Mitsubishi L200 – Urodzinowo
Ten samochód znany jest niemal na całym świecie. Z okazji 40 urodzin, przygotowano jego nową wersję.
Światowa premiera modelu Triton/L200 (nazwa Triton występuje na niektórych rynkach) miała miejsce w Bangkoku. Miejsce prezentacji pickupa nie było przypadkowe. W Tajlandii (gdzie jest również produkowany) i Oceanii model ten jest bardzo popularny, dlatego też sprzedaż ruszyła tam już 17 listopada.
Nowa wersja L200 nadal jest zbudowana na ramie. Odróżnia się natomiast bardziej wyrazistą stylistyką, zmodernizowanym napędem czterech kół, a także najnowszym systemom bezpieczeństwa. To, co natychmiast rzuca się w oczy, to nowy przód auta. Uwagę zwraca wysoko poprowadzona linia maski silnika i wyżej umieszczone reflektory. Ponadto krzywizny nadwozia kontrastują z ostrymi liniami, wydłużonymi nadkolami i jaskrawymi akcentami, które podkreślają solidność i nowoczesność terenówki.
Nowocześnie prezentuje się również wnętrze, które swoim wystrojem nie odbiega od aut osobowych. Dobrej jakości, miękkie materiały i przeszycia, dodają wnętrzu luksusowego charakteru.
L200 w wersjach z napędem 4WD jest wyposażony w system Super‑Select 4WD i Easy‑Select 4WD z nowym trybem off-roadowym, z ustawieniami: Gravel (szuter), Mud/Snow (błoto/śnieg), Sand (piasek) i Rock (kamienie) (tylko w trybie napędu 4LLc). Po włączeniu trybu off-road, kontroli podlega moc, przekładnia i hamulce, aby można było sterować stopniem poślizgu kół, a tym samym maksymalizować skuteczność jazdy w terenie i zdolność do wydostawania się z błota lub śniegu.
Mitsubishi przygotowało bogatą listę systemów bezpieczeństwa i wspomagających kierowcę. Wśród nich znalazł się m in. system łagodzenia kolizji czołowych (FCM), który umożliwia wykrycie pojazdów i pieszych znajdujących się przed samochodem; kontrola martwego pola w lusterkach bocznych (BSW + LCA), tylny sygnalizator ruchu poprzecznego (RCTA), który pomaga uniknąć kolizji podczas cofania; ultradźwiękowy system łagodzenia skutków pomyłkowego wciśnięcia pedału przyspieszenia (UMS). Ponadto przydatny może się okazać system monitorowania otoczenia samochodu, generujący widok z lotu ptaka obszaru wokół pojazdu, a także czujniki parkowania.
Zmieniono tylne amortyzatory a skuteczność hamowania zapewnią większe przednie tarcze hamulcowe. Dotychczas stosowaną 5-biegową przekładnię, zastąpiono 6-biegową automatyczną. Na razie Mitsubishi nie zdradza szczegółów odnośnie jednostek napędowych. Wiadomo natomiast, że będzie to na pewno silnik wysokoprężny.
Jak podkreśla producent, L200 jest pojazdem globalnym, który docelowo trafi do około 150 krajów. Ten 1-tonowy pickup jest drugim najlepiej sprzedającym się modelem Mitsubishi, po SUV-ie Outlander.
Norbert Szwarc
Foto: Mitsubishi
Zobacz podobne artykuły:
Fiat Pandina – Ulubieniec
Prezentacje / Nowości
2024.03.16
Audi Q6 e-tron – Przed premierą
Prezentacje / Nowości
2024.03.12
Ponownie żółty
Prezentacje / Nowości
2024.02.29
Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli
Finanse / Ubezpieczenia
2024.03.28
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2
Wiadomości / Moto sport
2024.03.28
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28