Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nissan Qashqai 1,5 dCI Tekna + 115 KM – Po prostu, crossover
kalendarz 20/02 2019

Nissan Qashqai 1,5 dCI Tekna + 115 KM – Po prostu, crossover

Testy

W 2017 roku Nissan odmłodził II generacje Qashqaia. I nic dziwnego. Wszak w tej stylistyce samochód powstaje od 2014 roku.

Lifting pomógł wolumenowemu modelowi marki i zarazem pionierowi w subsegmencie. Wprowadzając go w 2007 roku na rynek Japończycy stworzyli crossovera, czyli coś co obiecuje więcej, niż może zaoferować. Mamy, więc wysokie zawieszenie, potężną sylwetkę. Taki look sugerują terenowe możliwości. Tymczasem, auto, które tak terenowo wygląda ma napęd (głównie) na przód. A w terenie bywa równie bezradne, jak klasyczny kompakt.

Qashqai, to fenomen
Pomimo mocno kontrowersyjnego wyglądu I generacja auta cieszyła się w Polsce ogromnym powodzeniem. Druga generacja pewnie również będzie popularna i wygląda jak przysłowiowe milion dolarów. Japończycy poświęcili sporo uwagi wyglądowi Qashqaia. Rysy „twarzy” wyraźnie się wyostrzyły. W oczy rzuca się przestylizowana linia świateł i głębiej osadzony grill. Z tyłu ingerencja designerów ograniczyła się do delikatnego przemodelowania. Na pewno po liftingu auto wygląda jeszcze lepiej.

W kopicie zmian w zasadzie nie wdać
Jest identyczny, jak u poprzednika. Tapicerki, plastiki - to samo i tak samo. Jeżeli czegoś nie widać, nie znaczy że nie ma. Jest, a jakże. Nissan poprawił systemy multimedialne i interfejs nawigacji satelitarnej. Jest ona prosta w obsłudze, a menu zdecydowanie bardziej intuicyjne. Na początku 2018 roku Nissan wprowadził do Qashqaia system ProPilot. Zawiera on Lane Keep Assist, który aktywnie utrzymuje pas ruchu, Traffic Jam Pilot, czyli automat do jazdy w korku oraz Intelligent Cruise Control – zaawansowany tempomat adaptacyjny.

Z zewnątrz samochód prezentuje się imponująco. Wnętrze też nie rozczarowało. Z przodu jest bardzo wygodnie. Z tyłu w zasadzie też. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy kierowca mierzy ponad 180 cm. Wtedy pasażerom z kanapy może być ciasno. Nie sposób pominąć nowe, lepiej wyprofilowane fotele oraz nową kierownicę. Siedzisko kierowcy (i pasażera) jest dłuższe, a od nowa zaprojektowane oparcia zapewniają lepsze trzymanie tułowia na zakrętach. Świetnie leży w dłoniach nowa kierownica. Ma teraz węższe ramiona i grubszy wieniec. W dodatku – niczym w aucie sportowym – jest w dolnej części spłaszczona.

Są tez zmiany, których nie widać. A są niezwykle istotne z punktu widzenia komfortu. Otóż, Nissan zastosował skuteczniejsze materiały wygłuszające oraz grubsze szyby. Efekt, to zdecydowanie mniej „decybeli” w kokpicie. I to była naprawdę dobra zmiana.  Nieco rozczarował mnie bagażnik. 440 litrów z rozłożoną kanapą rekordem nie jest. Za to, gdy oparcie kanapy położymy, przestrzeń bagażowa powiększy się do imponujących 1600 litrów.

Pod maską bez zmian
W ofercie dwa silniki benzynowe 1.3 DIG-T (140 KM i 160 KM) oraz diesel 1.5 dCi (115 KM). Jednostki współpracują z manualnymi skrzyniami 6-biegowymi lub bezstopniową skrzynią CVT Xtronic. My, do redakcyjnego testu otrzymaliśmy auto ze 115-konnym motorem wysokoprężnym (dCI). Napęd na przednie koła przenosiła 6 - stopniowa skrzynia manualna.

Do pracy jednostki nie mamy najmniejszych uwag. 115-konny motor uzyskuje przy 4000 obrotach. Maksymalne 260 Nm jest dostępne przy 2000 obrotów. To pozwala na oszczędną jazdę i bezstresowe wyprzedanie. 100 km/h auto osiąga po 12,3 sekundach.

Pod dystrybutorem doznaliśmy szoku. Motor, który według producenta powinien pobierać 5,9/5,2/4,7 (miasto/średnio/trasa) faktycznie tyle pali.

