Odnowiony Lexus GX wjeżdża do Europy
W ubiegłym roku zadebiutował w Stanach Zjednoczonych, teraz pojawi się w Europie.
Odświeżony Lexus GX debiutuje właśnie na wybranych europejskich rynkach. W czasach popularności SUV-ów opartych na konstrukcji samonośnej takie rasowe i luksusowe auto terenowe to rzeczywiście rzadkość.
Luksusowa terenówka otrzymała nową atrapę chłodnicy w charakterystycznym kształcie klepsydry oraz ostrzej zarysowane przednie światła. Zaktualizowano listę dostępnych lakierów, która obecnie obejmuje barwy Sonic Titanium, White Pearl, Mercury Grey, Black, Starlight Black, Garnet Red, Fire Agate oraz Deep Blue.
Nowością jest wersja wykończenia Dark Rose z czerwoną tapicerką na siedzeniach i podłokietnikach. Konfiguracja dołączyła do wcześniej dostępnych opcji Black, Sepia i Ecru. Ponadto drewniane wykończenie Grey Sapele, któremu towarzyszą dodatkowe wstawki z aluminium. Ponadto przeprojektowano kierownicę, a w tylnej części samochodu znalazły się dwa dodatkowe porty USB.
W odświeżonej wersji pojawiły się nowe systemy, które ułatwiają jazdę poza asfaltem. Jednym z nich jest Multi-Terrain Select, który pozwala na wybór trybów jazdy terenowej. System dostosowuje pracę napędu oraz hamulców do pięciu wskazanych typów nawierzchni – skał i szutru, błota i piachu, luźnych skał, muld oraz skał. Na liście znalazł się również układ Crawl Control, który automatycznie steruje przepustnicą i siłą hamowania w czasie wolnej jazdy po bezdrożach. W rezultacie pozwala kierowcy lepiej skupić się na omijaniu przeszkód i pomaga w pokonywaniu wzniesień.
Kierujący GX-em będzie mógł także korzystać z systemu Multi-Terrain Monitor oraz Panoramic View Monitor, które bazują na kamerach umieszczonych wokół auta. Pierwszy pokazuje, co dzieje się tuż przed autem oraz po jego bokach, więc ułatwia poruszanie się w trudniejszym terenie. Drugi pozwala spojrzeć na otoczenie z szerszej perspektywy i ułatwia parkowanie potężnym samochodem. Lexus wyposażył auto w dodatkowy system oczyszczania powietrza. Cabin Clean Air Filter wyłapuje pyłki i chroni pasażerów ze skłonnością do alergii. A w czasie jazdy po mieście, kiedy układ wykryje, że powietrze jest mocno zanieczyszczone – np. tlenkami azotu lub węgla – automatycznie przełącza obieg klimatyzacji na wewnętrzny. Ponadto system może tak sterować cyrkulacją powietrza, by zapewnić jak najlepsze chłodzenie latem i zapobiegać osadzaniu się pary na szybach zimą.
Pod maską bez zmian. Samochód nadal napędzany jest silnikiem V8 o poj. 4.6. Wolnossąca jednostka dysponuje mocą 300 KM (438 Nm). Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni automatycznej. W przekazywaniu momentu obrotowego pośredniczy centralny dyferencjał typu Torsen. Lexus może ciągnąć przyczepę o masie niemal 3 ton.
7-osobowy GX będzie dostępny na wschodzie Europy – w Rosji, Kazachstanie, regionie Kaukazu oraz na Ukrainie. Na rosyjskim rynku ceny auta zaczynają się od 4 758 000 rubli, czyli w przeliczeniu około 270 tys. zł.
W Polsce samochodu oficjalnie nie kupimy, ale w salonach japońskiej marki jest dostępny większy kuzyn GX-a, flagowy SUV Lexusa, model LX./oprac. ns/
Foto: Lexus
Zobacz podobne artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Smart Concept #5 - zapowiedź
Wiadomości / News
2024.04.20
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22