Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Motoyama w ekipie Nissana ZEOD RC w Le Mans
kalendarz 30/04 2014

Motoyama w ekipie Nissana ZEOD RC w Le Mans

Wiadomości / Moto sport / Nissan

Trzykrotny mistrz japońskiej serii Super GT Satoshi Motoyama dołączy do zwycięzców Nissan GT Academy.

Motoyama będzie partnerem Lucasa Ordóñeza i Wolfganga Reipa jako kierowca innowacyjnego, elektrycznego Nissana ZEOD RC w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Motoyama po raz czwarty wystartuje w Le Mans, tym razem za kierownicą wyścigowego Nissana wyposażonego w zespół napędowy złożony z 300-konnego silnika elektrycznego i 400-konnego, 1.5-litrowego turbodoładowanego silnika benzynowego, ważącego tylko 40 kg. Tydzień temu japoński as, któremu towarzyszyli koledzy z zespołu, pierwszy raz wyruszył nowym samochodem na tor im. Paula Ricarda na południu Francji.

Przypomnijmy, że Motoyama - czterokrotny mistrz Formuły Nippon, ścigał się już w barwach Nissana w Le Mans, gdzie został ulubieńcem fanów po trwających godzinę desperackich próbach naprawy samochodu zepchniętego przez innego zawodnika na betonową bandę okalającą tor. Zgodnie z regulaminem wyścigu kierowcom, którzy utkną na torze, nie wolno korzystać z pomocy z zewnątrz. Wysiłki japońskiego mistrza, który nie miał zamiaru poddawać się zbyt wcześnie, wzbudziły ogólnoświatową sensację wśród użytkowników serwisu YouTube. Na nieszczęście dla Motoyamy nie udało mu się dotrzeć nawet do odległego o pół mili wjazdu do alei serwisowej, gdzie mógłby liczyć na pomoc ekipy Nissana.

„Mam pewne rachunki do wyrównania w Le Mans. Wypadek, do którego doszło dwa lata temu, był prawdziwym pechem, jak zresztą większość wypadków w trakcie wyścigu. Już samo ukończenie Le Mans stanowi duże wyzwanie i taki właśnie wyznaczyliśmy sobie główny cel. Czekam z niecierpliwością na wyścig. Taki sposób wykorzystania energii elektrycznej przez Nissana w Le Mans to światowy precedens, a ja jestem bardzo zadowolony, że mogę uczestniczyć w tym niesamowitym przedsięwzięciu" - powiedział Motoyama. „Moi koledzy z zespołu, Wolfie i Lucas, przejechali już wiele mil tym samochodem. Wspaniale było z nimi pracować. Mam nadzieję, że będę mógł wykorzystać moje doświadczenia, pomagając w procesie rozwoju pojazdu".

Motoyama uczestniczył już wcześniej w pracach rozwojowych modelu Nismo LEAF RC, czyli pierwszej podjętej przez Nissana próby „elektryfikacji” samochodu wyścigowego. Japończyk zasiadał za kierownicą tego pojazdu w wielu imprezach. „Pamiętam, że Nissan Nismo LEAF RC miał ogromny zapas momentu obrotowego. Byłem pod wielkim wrażeniem jego osiągów w porównaniu z pojazdem wyposażonym w tradycyjny silnik spalinowy" - powiedział Motoyama. „Nissan ZEOD RC to zupełnie nowy poziom. Nie mogę się doczekać, kiedy poprowadzę go w Le Mans. To wielki wyścig, który jest bardzo popularny wśród Japończyków - wielu kierowców z mojego kraju odnosiło w nim sukcesy. Nie ukrywam, że bardzo chciałbym znaleźć się w tym gronie. Będę intensywnie pracował z zespołem i zamierzam dać z siebie wszystko".

Motoyama i Ordóñez planują przejechanie jak najdłuższego dystansu przed wyścigiem w Le Mans, ponieważ ze względu na termin rundy Super GT nie będą mogli uczestniczyć w dorocznym dniu testowym na torze de la Sarthe, wyznaczonym na 1 czerwca. Dwukrotny zwycięzca Le Mans w kategorii P2, Brazylijczyk Tommy Erdos, zastąpi obu kierowców, startując w teście razem z Reipem. „Zważywszy na determinację, jaką dwa lata temu wykazał Satoshi próbując wrócić uszkodzonym samochodem na tor, zaproszenie go do programu ZEOD wydawało się oczywiste" - powiedział Darren Cox, globalny dyrektor ds. marki, marketingu i sprzedaży Nismo. „Niezłomna postawa sprawiła, że stał się kultową postacią i ulubieńcem fanów. Ostatnim razem w Le Mans był bardzo szybki, więc jesteśmy zachwyceni, mając go ponownie w naszym zespole. Po wydarzeniach w Le Mans w 2012 roku obiecałem Motoyamie, że wróci z nami na ten tor i dostanie szansę, na którą w pełni zasługuje".

Nissan ZEOD RC startuje w tegorocznym wyścigu w kategorii „Garage 56", czyli z pozycji zarezerwowanej przez Automobile Club de l'Ouest dla samochodów wyposażonych w nowe i innowacyjne rozwiązania techniczne. Nissan wykorzystuje program ZEOR RC jako platformę rozwoju przed planowanym debiutem w klasie LM P1 w 2015 r.

 źródło: Nissan
 

Zobacz podobne artykuły:

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
kalendarz 19/04 2024

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.

Firmy z branży

P.P.U.H. "J.M.MAZUR" Sp. z o.o. Wałbrzych

ul. Noworudzka 4A
58-308 Wałbrzych
Tel.: 74 88 78 100
http://www.jmmazur.com/
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
 Druga runda WEC 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).