Jeszcze lepsze prowadzenie
Zmiany po liftingu to także ingerencja w mechanikę. Wszystkie bardzo poprawiły i tak niezłe prowadzenie auta. Zwiększyła się precyzja układu kierowniczego. To z kolei przełożyło się na precyzję prowadzenia, ale także przyjemność z szybkiego pokonywania zakrętów. Zmiany ograniczyły wibracje przenoszone z kół na dłonie kierowcy, co bywało odczuwalne w aucie z przednim napędem.

Zawieszenie to nowe amortyzatory i elementy gumowe oraz sztywniejszy stabilizator, przez co na zmieniła się dynamika prowadzenia. Samochód lepiej amortyzuje, a nadwozie mniej wychyla się w zakrętach.

Nissan Qashqai był, jest i pewnie nadal będzie hitem sprzedaży. Ale przybyło mu sporo mocnych konkurentów. Ciekawe crossovery mają w ofercie: Skoda, VW, Toyota, Honda, Ford, Hyundai, KIA. I tu rodzi się pytanie, czy pierwszy jest najlepszy?
Paweł Pusz

Zalety:
- nowy wygląd przodu
- przednie fotele
- pojemne wnętrze
- oszczędne jednostki napędowe

Wady:
- tylko jedna oferta silnika wysokoprężnego

Podstawowe parametry techniczne Nissan Qashqai 1,5 dCI TEKNA + 115 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4394/1806/1590/2646 mm
Silnik: benzynowy
Pojemność: 1461 cm3
Moc maksymalna: 115 KM przy 3750  obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 260 Nm przy 2000 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: manualna 6-przełożeniowa
Osiągi (0-100): 12,3 s
Prędkość maksymalna: 181 km/h
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio):  5,9//4,7/5,2 l
Pojemność zbiornika paliwa: 55 l
Pojemność bagażnika: 440/1585 l
Ceny: od 76 490 zł (wersja Visia DIG-T 140)
Cena wersji z silnikiem wysokoprężnym: od  76 490 zł
Cena wersji prezentowanej: od 118 990 zł


Tagi:
Nissan Qashqai 1, 5 dCI TEKNA + 115 KM, Nissan Qashqai 1, 5 dCI TEKNA +, Nissan Qashqai 1, 5 dCI, Nissan Qashqai, test Nissan Qashqai 1, 5 dCI TEKNA + 115 KM, test Nissan Qashqai 1, 5 dCI TEKNA +, test Nissan Qashqai 1, 5 dCI, test Nissan Qashqai, opinie Nissan Qashqai 1, 5 dCI TEKNA + 115 KM, opinie Nissan Qashqai 1, 5 dCI TEKNA +, opinie Nissan Qashqai 1, 5 dCI, opinie Nissan Qashqai

Zobacz podobne artykuły:

Dacia Lodgy Laureate 1,6 SCe LPG 107 KM – Cena czyni cuda?
kalendarz 24/04 2019

Dacia Lodgy Laureate 1,6 SCe LPG 107 KM – Cena czyni cuda?

Testy / Testy

2019.04.24

Reaktywacja marki Dacia była prawdziwym majstersztykiem.
Volvo V60 D4 2,0 Inscription 190 KM – Kochajmy diesle, tak szybko odchodzą…
kalendarz 23/02 2019

Volvo V60 D4 2,0 Inscription 190 KM – Kochajmy diesle, tak szybko odchodzą…

Testy / Testy

2019.02.23

V60 debiutował w 2010 roku na paryskim salonie samochodowym. W 2013 roku pojazd przeszedł lifting. A na początku zeszłego roku poznaliśmy II generację kombi ze Szwecji rodem.
Ford Mondeo 2,0 Hybrid Titanium – Inny pomysł na rodzinną limuzynę
kalendarz 22/02 2019

Ford Mondeo 2,0 Hybrid Titanium – Inny pomysł na rodzinną limuzynę

Testy / Testy

2019.02.22

Nie masz hybrydy, nie ma cię na rynku. To obecnie moda, ale nie tylko. Hybryda to - przeliczeniowo, oszczędność dla producenta w „wydalaniu” CO2. Tak, wiem że to bzdura, ale…
Najnowsze artykuły:
Co trzeci używany pojazd przeznaczony na sprzedaż z odnotowaną szkodą

Co trzeci używany pojazd przeznaczony na sprzedaż z odnotowaną szkodą

Używane

2019.05.27

Historia pojazdu nie pozostawia złudzeń.
Zużyta opona zimowa nie staje się całoroczną

Zużyta opona zimowa nie staje się całoroczną

Warsztat / Porady

2019.05.27

Czy latem można jeździć na zimówkach?
Grand Prix Monako – Triumf Hamiltona

Grand Prix Monako – Triumf Hamiltona

Wiadomości / Moto sport

2019.05.26

Pierwsze w tym sezonie zwycięstwo bez dubletu Mercedesa.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.