Nowa Toyota Auris bez diesla
Zmiana stylu i nowe rodzaje napędu.
Na spotkaniu z mediami w przeddzień Salonu Motoryzacyjnego w Genewie Toyota przedstawiła kolejną fazę europejskiej strategii dotyczącej napędów. Auris trzeciej generacji, którego produkcja ruszy w przyszłym roku w Burnaston, będzie dostępny z trzema napędami – jednym konwencjonalnym i dwoma hybrydowymi.
Do wyboru będą trzy wersje: silnik benzynowy 1.2 Turbo (116 KM), napęd hybrydowy z silnikiem 1.8 (122 KM) – czwarta generacja hybrydowego napędu znana z Priusa i C-HR oraz wariant hybrydowy z silnikiem 2.0 (180 KM).
Przypomnijmy, że w 2016 r. Toyota podjęła decyzję o rezygnacji z silnika wysokoprężnego w ofercie crossovera C-HR. Teraz dotyczy to Aurisa trzeciej generacji.
Zainteresowanie wersjami hybrydowymi kluczowych modeli Toyoty spowodowało, że zdecydowano o wycofaniu z oferty w 2018 r. silników Diesla we wszystkich modelach osobowych. W 2017 r. auta hybrydowe stanowiły 41 proc. całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie. Z europejskich salonów marki wyjechało 406 000 hybryd, o 38 proc. więcej niż w 2016 r. W tym samym czasie udział samochodów osobowych Toyoty z silnikiem Diesla spadł poniżej 10 proc. Silniki wysokoprężne nie znikną jednak całkowicie z europejskiej oferty marki i będą nadal dostępne w samochodach użytkowych Proace/Proace Verso oraz w modelach terenowych Land Cruiser i Hilux.
Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe, powiedział: „Toyota jest pionierem samochodów hybrydowych oraz ich największym promotorem od ponad 20 lat. Już od dłuższego czasu układy hybrydowe są najpopularniejszymi wersjami napędowymi w wielu modelach, w których są oferowane. W przypadku naszego najnowszego modelu, Toyoty C-HR, wersja hybrydowa została w ubiegłym roku wybrana przez 78 procent nabywców. Zgodnie z naszą strategią elektryfikacji samochodów zrobiliśmy kolejny krok w kierunku rozszerzenia oferty hybrydowej, dodając do niej nowy napęd z silnikiem 2.0 l. Pierwszym modelem dostępnym z dwoma napędami hybrydowymi będzie Auris. Zwiększenie gamy samochodów hybrydowych to naturalna reakcja na oczekiwania naszych klientów. Zanotowany w 2017 roku udział hybryd w całkowitej liczbie sprzedanych samochodów Toyoty zrównał się z udziałem diesli z 2015 roku…”
Nowy Auris ma wykorzystywać platformę Toyota New Global Architecture (TNGA). „Przy projektowaniu nowego Aurisa naszym głównym celem było stworzenie najbardziej śmiałego i dynamicznego hatchbacka na rynku, bez rezygnacji z użyteczności wnętrza” – wyjaśnił Simon Humphries, dyrektor wykonawczy Toyota Global Design. – „Korzystając z nisko położonego środka ciężkości uzyskanego dzięki platformie TNGA, stworzyliśmy samochód, który patrząc z boku jest lekki i zwinny, lecz gdy staniemy za nim, zobaczymy solidny, szeroki i nisko osadzony pojazd, który budzi zaufanie. Takie odczucia są niezwykle ważne na europejskim rynku”.
Samochód otrzymał bardziej dynamiczną sylwetkę. Nowy Auris jest o 25 mm niższy i o 40 mm dłuższy od poprzednika, głównie za sprawą większego rozstawu osi. Na razie Toyota pokazała nadwozie nowego modelu. Wnętrze poznamy na jesieni podczas wystawy w Paryżu. W salonach samochód pojawi się za rok./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18