Nowy koncept Lexusa
Samochód ma być zapowiedzią produkcyjnego pojazdu elektrycznego, który zadebiutuje w 2026 r.
Jak wynika ze wstępnych informacji, nienazwany jeszcze samochód elektryczny Lexusa ma być ważnym krokiem naprzód pod względem designu i technologii. Japońska marka zaprezentuje nowy pojazd koncepcyjny na Japan Mobility Show 2023 (26 października – 5 listopada). Koncept otrzyma nowej generacji układ napędowy, który wejdzie do produkcji w 2026 r.
Według Lexusa, nowy elektryczny model „zrewolucjonizuje modułową strukturę nadwozia, wprowadzi zmiany w metodach produkcji i całkowicie zmieni platformę oprogramowania”, a jego konstrukcja będzie „całkowicie skupiona na charakterystyce Lexusa”. Wygląd zewnętrzny kładzie nacisk na aerodynamikę w połączeniu z trwałymi, ale także wysokiej jakości materiałami wewnątrz kabiny. Redukcja masy również będzie odgrywać ważną rolę, zapewniając korzyści w zakresie wydajności i wydajności. Przypomnijmy, że Hiroki Nakajima, wiceprezes wykonawczy Toyoty powiedział, że konstrukcja i właściwości jezdne pojazdów elektrycznych nowej generacji „przyprawią o szybsze bicie serca”.
Lexus koncentruje się na zapewnieniu przyjemności z jazdy swoimi przyszłymi, elektrycznymi modelami, oferując jednocześnie nowe rozwiązania. Podstawowe technologie obejmą system napędu czterech kół Direct4 oraz sterowanie przewodowe, którego celem jest „liniowe wyczucie układu kierowniczego”. Oczekuje się, że pojazd będzie się opierał na nowej architekturze modułowej, która stanie się podstawą kilku nowych modeli Toyoty i Lexusa.
Toyota ogłosiła niedawno szczegóły dotyczące technologii akumulatorów nowej generacji, która najprawdopodobniej zostanie udostępniona Lexusowi. Dobrym kandydatem na nadchodzący model jest akumulator litowo-jonowy Performance, który zadebiutuje w modelach produkcyjnych w 2026 r. Zapewnia zasięg 800 km i czas ładowania od 10 do 80 proc. Baterii w 20 minut, a przy tym jest o 20 proc. tańszy w produkcji w porównaniu z obecnymi zestawami akumulatorów. Następnym krokiem będzie wprowadzenie w latach 2027–2028 wysokowydajnych akumulatorów litowo-jonowych zapewniających zasięg ponad 1000 km, a jednocześnie zapewniających dodatkowe 10 proc. oszczędności w zakresie kosztów. Jak się oczekuje, akumulatory półprzewodnikowe Toyoty pojawią się w latach 2027–2028 i będzie można je naładować od 10 do 80 proc. w zaledwie 10 minut. Zasięg docelowo przekroczy 1200 km, osiągając aż 1500 km w dalszej przyszłości.
Mamy nadzieję, że koncepcyjny Lexus ujawni więcej szczegółów na temat przyszłego modelu produkcyjnego, choć jak można podejrzewać, więcej dowiemy się na temat stylizacji niż o konkretnych rozwiązaniach. Przypomnijmy, że Lexus ogłosił już plany, aby do 2035 r. stać się marką wyłącznie elektryczną. Obecnie dostępnym w ofercie Lexusa elektrycznym modelem jest RZ./ns/
Foto: Lexus
Zobacz podobne artykuły:
Nikt nie chce BMW XM
Wiadomości / News
2024.10.07
Dacia – milion aut z LPG
Wiadomości / News
2024.10.05
Wstrzymanie dopłat do leasingu „elektryków” może zahamować popyt
Wiadomości / Gorące tematy
2024.10.07
Humanoidalny robot może zostać "zatrudniony" w fabryce BMW
Wiadomości / Ciekawostki
2024.10.06