Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Odliczanie do premiery nowego VW Golfa - Golfy V, VI i VII
kalendarz 02/11 2019

Odliczanie do premiery nowego VW Golfa - Golfy V, VI i VII

Ciekawostki / Volkswagen

Model piątej generacji był pierwszym, który zacierał tradycyjne granice podziału między samochodami klasy niższej średniej i średniej, zaś Golf VII był nawet o 100 kg lżejszy od swojego poprzednika.

Golf V był bardziej komfortowy i lepiej wykonany nie tylko w stosunku do poprzednika, ale również wielu modeli klasy średniej. Dynamika i komfort jazdy wzrosły m.in. dzięki zastosowaniu z tyłu osi wielowahaczowej, za sprawą nowej 7-biegowej przekładni DSG oraz biksenonowych reflektorów. Jego następca – Golf VI – szybko zyskał miano modelu high-endowego w klasie kompaktów. Za jego sprawą po raz pierwszy debiutowały w Golfie takie systemy asystujące, jak automatyczna zmiana świateł „Light Assist”, „Park Assist” oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu i adaptacyjna regulacja zawieszenia „DCC”. Jeszcze bogatszy zestaw systemów asystujących VW zaoferował do Golfa kolejnej generacji. W Golfie VII znalazły się m.in. system automatycznego hamowania po kolizji, aktywny system ochrony pasażerów, aktywny tempomat („ACC”), a także „Front Assist” monitorujący przestrzeń przed autem, z funkcją awaryjnego hamowania w mieście.

Golf V był produkowany od 2005 do 2008 r.

Golf 5. generacji okazał się bardziej komfortowy i dynamiczny niż niejeden model wyższej klasy średniej. To samo dotyczyło jakości wykonania. Sztywność spawanej laserowo karoserii debiutującego w 2003 r. Golfa V była o 35 proc. większa niż poprzedniego modelu. Po raz pierwszy Golfa można było zamówić z bocznymi poduszkami chroniącymi pasażerów siedzących z tyłu – w komplecie z sześcioma seryjnymi airbagami (czołowymi, bocznymi z przodu i chroniącymi głowę). W sumie więc w Golfie V montowano osiem poduszek powietrznych. Dynamika i komfort jazdy wzrosły m.in. dzięki zastosowaniu z tyłu osi wielowahaczowej, dzięki nowej 7-biegowej przekładni DSG, za sprawą biksenonowych reflektorów, czujnika deszczu, a także panoramicznego dachu. W Golfie GTI pojawił się pierwszy benzynowy silnik turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zadebiutował również pierwszy Golf napędzany silnikiem z turbodoładowaniem i ze sprężarką mechaniczną. Kiedy w 2008 r. zaprezentowano Golfa VI, VW miał na koncie 3,4 mln wyprodukowanych Golfów piątej generacji.

Golf VI był produkowany od 2008 do 2012 r.

W ciągu zaledwie czterech lat na bazie zaprezentowanego w 2008 r. Golfa numer 6 do lipca 2012 r. powstało kolejne 2,85 mln Golfów. I znowu odnotowano postęp w dziedzinie bezpieczeństwa – spawana nadal laserowo karoseria okazała się tak odporna na odkształcenia, że w teście zderzeniowym Euro NCAP samochód bez trudu zdobył maksymalną liczbę pięciu gwiazdek. W wyposażeniu standardowym pojawiła się kolejna poduszka powietrzna – chroniąca kolana kierowcy. Wysoką jakością odznaczało się wnętrze Golfa VI. W „World Car of the Year” roku 2009 zastosowano nowe systemy asystujące, jak automatyczny system zmiany świateł „Light Assist”, „Park Assist”, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu oraz adaptacyjną regulację zawieszenia „DCC”. Golfa VI również oferowano z systemem start/stop, trybem rekuperacji oraz systemem dynamicznego doświetlania zakrętów i z diodowymi lampami z tyłu.

Golf VII był produkowany od 2012 do 2019 r.

4 września 2012 r. w Berlinie w ramach światowej premiery VW zaprezentował Golfa siódmej generacji. Już dzień później w niektórych krajach rozpoczęto zbieranie zamówień na bestsellerowy model, który do tamtej pory powstał w łącznej liczbie 29,3 mln egzemplarzy. Masę nowego Golfa zmniejszono nawet o 100 kg. Zależnie od rodzaju silnika zużycie paliwa – w porównaniu z poprzednikiem – zmalało do 23 proc. Poza tym VW wyposażył Golfa „siódemkę” w bardzo bogaty zestaw systemów asystujących. Znalazły się wśród nich system automatycznego hamowania po kolizji, aktywny system ochrony pasażerów, aktywny tempomat („ACC”), a także „Front Assist” monitorujący przestrzeń przed autem, z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. Do tej pory fabryki opuściło 6,0 mln Golfów siódmej generacji./oprac. ns/


Tagi:
Volkswagen, VW, VW Golf, VW Golf V, VW Golf VI, VW Golf VII

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen T-Cross z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM
kalendarz 19/01 2020

Volkswagen T-Cross z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM

Wiadomości / News

2020.01.19

W polskiej ofercie VW debiutuje najmniejszy SUV z najmocniejszym silnikiem.
Toyoty w Rajdzie Dakar 2020
kalendarz 17/01 2020

Toyoty w Rajdzie Dakar 2020

Wiadomości / Ciekawostki

2020.01.17

Fabryczny zespół Toyoty walczy o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, w grupie T2 dominacja marki trwa od lat, a duża grupa zawodników stawia na Land Cruisery i Hiluxy.
VW – wstępne badania nad pojazdami autonomicznymi
kalendarz 10/01 2020

VW – wstępne badania nad pojazdami autonomicznymi

Warsztat / Technika

2020.01.10

W ramach wspólnego projektu pod nazwą „Obszar Testowy Dolna Saksonia” na 7-kilometrowym odcinku autostrady pomiędzy węzłami Wolfsburg-Köngislutter a Cremlingen rozpoczęto badania ruchu samochodowego.
Najnowsze artykuły:
 Kale Rovanperä wygrał 55. Arctic Lapland Rally 2020

Kale Rovanperä wygrał 55. Arctic Lapland Rally 2020

Wiadomości / Moto sport

2020.01.21

Pierwsze zwycięstwo Toyoty Yaris WRC w 2020 r.
 Pierwszy Lexus LC 500 Convertible sprzedany za 2 mln dolarów

Pierwszy Lexus LC 500 Convertible sprzedany za 2 mln dolarów

Wiadomości / News

2020.01.21

Egzemplarz wystawiony na aukcji to samochód z limitowanej serii Inspiration Series.
Czy wszystkie płyny eksploatacyjne można ze sobą mieszać?

Czy wszystkie płyny eksploatacyjne można ze sobą mieszać?

Warsztat / Porady

2020.01.19

Które ciecze można ze sobą mieszać, a które nie?

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.