Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mitsubishi MiEV Evo III na szczycie Pikes Peak
kalendarz 15/07 2014

Mitsubishi MiEV Evo III na szczycie Pikes Peak

Wiadomości / Moto sport / Mitsubishi

Elektryczny model w wyścigu Pikes Peak 2014 w klasyfikacji Electric Modified Division zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.

W tegorocznej edycji słynnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb, który odbył się w Kolorado w Stanach Zjednoczonych, Mitsubishi wystawiło dwa modele MiEV Evolution III z napędem elektrycznym. Zespół MMC wystartował w klasyfikacji zmodyfikowanych pojazdów z napędem elektrycznym Electric Modified Division. Po ustanowieniu najszybszego czasu przejazdu wynoszącego 9 minut, 8 sekund i 188 setnych sekundy, Greg Tracy zwyciężył w kategorii Electric Modified Division i zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Z kolei Hiroshi Masuoka uzyskał czas wynoszący 9 minut, 12 sekund i 204 setne sekundy, kończąc zmagania na drugim miejscu w swojej klasie i na trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej.

Greg Tracy: „Jestem bardzo zadowolony ze zwycięstwa w klasyfikacji Electric Modified Division. Mój tegoroczny triumf oznacza, że jestem zwycięzcą zarówno w klasie pojazdów dwukołowych, jak i czterokołowych. Zdecydowałem się przesiąść do konstrukcji czterokołowej, ponieważ bardzo chciałem powalczyć za kierownicą samochodu elektrycznego. Zespół Mitsubishi Motors przygotował dla mnie fantastyczne auto. Chciałbym w tym miejscu podziękować całemu zespołowi, a w szczególności Hiroshiemu Masuoce, który poprzez swój wkład w stworzenie tego fenomenalnego samochodu wyścigowego przyczynił się do mojego zwycięstwa. Muszę jednocześnie zaznaczyć, że wygrana jest zasługą całego zespołu. Nawierzchnia podczas wyścigu była dość śliska, przy czym układ S-AWC wyeliminował wszelkie tendencje auta do zbaczania z toru jazdy, więc mogłem skutecznie atakować zakręty. Żałuję tylko, że w niektórych zakrętach hamowałem zbyt agresywnie, przez co pod koniec trasy tarcze zbytnio się rozgrzały i straciły wydajność, co kosztowało mnie kilka cennych sekund. Wydaje mi się, że przez mój błąd straciliśmy szansę na zdobycie pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej. Z drugiej strony jestem dumny ze zdobycia dla Mitsubishi Motors najwyższego podium w klasyfikacji Electric Modified Division za kierownicą modelu MiEV Evolution III.”

Hiroshi Masuoka: „Przede wszystkim chciałbym pogratulować Gregowi zwycięstwa w klasie Electric Modified. Greg w spektakularny sposób poprowadził Mitsubishi MiEV Evolution III do mety i zasłużył na wygraną. Jako kolega z zespołu i partner cieszę się z tego rezultatu. Pogoda była dziś doskonała - o deszczu nie było mowy - więc mogłem pojechać agresywnie na sam szczyt. Gdybym musiał ocenić moją wydajność na trasie dałbym sobie 95 ze 100 możliwych do zdobycia punktów. Nie udało mi się wygrać, ale cieszę się, że wraz z Gregiem wywalczyliśmy dla zespołu dwa miejsca na podium. To już nasz trzeci start za kierownicą samochodu elektrycznego, który przez te trzy lata stał się zaawansowaną maszyną wyścigową, a my dowiedzieliśmy się wiele na temat wykorzystywanych w niej technologii. Co więcej, mogliśmy obserwować, jak młodzi i obiecujący inżynierowie dorastają wraz z tym projektem. Jestem przekonany, że dane zebrane podczas wyścigów Pikes Peak posłużą do stworzenia w przyszłości nowoczesnych technologii napędów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.”

Przypomnijmy, że wyścig Pikes Peak International Hill Climb rozpoczyna się na wysokości 2 862 m i przez 156 zakrętów rozlokowanych na trasie o łącznej długości 20 km prowadzi do mety usytuowanej na szczycie Pikes Peak na wysokości 4 301 m. Zawodnicy muszą pokonać różnicę wysokości wynoszącą 1 439 m, zmagając się ze zmianą ciśnienia atmosferycznego, temperatury powietrza i innymi niesprzyjającymi warunkami pogodowymi. Trasa wyścigu jest podzielona na trzy sekcje – od najniżej położonej, przez pośrednią do najwyższej - Bottom, Middle i Upper.

Najniżej położona sekcja Bottom, otoczona iglastymi drzewami, rozpoczyna się serią zakrętów, które kierowcy pokonują ze średnimi i dużymi prędkościami, natomiast po chwili zakręty zacieśniają się, co wymaga od prowadzących dużego skupienia i uwagi.

Sekcja Middle wyróżnia się spektakularną scenerią, tworzoną po części przez osobliwie ukształtowane kamienie leżące wzdłuż trasy. To bardzo techniczny odcinek, ponieważ tuż po starcie następuje seria ciasnych serpentyn, których pokonanie wymaga precyzji i opanowania.

Z kolei sekcję Upper można pokonać w bardzo szybkim tempie, gdyż składa się ona głównie z szybkich zakrętów otoczonych głazami i skałami. Kierowców pędzących z zawrotną prędkością oddziela od urwiska niewielka barierka, w związku z czym każde zjechanie z asfaltu może zakończyć się niebezpiecznym wypadnięciem z trasy. To dlatego pojazdy biorące udział w tym wyścigu powinny odznaczać się wysoką stabilnością przy dużych prędkościach. Szczyt wzniesienia znajduje się na wysokości 4 301 m - wyżej, niż szczyt góry Fudżi - gdzie powietrze jest już bardzo rozrzedzone, przez co samochody z silnikami spalinowymi tracą moc. W takich warunkach auta z napędem elektrycznym zachowują pełną sprawność, dzięki czemu mogą ustanowić doskonały czas przejazdu całej trasy.

 źródło: MMC

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
kalendarz 22/04 2024

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.