Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mitsubishi Lancer EVO IX
kalendarz 18/02 2016

Mitsubishi Lancer EVO IX

Moto fanatyk / Moje auto / Mitsubishi

Tego auta nikomu nie trzeba przedstawiać. Zadebiutowało na rynku w 2006 roku. W porównaniu do poprzedniej generacji (VIII) w modelu tym zastosowano mocniejszy silnik po raz pierwszy z systemem zmiennych faz rozrządu MiVEC, 6-stopniową skrzynię biegów, zawieszenie marki  Kayaba, aluminiowe obręcze firmy Enkei. Zdołano również obniżyć masę pojazdu, ulepszono właściwości aerodynamiczne oraz system chłodzenia. Przede wszystkim poprawiono osiągi auta. Już wersja 280-konna przyspiesza do 100 km/h w 5,7 s (dotychczas 6,1 s). Do sprzedaży trafiły również wersje o mocach wynoszących odpowiednio: 305 KM (0-100 km/h - 5,2 s), 340 KM (0-100 km/h – 4,5 s), 360 KM (0-100 km/h w 4,3 s) czy wreszcie  najmocniejsza wersja Evolution IX GT400 Extreme. 400 KM oraz 500 Nm gwarantują niesamowita zabawę i frajdę z jazdy. Także przyspieszenie wynoszące 3,8 s robi nawet dzisiaj kolosalne wrażenie, a co dopiero 10 lat temu! W porównaniu do poprzednika, zmiany objęły również stylistykę auta. Lancer Evo IX otrzymał nowy przedni zderzak z grillem, nowy tylny zderzak z dyfuzorem, delikatnie zmieniony carbonowy spoiler na tylnej klapie oraz czarne tylne lampy z całkowicie przezroczystym kloszem. Wnętrze z kolei otrzymało nowe fotele obszyte czarną alcantarą i czarną skórą, kierownicę całą w kolorze czarnym, elementy ozdobne deski rozdzielczej z włókna węglowego, oraz nowy, niżej umieszczony panel sterowania klimatyzacją. Mitsubishi Lancer Evo IX produkowany był w następujących wersjach wyposażenia - Lancer Evolution IX RS (Rally Sport), Lancer Evolution IX GSR (Grand Sport Rally),  Lancer Evolution IX GSR SE (Special Edition),  Lancer Evolution IX MR (Mitsubishi Racing). Głównym i odwiecznym rywalem Mitsubishi Lancera Evo IX jest Subaru Impreza STI. RED [gallery ids="56053,56054,56055,56056,56064,56061,56059,56057"]

Zobacz podobne artykuły:

 Nuda? Pomysły na motoryzacyjną zabawę z dzieckiem
kalendarz 04/04 2020

Nuda? Pomysły na motoryzacyjną zabawę z dzieckiem

Moto fanatyk

2020.04.04

Przymusowe siedzenie w domu staje się dość uciążliwe. Na szczęście wszystkim rodzicom, którzy szukają ciekawego zajęcia dla swojego dziecka, z pomocą przychodzą klasyczne zabawki i nowe technologie.
Mitsubishi z pomocą dla szpitali
kalendarz 01/04 2020

Mitsubishi z pomocą dla szpitali

Wiadomości / News

2020.04.01

Od blisko dwóch tygodni samochody Mitsubishi wspierają służbę zdrowia w walce z pandemią.
Premiera na Techno Classica 2020: VW e-Bulli
kalendarz 14/03 2020

Premiera na Techno Classica 2020: VW e-Bulli

Moto fanatyk

2020.03.14

Przyszłość klasycznych modeli - nadwozie i konstrukcja VW T1 „Samba Bus” połączone z elementami współczesnego, elektrycznego układu napędowego.
Najnowsze artykuły:
Co wiadomo o nowej Toyocie GT86?

Co wiadomo o nowej Toyocie GT86?

Wiadomości / News

2020.04.04

W 2019 r. Toyota potwierdziła prace nad kolejną generacją modelu GT86.
Audi przeznacza 5 mln euro na walkę z koronawirusem

Audi przeznacza 5 mln euro na walkę z koronawirusem

Wiadomości / News

2020.04.04

W czasie kryzysu związanego z epidemią koronawirusa Audi wspiera instytucje medyczne i społeczne w swoim regionie, a także zapewnia pomoc humanitarną na poziomie międzynarodowym.
Skoda Octavia RS iV – Hybrydowe GTI

Skoda Octavia RS iV – Hybrydowe GTI

Prezentacje / Nowości

2020.04.03

Czwarta generacja Octavii RS debiutuje w wersji hybrydowej.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.