Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nissan Qashqai 1,3 DIG-T MHEV 158 KM XTRONIC FWD – Sposób na udanego crossovera
kalendarz 18/06 2022

Nissan Qashqai 1,3 DIG-T MHEV 158 KM XTRONIC FWD – Sposób na udanego crossovera

Testy / Testy / Nissan

Trzecia generacja Nissan Qashqai zadebiutowała w 2021 roku. Powstała na nowej płycie podłogowej CMF-C. Dzięki temu auto jest większe i obszerniejsze od poprzednika. Wnętrze też przeszło bardzo głęboką metamorfozę. Jest bardziej eleganckie wykonane z lepszych materiałów i lepiej rozplanowane. Niestety, spod maski zniknął motor diesla. Póki co napędzają go tylko jednostki benzynowe wsparte miękką hybrydą…

Jak zmienił się eksterier japońskiego crossovera? Otóż, rewolucji nie było. Ale faktem jest, że choć samochód przypomina protoplastę, jest zdecydowanie ładniejszy. Ogólny zarys nadwozia pozostał bez głębszych zmian. Designerzy skupili się na ważnych detalach. Przeprojektowali grill, samochód dostał nowe LED-owe reflektory. To co może się podobać, to sporo odważnych przetłoczeń. Także tył musnęła dłoń stylisty. Nowy kształt lamp, LED-owe wkłady i tak jak w przypadku przodu nieco złagodzony zarys…

Większy...
Już na pierwszy rzut oka widać, że samochód urósł. A to za sprawą nowej platformy, z której nota bene korzysta też Mitsubishi, Renault i Mercedes! Progres jest spory. Qashqai zyskał 35 mm długości i 30 szerokości. O 20 mm zwiększył się też rozstaw osi. W efekcie więcej jest przestrzeni w kabinie. Czuć to najbardziej na tylnej kanapie. Tu siedzi się wygodniej. Pasażerom kanapy, nawet o ponadstandardowych gabarytach, nie zabraknie miejsca na nogi, głowy, kolana, łokcie. Fotele są bardzo wygodne a dzięki wysokiemu posadowieniu, wsiadanie i wysiadanie jest bezproblemowe. Tylna kanapa jest dobrze wyprofilowana, ma oparcie nachylone pod idealnym kątem i dobrze dobraną długość siedziska. Spory atut to bardzo szeroko otwierające się drzwi tylne co ułatwia nie tylko zajecie miejsca ale też montaż fotelika. W kontekście pakowności, 480 litrowy bagażnik nie wydaje się zbyt obszerny. Z pozoru jest to prawda, ale znajdziemy w nim, co jest już chyba ewenementem pełnowymiarowe koło zapasowe i subwoofer Bose.

Ekskluzywnie
Nissan, po odesłaniu Infiniti za Ocean zaczyna szukać swojego miejsca w segmencie premium. Pewnie dla styliści przy zgodzie księgowych popracował nad wykończeniem i materiałami, z których wnętrze poskładano. I zrobiło się prawie ekskluzywnie! To, z czego środek poskładano, jest przyjemne dla oka i miłe w dotyku. W kokpicie czuć ducha Infiniti. Japończycy, za co im chwała, nie poszli w stronę digitalizacji. Owszem, jest rozbudowane menu i sporych gabarytów wyświetlacz ale wszystko dublują analogowe przyciski i pokrętła. Zmiany w systemie inforozrywki i układach wspierających bezpieczeństwo. Ot, choćby dopracowany system ProPilot, któremu już całkiem blisko do pełnej autonomii. Infotainment też jakby prostszy i bardziej czytelny. 

Jeszcze bardziej wyciszone
Wnętrze udało się całkiem nieźle wyciszyć. To ważne w kontekście przeniesienia napędu. Skrzynia CVT nawet najnowszej generacji do cichych nie należy. Przy wysokich obrotach potrafi wydawać z siebie nieprzyjemne odgłosy. Na szczęście w kokpicie ledwie je słychać. Tak, jak i efekty pracy zawieszenia.

Qashqai jest oferowany z 1,3-litrowym benzynowym silnikiem wspartym układem mild hybrid i dostępny w dwóch wariantach mocy: 138 i 156 KM. Napęd w zależności od wersji przenosi skrzynia manualna lub Xtronic, czyli zmodernizowana bezstopniowa skrzynka CVT. Do testu otrzymaliśmy auto 158 konne ze skrzynią bezstopniową. W sumie, na temperament auta narzekać nie można. 158 KM i 270 Nm zapewniają bez mała 200 km/h maksymalnie i pierwsze 100 w 9,9 sekundy. Spalanie też nie przeraża. Katalogowe 6,4 l jest możliwe do osiągnięcia. W trasie, udało nam się zejść nawet do 6,2. Na autostradzie i trasie szybkiego ruchu spalanie oscylowało w okolicach 8,6 litra a średnia z testu wyniosła około 7,2.

