peugeota jest wygodne i komfortowe. Dba o to również czterostrefowa klimatyzacja, a dzięki szklanemu dachowi panoramicznemu w aucie jest widniej i dodatkowo potęgowana jest przestronność. Czy wnętrze pozbawione jest minusów? Okazuje się, że nie. Zaskoczę was, ale są nimi fotele oraz przestrzeń z przodu. Na siedzeniach (jakość tapicerki bez zastrzeżeń) będzie po prostu niewygodnie osobom wysokim lub tęższym. Przeszkadzała mi również wysoka pozycja za kierownicą. Znacznie wygodniejsza pod tym względem jest tylna kanapa. Peugeot oferuje także znacznie mniejszy bagażnik, aniżeli odmiany SW (kombi). W wyniku układu elektrycznego napędu kół tylnych i podniesionej podłogi skurczył się z 612 do 423 l. Zdziwilibyście się sądząc, że tak duże nadwozie zaoferuje wam wewnątrz sporo schowków. Jedynym jest ten znajdujący się pod uchylanym na bok podłokietnikiem (notabene jest jeszcze drugi pod deską rozdzielczą), ale akurat został tak zaprojektowany, ze drobne przedmioty po otwarciu mogą nam wypaść.

Jedyna opcja

Za napęd w aucie z napędem na obie osie odpowiada silnik wysokoprężny 2,0 HDi o mocy 163 KM mocy z zamontowaną z tyłu synchroniczną jednostką elektryczną (hybrydową) udostępniającą maksymalnie do 37 KM. Podobne rozwiązanie znajdziemy w modelu 3008.

Szkoda jednak, że auto w tej wersji dostępne jest jedynie z automatyczną skrzynią biegów, której kultura pracy pozostawia trochę do życzenia. Drażniący może okazać się szczególnie czas, w jakim zastanawia się co zrobić. Niezbyt dobrze interpretuje to czego oczekuje od niej kierowca. Wydaje się być zbyt powolna, wysoko ciągnąc obroty, co przejawia się m.in. większym zużyciem paliwa. W trybie automatycznym autu brakuje dynamiki, co może być irytujące biorąc pod uwagę to, co oferuje na papierze. Sytuację ratuję manualny tryb z łopatkami. Wówczas dynamicznie można pojechać już od 2000 obr./min. W Peugeocie 508 RHX można także ustawić w tryb Sport. Zmieniają się wówczas parametry auta. Samochód dostaje wówczas więcej wigoru, zaś wyraźnie czuje się utwardzony układ kierowniczy. Jazda na samym silniku elektrycznym (tylny napęd) jest cicha i przyjemna, ale akumulatory mają tendencję do zbyt szybkiego wyczerpywania. Mało komfortowe jest także włączanie się wówczas jednostki wysokoprężnej.

Pod kątem zawieszenia 508 RXH jest nieco twardszy od standardowych odmian modelu 508. Plusem pojazdu okazuje się być bogate wyposażenie, które oferuje. Jego lista jest długa i pod tym względem Peugeot powinien zadowolić każdego wybrednego klienta.

Czy warto zainteresować się tym autem? Według mojej subiektywnej opinii to ciekawe auto, które swoim wyglądem zewnętrznym przykuwa wzrok. Nawet byłbym w stanie wybaczyć mu większe zużycie paliwa od tego podawanego przez producenta, jak również niektóre niedociągnięcia. Jednak na mojej ocenie zaważa źle dobrana skrzynia biegów, która po prostu spowalnia temperament tego auta. Pamiętam, jak testowaliśmy odmianę kombi z tradycyjnym przednim napędem. Auto okazało się na tyle ciekawe, że bez dwóch zdań w tym wypadku miałbym swojego faworyta.

Paweł Pusz

Zalety:

-        wygląd zewnętrzny

-        jakość wykończenia

-        wyposażenie

-        cicha praca w trybie ZEV

-        napęd na obie osie

-        komfort

Wady:

-        niewielki bagażnik

 

-        głośna praca silnika wysokoprężnego

 

-        powolnie reagująca automatyczna skrzynia biegów

 

-        występuje na rynku tylko z jednym rodzajem skrzyni biegów

Podstawowe parametry techniczne Peugeota 508 RHX:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4828/1864/1525 mm

Silnik: wysokoprężny z turbodoładowaniem Common Rail oraz elektrycznych

Pojemność: 1997 cm3

Moc maksymalna: 163 KM przy 3750 obr./min oraz 37 KM przy 2000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 2000 obr./min

Skrzynia biegów: automatyczna, 6-biegowa

Napęd: 4x4

Osiągi (0-100 km/h): 8,8 s.

Prędkość maksymalna: 213 km/h

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 8,0/6,6/7,4 l

Pojemność bagażnika: 423/1439 l

Pojemność zbiornika paliwa: 72 l

Cena: od 161 500 zł

galeria [gallery ids="49824,49825,49826,49827,49828,49829,49830,49831,49832,49833,49834,49835,49836,49837,49838,49839,49840,49841,49842,49843,49844,49845,49846,49847,49849,49850,49851,49852,49853,49854"]

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Najnowsze artykuły:
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?