Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nowy Golf produkowany szybciej niż jego poprzednicy
kalendarz 29/10 2019

Nowy Golf produkowany szybciej niż jego poprzednicy

News / Volkswagen

Od 1974 r. ogółem powstało ponad 35 mln egzemplarzy Golfa w różnych wersjach. 26 mln z nich zjechało z taśm fabryki w Wolfsburgu.

Produkcja nowego modelu w głównym zakładzie koncernu odbywa się teraz na pełnych obrotach. Na początku grudnia do klientów w Niemczech i Austrii trafią pierwsze samochody. Wcześniej w ramach ponad 400 spotkań warsztatowych przeanalizowano około 700 czynności po to, by jak najbardziej zwiększyć efektywność montażu.

W Wolfsburgu tylko produkcją Golfa zajmuje się 8400 pracowników. Model ósmej generacji składa się z ponad 2700 części i komponentów. W aucie wyposażonym w rozbudowane systemy łączności znajduje się łącznie 1340 m przewodów działających w obrębie 962 instalacji. To o 100 m przewodów i o 31 instalacji więcej niż w Golfie VII. Od dostarczenia blach do zakładu, aż do opuszczenia fabryki nowy Golf pokonuje na liniach produkcyjnych 69 km.

Dr Andreas Tostmann, Członek Zarządu ds. Produkcji marki Volkswagen, stwierdził – Golf VIII jest znacznie bardziej złożonym modelem niż jego poprzednik. Mimo to średni czas produkcji każdego egzemplarza skróciliśmy o mniej więcej godzinę. Ponieważ Golf 8 należy do aut wykorzystujących platformę MQB drugiej generacji, mogliśmy znacznie zmniejszyć nakłady na jego produkcję. Nasza strategia modułowej płyty podłogowej zdała egzamin. W Wypadku Golfa 8. generacji załoga w Wolfsburgu pokazała całe swoje umiejętności. Wzrosła efektywność procesów produkcyjnych. To znakomite osiągnięcie, za które serdecznie dziękuję wszystkim pracownikom.

W wypadku Golfa VIII dzięki większej standaryzacji urządzeń i procesów produkcyjnych udało się o ponad połowę w porównaniu z poprzednikiem zmniejszyć inwestycje konieczne do rozpoczęcia produkcji. Nakłady poniesione na nowego Golfa wyniosły łącznie około 500 mln euro. W dziale produkcji karoserii, dzięki zastosowaniu strategii wspólnych platform, można było wykorzystać 80 proc. istniejących urządzeń. Golf VIII, tak jak jego poprzednik, jest produkowany na bazie modułowej płyty podłogowej (MQB).

Wgranie wszystkich danych do nowego samochodu w wypadku najnowszego Golfa odbywa się automatycznie poprzez szybkie łącze WLAN jeszcze na linii produkcyjnej. Dzięki temu, mimo większej liczby danych, czas poświęcony na tę czynność nie wydłużył się./ns/

źródło: VW


Tagi:
Volkswagen, VW, VW Golf, VW Golf VIII, fabryka Volkswagena w Wolfsburgu, produkcja VW Golfa VIII

Zobacz podobne artykuły:

 Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
kalendarz 19/04 2024

Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Wiadomości / News

2024.04.19

Do zdarzenia doszło w piątkowy poranek na warszawskim Mokotowie.
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
kalendarz 19/04 2024

Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Wiadomości / News

2024.04.19

To efekt niebezpiecznej jazdy, na którą zdecydował się 40-letni mieszkaniec Sosnowca.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
kalendarz 16/04 2024

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
Najnowsze artykuły:
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
 Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Wiadomości / News

2024.04.19

Do zdarzenia doszło w piątkowy poranek na warszawskim Mokotowie.
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.