Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mini zmienia logo
kalendarz 14/12 2017

Mini zmienia logo

News / Mini

Nowe logo zostało uproszczone i ma nawiązywać do wczesnego, klasycznego Mini z prostą estetyką.

Nowe logo pojawi się na wszystkich modelach marki – na masce silnika i z tyłu samochodu, na środku kierownicy i pilocie – od marca 2018 r.

Dokonane zmiany są kosmetyczne. Nowy wzór został wyprowadzony z trójwymiarowej wersji, wykorzystywanej od czasu wprowadzenia na rynek następcy klasycznego Mini w 2001 r. Logo jest doskonale rozpoznawalne dzięki zachowaniu dobrze znanego i zakorzenionego w tradycji motywu skrzydlatego koła z zapisaną wielkimi literami nazwą marki umieszczoną w samym środku. Jednocześnie logogram nawiązuje do charakterystycznego sygnetu, który zastosowano w klasycznym Mini w połowie lat 90. ubiegłego wieku. Punktem centralnym była wówczas wypisana wielkimi literami nazwa marki umieszczona w środku okręgu ze stylizowanymi skrzydłami.

Połączenie symbolu koła i skrzydeł ma swój początek w najwcześniejszej historii klasycznego Mini. Gdy w 1959 r. przedsiębiorstwo British Motor Corporation (BMC) wprowadziło na rynek Morrisa Mini-Minor wraz z identycznym konstrukcyjnie Austinem Seven, w pierwszym z wymienionych modeli umieszczono logo marki Morris. W środkowej części znajdował się czerwony byk oraz trzy błękitne fale – symbol Oksfordu – zamknięte w okręgu ozdobionym dwoma stylizowanymi skrzydłami po obu stronach. Siostrzany model Austin Seven, sprzedawany od 1962 r. pod nazwą Austin Mini, otrzymał natomiast sześciokątne logo z nazwą i logo marki umieszczone nad grillem atrapy chłodnicy. W owym czasie na rynek trafiły jeszcze dwie inne wersje tego rewolucyjnego małego auta – oferowane przez BMC pod dwoma odrębnymi markami: Wolseley i Riley. Warianty Wolseley Hornet i Riley Elf odznaczały się zmodyfikowanym nadwoziem, ekskluzywnym wyposażeniem i bardziej wyrafinowaną stylistyką. Każdy z nich uzyskał również własne charakterystyczne logo.

Dopiero w 1969 r. zaprzestano produkcji klasycznego Mini w kilku różnych wersjach nadwoziowych. Produkcję przeniesiono w całości do brytyjskiego zakładu w Longbridge, a model był odtąd oferowany pod jedną nazwą – Mini. Aby uświetnić ten punkt zwrotny w historii marki, klasyczne Mini otrzymało również nowe logo. Był to klasyczny znak o abstrakcyjnym wzorze, który nie nawiązywał do żadnego z pierwotnych symboli marki. Tak zwana „tarcza” służyła jako logo Mini przez kilkadziesiąt lat, z kilkoma modyfikacjami stylistycznymi. Liczne modele specjalne klasycznego Mini otrzymywały swoje własne, indywidualne logo. Zawsze bazowały jednak na uniwersalnym formacie.

W nowej edycji Mini Coopera w 1990 r. odstąpiono od tej rygorystycznej zasady. Powrócono wówczas do tradycyjnego znaku marki, koncentrując się na sportowych walorach klasycznego Mini. Chromowane koło ze stylizowanymi skrzydłami przywodzi na myśl dawne logo Morrisa Mini-Minor, jednak zamiast wołu i fal centralną część zajmuje czerwony napis „MINI COOPER” z zielonym wieńcem laurowym na białym tle. W 1996 r. wariant ten stosowano w innych modelach ze zmodyfikowanym tłem i jasnym napisem „MINI” wyróżniającym się na tle zieleni.

Kilka lat później, w ramach przygotowań do wprowadzenia na rynek zmodyfikowanej marki należącej dziś do BMW, podjęto decyzję o odświeżeniu nie tylko tożsamości Mini, ale także logo. Jako bazę do modernizacji przyjęto najnowsze ówczesne logo stosowane w klasycznym Mini. Podczas swojej premiery w listopadzie 2000 r. nowoczesne Mini zaprezentowało najwyższej klasy trójwymiarowe logo, w którym znalazły się białe litery nazwy marki na czarnym tle.  Chromowane koło oraz stylizowane skrzydła nie zmieniały się przez prawie 15 lat, stając się rozpoznawanym na całym świecie symbolem./ns/

źródło: BMW


Tagi:
Mini, Morris Mini-Minor, Austin Seven, Austin Mini, Wolseley Hornet, Riley Elf, Mini Cooper

Zobacz podobne artykuły:

Nissan otwiera zamówienia na nowego Qashqaia
kalendarz 06/03 2021

Nissan otwiera zamówienia na nowego Qashqaia

Wiadomości / News

2021.03.06

Nissan przedstawia cennik i oficjalnie otwiera zamówienia na nową generację Qashqaia w specjalnej wersji Premiere Edition.
Kto kupuje elektryczne auta w Polsce?
kalendarz 02/03 2021

Kto kupuje elektryczne auta w Polsce?

Wiadomości / News

2021.03.02

Mazda ujawnia.
Lexus LF-Z – zapowiedź
kalendarz 02/03 2021

Lexus LF-Z – zapowiedź

Wiadomości / News

2021.03.02

Czy model ten może być zwiastunem elektrycznego SUV-a w stylu coupé?
Najnowsze artykuły:
Nissan otwiera zamówienia na nowego Qashqaia

Nissan otwiera zamówienia na nowego Qashqaia

Wiadomości / News

2021.03.06

Nissan przedstawia cennik i oficjalnie otwiera zamówienia na nową generację Qashqaia w specjalnej wersji Premiere Edition.
Amerykanie zrobili buty ze spojlerami

Amerykanie zrobili buty ze spojlerami

Wiadomości / Ciekawostki

2021.03.06

Nietypowy projekt inspirowany Lexusem IS.
Honda Jazz Executive 1,5 I-MMD 109 KM e-CVT – Jedyny w swoim rodzaju

Honda Jazz Executive 1,5 I-MMD 109 KM e-CVT – Jedyny w swoim rodzaju

Testy / Testy

2021.03.05

To już piąta odsłona Hondy Jazz. Japoński mieszczuch po raz kolejny pokazał sporej konkurencji, że Japończyk potrafi. 

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.