Mitsubishi Attrage – na podbój świata
Wiadomości / News / Mitsubishi
Rok po debiucie modelu Attrage w Tajlandii, Mitsubishi wprowadzi 4-drzwiowego sedana na rynki globalne.
Przypomnijmy, że model ten typu notchback, powstał w oparciu o Mitsubishi Mirage/Space Star („Space Star” w Europie z wyjątkiem Wielkiej Brytanii, gdzie model ten nosi nazwę „Mirage”). Od momentu rozpoczęcia produkcji w lipcu 2013 r. do maja 2014 br. w trzeciej fabryce Mitsubishi Motors Corp. (MMC) Laem Chabang Industrial Estate w prowincji Chonburi w Tajlandii wyprodukowano ponad 50 000 egzemplarzy modelu Attrage. Dodatkowo, od startu produkcji w marcu 2012 r. zakład opuściło ponad 230 000 sztuk modelu Mirage/Space Star.
Międzynarodowa kariera modelu Attrage - który z założenia jest autem globalnym - rozpoczęła się kilka miesięcy później eksportem na rynki Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej, Afryki, Ameryki Łacińskiej, Oceanii i Bliskiego Wschodu. Do dziś sprzedało się łącznie ponad 22 600 egzemplarzy tego modelu.
Kilkanaście dni temu model ten zadebiutował w Australii, jako „Mirage sedan”, idąc w ślady bardzo popularnego hatchbacka Mirage, który jest liderem segmentu aut typu „micro Car” na tamtejszym rynku (50-procentowy udział w rynku).
Tony Principe, dyrektor marketingu Mitsubishi Motors Australia komentuje: „Nowy Mirage sedan to doskonała propozycja dla osób szukających stylowego, ekonomicznego, przestronnego sedana o niewielkich gabarytach. Model ten oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa oraz niskie koszty eksploatacji, dzięki czemu doskonale spełni oczekiwania klientów, którzy planują przesiąść się do mniejszego, bardziej wydajnego auta, ale nie chcą rezygnować z bogatego wyposażenia i przestronnego wnętrza.”
Od stycznia br. Attrage jest również oferowany przez Mitsubishi Motors Europe (MME) w Izraelu, gdzie w pierwszym półroczu sprzedał się w liczbie 1 720 egzemplarzy. W tym samym okresie Mitsubishi sprzedało tam 2 493 egzemplarze modelu Space Star, dzięki czemu Izrael jest obecnie trzecim, po Niemczech i Wielkiej Brytanii, największym rynkiem zbytu samochodów japońskiej firmy. Producent rozważa wprowadzenie modelu Attrage na inne europejskie rynki, ale szczegóły nie są na razie jeszcze znane.
Attrage konstrukcyjnie spokrewniony jest z modelem Mirage/Space Star, przy czym jest od niego o 53,5 cm dłuższy, zachowując jednocześnie wszystkie zalety swojego „kuzyna”, jak własności aerodynamiczne (współczynnik oporu powietrza Cx wynoszący 0,29), czy niską masę własną (od 885 kg, czyli 40 kg więcej, niż w przypadku Mirage/Space Star) przekładającą się na wysoką wydajność paliwowo-ekologiczną.
Ponadto samochód wyróżnia się niewielkim promieniem zawracania (4,80 m), dość przestronnym wnętrzem (o 10 cm dłuższy rozstaw osi, wynoszący 2555 mm), wysokim poziomem bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego oraz bagażnikiem o poj. 450 litrów.
źródło: MMC
Zobacz podobne artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22