Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Outlander PHEV w arktycznych warunkach
kalendarz 22/12 2014

Outlander PHEV w arktycznych warunkach

Wiadomości / News

Fiński taksówkarz  z Vantaa Seppo Rosvall, pokonał swoim Mitsubishi Outlanderem PHEV w środku zimy trasę z Helsinek, przez Laponię, do norweskiego wybrzeża Morza Arktycznego.

Podczas podróży temperatura powietrza wynosiła nawet -30 stopni Celsjusza, a zalegający na trasie śnieg miał prawie metr głębokości. Do dziś fiński kierowca taksówki Outlander PHEV przejechał już tym autem w ciężkich warunkach ponad 130 000 km.

„Chciałem dowiedzieć się, jak Outlander PHEV radzi sobie w zimowych warunkach, ponieważ przyjęło się, że samochody elektryczne nie sprawdzają się podczas niskich temperatur. Teraz mogę już stwierdzić, że Outlander PHEV jest gotowy na zimę w Finlandii. Po rozładowaniu się akumulatorów mogłem dalej jechać do celu korzystając z silnika spalinowego.” mówi Rosvall.

Przypomnijmy, że Mitsubishi Outlander PHEV to pierwszy seryjny hybrydowy samochód typu plug-in z napędem czterech kół, w którym zastosowano jednostkę spalinową służącą do ładowania pokładowych akumulatorów. Rosvall wykorzystuje swojego Outlandera PHEV, jako taksówkę w Vantaa. Dodatkowo, Seppo jest właścicielem firmy Future Energy Finland Ltd, która bada możliwości wykorzystania nowych form energii, na przykład w korporacjach taksówkarskich.

„Przejechałem już moim Outlanderem PHEV ponad 130 000 kilometrów. Wszyscy moi klienci byli zadowoleni. Samochód jest doskonałą taksówką, zarówno pod kątem oferowanej przestrzeni, jak i zastosowanych technologii. System plug-in pozwala na bardzo dużą oszczędność paliwa.” podkreśla Rosvall.

Podczas podróży na północ, Rosvall korzystał ze stacji szybkiego ładowania. Kierowca rozpoczął podróż w Helsinkach z w pełni naładowanymi akumulatorami, zatrzymując się na pierwsze ładowanie po około 55 km w Hyvinkää, a na drugie w Lahti, ponad 70 km dalej. „Jadąc z prędkością 80 km/h po ośnieżonych drogach mogłem pokonać około 40 kilometrów na w pełni naładowanym akumulatorze. Podczas jazdy w mieście mogłem przejechać prawie 50 kilometrów z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej. Outlander PHEV jest bardzo niezawodny, bez względu na warunki pogodowe.”

 źródło: MMC

Zobacz podobne artykuły:

 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych
kalendarz 01/05 2024

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
 Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite
kalendarz 29/04 2024

Ferrari F40 wartości ponad 3 mln dol. rozbite

Wiadomości / News

2024.04.29

Samochód miał pokonać 18 km na Motorworld ...
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.