Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mitsubishi Lancer EVO IX
kalendarz 18/02 2016

Mitsubishi Lancer EVO IX

Moto fanatyk / Moje auto / Mitsubishi

Tego auta nikomu nie trzeba przedstawiać. Zadebiutowało na rynku w 2006 roku. W porównaniu do poprzedniej generacji (VIII) w modelu tym zastosowano mocniejszy silnik po raz pierwszy z systemem zmiennych faz rozrządu MiVEC, 6-stopniową skrzynię biegów, zawieszenie marki  Kayaba, aluminiowe obręcze firmy Enkei. Zdołano również obniżyć masę pojazdu, ulepszono właściwości aerodynamiczne oraz system chłodzenia. Przede wszystkim poprawiono osiągi auta. Już wersja 280-konna przyspiesza do 100 km/h w 5,7 s (dotychczas 6,1 s). Do sprzedaży trafiły również wersje o mocach wynoszących odpowiednio: 305 KM (0-100 km/h - 5,2 s), 340 KM (0-100 km/h – 4,5 s), 360 KM (0-100 km/h w 4,3 s) czy wreszcie  najmocniejsza wersja Evolution IX GT400 Extreme. 400 KM oraz 500 Nm gwarantują niesamowita zabawę i frajdę z jazdy. Także przyspieszenie wynoszące 3,8 s robi nawet dzisiaj kolosalne wrażenie, a co dopiero 10 lat temu! W porównaniu do poprzednika, zmiany objęły również stylistykę auta. Lancer Evo IX otrzymał nowy przedni zderzak z grillem, nowy tylny zderzak z dyfuzorem, delikatnie zmieniony carbonowy spoiler na tylnej klapie oraz czarne tylne lampy z całkowicie przezroczystym kloszem. Wnętrze z kolei otrzymało nowe fotele obszyte czarną alcantarą i czarną skórą, kierownicę całą w kolorze czarnym, elementy ozdobne deski rozdzielczej z włókna węglowego, oraz nowy, niżej umieszczony panel sterowania klimatyzacją. Mitsubishi Lancer Evo IX produkowany był w następujących wersjach wyposażenia - Lancer Evolution IX RS (Rally Sport), Lancer Evolution IX GSR (Grand Sport Rally),  Lancer Evolution IX GSR SE (Special Edition),  Lancer Evolution IX MR (Mitsubishi Racing). Głównym i odwiecznym rywalem Mitsubishi Lancera Evo IX jest Subaru Impreza STI. RED [gallery ids="56053,56054,56055,56056,56064,56061,56059,56057"]

Zobacz podobne artykuły:

Zlot Stulecia Citroëna
kalendarz 18/04 2019

Zlot Stulecia Citroëna

Moto fanatyk

2019.04.18

Fani marki mają czas tylko do 30 kwietnia, żeby zgłosić zabytkowe modele Citroëna do Zlotu Stulecia (Le Rassemblement du Siècle).
Toyota odpala GR Supra GT Cup
kalendarz 17/04 2019

Toyota odpala GR Supra GT Cup

Moto fanatyk

2019.04.17

Kto będzie najszybszym kierowcą nowej GR Supry?
Ruszają zapisy do najbardziej kobiecego rajdu off-road w Polsce
kalendarz 15/04 2019

Ruszają zapisy do najbardziej kobiecego rajdu off-road w Polsce

Moto fanatyk

2019.04.15

22 czerwca najbardziej kobiecy rajd off-road: Women’s Challenge 4x4 ponownie odbędzie się w Wiśle.
Najnowsze artykuły:
Elektryczna Toyota C-HR

Elektryczna Toyota C-HR

Wiadomości / News

2019.04.19

Toyota zaprezentowała na targach Auto Shanghai 2019 dwa nowe modele elektryczne.
Ponad promil i 127 km/h na liczniku

Ponad promil i 127 km/h na liczniku

Wiadomości / News

2019.04.19

Z prędkością 127 km/h w terenie zabudowanym jechał 54-letni kierowca Toyoty.
 Ford Mustang - najlepiej sprzedające się sportowe coupe na świecie

Ford Mustang - najlepiej sprzedające się sportowe coupe na świecie

Wiadomości / News

2019.04.19

Ford świętuje 55. rocznicę wprowadzenia do produkcji Mustanga.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.