Qashqai w ruchu? A to zależy. Tylne zawieszenie występuje w dwóch odmianach. Wielowahaczowe, jest przeznaczone dla aut z napędem na jedną oś. Belkę skrętną otrzymają te z napędem na cztery koła. Z punktu widzenia precyzji prowadzenia i komfortu jazdy belka skrętna jest rozwiązaniem nieco archaicznym. I to niestety czuć. Jasne, że tragedii nie ma, ale perfekcji też. Sporym wsparciem dla kierowcy jest za to precyzyjny układ kierowniczy. 

Nowy Qashqai na pewno jest wart zainteresowania! Auto zostało dopracowane w najmniejszych szczegółach. Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości a kokpit wreszcie jest przytulny. Wady? Oczywiście że są. Ale, niech minusy nie przesłonią nam plusów…
MOTOTRENDY.PL

Zalety auta:
- atrakcyjna cena auta w wersji podstawowej
- izolacja akustyczna
- dynamiczny silnik
- nagłośnienie 

Wady auta:
- brak typowej skrzyni automatycznej
- cena lepiej wyposażonych wersji

Podstawowe dane techniczne Nissan Qashqai 1,3 DIG-T MHEV 158 KM XTRONIC FWD:
D/S/W/Ro: 4428/2070/1594/2666 mm
Napęd: przedni
Silnik: 1332 cm3 wsparty hybrydą MHEV
Skrzynia biegów: automatyczna/bezstopniowa
Maksymalna moc: 158 KM
Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm
Prędkość maksymalna: 198 km/h
Przyspieszanie: 0-100 km/h 9,9 s
Deklarowane średnie spalanie: 6,4 l/100 km
Średnio w teście: 7,2 l/100 km
Pojemność bagażnika: 480 l
Pojemność zbiornika paliwa: 55 l
Cena: od 110 200 zł


Tagi:
Nissan Qashqai 1, 3 DIG-T MHEV, Nissan Qashqai 1, 3 DIG-T, Nissan Qashqai 1, 3, Nissan Qashqai, test Nissan Qashqai 1, 3 DIG-T MHEV, test Nissan Qashqai 1, 3 DIG-T, test Nissan Qashqai 1, 3 DIG-T, test Nissan Qashqai 1, 3, test Nissan Qashqai

Zobacz podobne artykuły:

Crossovery Nissana dobrze trzymają wartość
kalendarz 28/07 2022

Crossovery Nissana dobrze trzymają wartość

Wiadomości / Ciekawostki

2022.07.28

Crossovery marki Nissan: Qashqai oraz Juke są jednymi z najlepiej utrzymujących wartość w swojej klasie – tak wynika z ostatniej prognozy Info-Ekspert, firmy zajmującej się m.in. profesjonalnym prognozowaniem wartości rezydua...
ARIYA - pierwszy w pełni elektryczny crossover Nissana
kalendarz 27/07 2022

ARIYA - pierwszy w pełni elektryczny crossover Nissana

Prezentacje / Nowości

2022.07.27

ARIYA otwiera kolejny rozdział w historii bezemisyjnych samochodów Nissana. Ten w pełni elektryczny crossover pozwala na nowo odkryć potencjał pojazdu z tego typu napędem i oferuje wysoki poziom komfortu oraz integracji z sam...
Isuzu D-Max LSE 1,9 DDI 163 KM 4x4 5A/T - Bezkonkurencyjny
kalendarz 26/07 2022

Isuzu D-Max LSE 1,9 DDI 163 KM 4x4 5A/T - Bezkonkurencyjny

Testy / Testy

2022.07.26

Isuzu D-Max III zadebiutował w 2020 roku. Poza zmianami w stylistyce w porównaniu do poprzednika stracił… 2 cylindry i sporo niutonometrów. Zyskał niższą normę emisji i (na szczęście) w terenie i pracy pozostał równie dzielny...

Firmy z branży

P.P.U.H. "J.M.MAZUR" Sp. z o.o. Wałbrzych

ul. Noworudzka 4A
58-308 Wałbrzych
Tel.: 74 88 78 100
http://www.jmmazur.com/
Najnowsze artykuły:
Olej do skrzyni biegów a olej silnikowy – czy można stosować ten sam?

Olej do skrzyni biegów a olej silnikowy – czy można stosować ten sam?

Warsztat / Porady

2022.08.02

Samochód, podobnie jak człowiek, wymaga odpowiednich elementów, by prawidłowo funkcjonować.
 Ile kosztuje polisa dla Tesli?

Ile kosztuje polisa dla Tesli?

Finanse / Ubezpieczenia

2022.08.01

Ubezpieczenie komunikacyjne OC aut elektrycznych kosztuje podobnie co spalinowych tej samej klasy. Jednak w przypadku AC dla e-pojazdów trzeba liczyć się z poważnym wydatkiem.
Mitsubishi L200 – Testy rajdowej wersji

Mitsubishi L200 – Testy rajdowej wersji

Wiadomości / Wydarzenia

2022.07.30

Mitsubishi Ralliart przy wsparciu technicznym Mitsubishi Motors weźmie udział w Rajdzie Asia Cross Country Rally.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.