Nissan Townstar Combi 1.3 DIG-T 130 KM– Do wszystkiego
W czasach, w których prym wiodą SUV-y, kombivany i minivany nie odnoszą sukcesów sprzedażowych takich, jak kiedyś. Nie iznacza to, że auta tego typu znikają z rynku. Jak na ich tle wypada Nissan Townstar?
Nissan powstał w wyniku współpracy z Renault i Mercedesem. Dlatego nie stanowi zaskoczenia fakt, że jest do wymienionych aut podobny. W końcu to bliźniak, wykorzystujący doświadczenie Renault. Na tle tych dwóch innych marek, Nissan najbardziej przypadł mi wizualnie do gustu.
Wygląd nie zaskakuje
Nadwozie Nissana jest proste, W tego typu pojazdach na próżno szukać jest wyrafinowania. W końcu nie tego się po takim aucie oczekuje. Najważniejsza jest użyteczność. Dlatego przednia i tylna część nadwozia prezentują się zachowawczo. Chromowane elementy nadwozia ozdabiają reflektory i niewielką atrapę chłodnicy.
Niczym w osobówce
Za kierownicą Nissana będziemy się czuć niczym w samochodzie osobowym. Deska rozdzielcza przypomina te z Renault. Podobie jak kierownica, analogiczne zegary, panel sterowania klimatyzacją czy ekran informediów. Do ich produkcji wykorzystano twarde plastiki, które powinny być wytrzymałe. Nasz testowy egzemplarz wyróżniał się skórzaną tapicerką. Na pewno docenimy również mnóstwo schowków. Wyposażenie jest więcej niż dobre. Nissan oferuje nawigację, tempomat, łączność z telefonem poprzez carplay i androidauto, czy dwustrefową klimatyzację.
Pojazd zapewnia wygodne warunki do przemieszczania się dla 5 osób. Na tylnej kanapie w komfortowych warunkach pomieści się nawet trójka dorosłych osób. Nie można także mówić, aby komuś zabrakło miejsca nad głową. Do wszystkich wersji Townstarów montowane są fotele przednie z regulacją wysokości, podpórką lędźwiową (tylko dla kierowcy) i podgrzewaniem. Dlatego łatwo znaleźć jest optymalną pozycję za kierownicą. W tego typu autach wazną kwestią jest pojemność bagażnika. Tutaj nie ma mowy o rozczarowaniu. 775 litrów a po złożeniu 1030. Ten drugi wynik obejmuje złożenie kanapy do wysokości foteli. Maksymalnie uzyskamy aż 2800 litrów. Ale to nie wszystko, w konfiguracji 2-osobowej Nissan deklaruje możliwość powiększenia przestrzeni aż do 3500 litrów!
Zaskakująco oszczędny
Zajrzyjmy teraz pod maskę. Pracuje pod nią motor benzynowy o pojemności 1,3 litra. Generuje on moc 130 KM, co w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną jest optymalnym rozwiązaniem. Maksymalny moment obrotowy wynosi 240 Nm. Auto jest dynamiczne i zrywne. Poruszając się Nissanem możemy liczyć się ze zużyciem paliwa wynoszącym w granicach 6,2 litra. Oczywiście, jeżeli będziemy poruszać się mało dynamicznie i w trybie ECO.
To, że Nissan jest dynamiczny (choć sprint do 100 km/h wyniszący 11,8 s mógłby temu zaprzeczać), nie znaczy że prowadzi się jak auto osobowe. Widać po nim pochodzenie. Chociaż przyznać trzeba, że prowadzi się lekko i komfortowo. Jednak natura busa widoczna jest podczas pokonywania zakrętów, czy poprzecznych nierówności.
Nissan Townstar jest bardziej rozsądną propozycją na rynku. Dlaczego? Otóż sprawdzi się jako auto i osobowe i dostawcze. Można nim wybrać się zarówno na zakupy, jak i udać się z całą rodziną na wakacje. Przyda się także w małym biznesie. Także dzięki swoim kompaktowym wymiarom jest łatwy w użytkowaniu.
Czy warto?
Okazuje się, że kolejną zaletą Nissana jest jego cena. Ceny zaczynają się już od 119 900 zł za wersję Visia. Aby cieszyć się użytkowaniem odmiany testowej (Tekna), trzeba liczyć się z wydaniem 137 900 zł. Nie są to wysokie ceny.Jak wypada Nissan na tle wspomnianych już braci? Renault Kangoo posiada użytkowy charakter, Mercedes jest jeszcze droższy. Nissan zaś jest do wszystkiego.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- przestronne wnętrze
- trzy osobne miejsca na kanapie
- pojemny bagażnik
- dużo schowków i gniazd zasilających w kabinie
- dynamiczny i oszczędny silnik
- poziom wyposażenia seryjnego
- cena
Wady auta:
- brak wyboru wersji silnikowych i skrzyń biegów
- wolno pracujący dotykowy ekran
Podstawowe parametry techniczne Nissan Townstar Combi 1.3 DIG-T:
Wymiary (Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4490/1860/1790/2720 mm
Silniki: benzynowy z turbodoładowaniem
Pojemność: 1333 cm3
Maksymalna moc: 130 KM przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obr. układu: 240 Nm przy 1600 obr/min
Napęd: przedni
Skrzynia biegów: manualna 6-biegowa
Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,8 s
Prędkość maksymalna: 183 km/h
Średnie zużycie paliwa: 6,7 l/100 km (wg producenta)
Pojemność bagażnika: 775-2800/3500 l
Pojemność zbiornika paliwa: 53 l
Cena: od 119 900 zł (wersja Visia)
Cena wersji testowanej: 137 900 zł
Zobacz podobne artykuły:
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
Testy / Testy
2024.12.02
Mercedes GLC 200 4Matic – SUV z charakterem
Testy / Testy
2024.11.29
Problemy Nissana
Wiadomości / News
2024.11.08
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11