Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mini One D - Paliwowy Mini(malista)
kalendarz 13/12 2016

Mini One D - Paliwowy Mini(malista)

Testy / Mini

Mini One D to ciekawa propozycja dla ludzi, którzy nie tylko szukają auta sprawiającego mnóstwo frajdy z jazdy ale także ekonomicznego.
Wydaje się, że testowa  wersja auta skierowana jest dla osób uwzględniających nie tylko walory ekonomiczne, ale również oryginalny design oraz radość z jazdy. Mini od lat pozostaje takie same. Jego znakiem rozpoznawczym jest wielki grill, duże reflektory o chromowanych okularach, sporych wymiarów tylne lampy, chromowane wstawki oraz pochylona szyba połączona ze spojlerem dachowym. Gdy dorzucamy do tego 16-calowe felgi otrzymamy wówczas klasyczny wygląd tego modelu.

Wygodnie jedynie z przodu
Wewnątrz auta można dostrzec różnice. Na konsoli środkowej prędkościomierz został zastąpiony  ekranem nawigacji, panelem radia oraz diodową obwódką. Co ciekawe dostosuje ona kolor świecenia do używanej w danym momencie funkcji. Mamy także możliwość zmiany nastroju wnętrza poprzez dodanie koloru oświetlenia. Miejsce prędkościomierza oraz obrotomierza znalazło się przed oczami kierowcy, za kierownicą. W przedniej części auta docenimy przestrzeń z jaką mamy do czynienia oraz wygodę przednich foteli. Siedziska posiadają regulowaną długość, dobre wyprofilowanie zapewniając wysoki komfort podróżowania. Z tyłu pod tym względem jest już znacznie gorzej. W zasadzie, gdy z przodu zasiądą wysocy pasażerowie, miejsca będzie wręcz minimum. Podobnie skromnie Mini wypada pod kątem przestrzeni bagażowej (zaledwie 211 litrów). Po złożeniu oparcia tylnej kanapy uda nam się uzyskać 731 litrów.



Pozytywnie zaskakujący trzycylindrowiec
Przed testem zastanawiałem się nad tym, jak poradzi sobie w teście trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra. Małe zaskoczenie, że przy tej pojemności producent wykorzystuje silniki o trzech cylindrach.  W Mini One D pod maską drzemie jednostka o mocy 95 KM. Niska masa pojazdu (zaledwie 1115 kg) powoduje, że sprint do setki uzyskamy już po 11 sekundach, choć odczucia w rzeczywistości są o wiele lepsze. Silnik będący całkowicie nową konstrukcją zaprojektowaną inżynierów z BMW należy ocenić wysoko. Turbodoładowana jednostka dysponuje maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 220 Nm, który dostępny jest już w szerokim zakresie obrotów (1750-2250 obr./min). Dzięki temu mamy zapewnioną frajdę z jazdy. Do tego przedni napęd oraz manualna 6-biegowa precyzyjna skrzynia biegów. Czego chcieć więcej? Oczywiście niskiego zużycia paliwa. W tym aucie możemy to uzyskać, a jakże... Gdybyśmy szczególnie postarali się, to uzyskamy zużycie w mieście na poziomie 4 litrów! (trasa – 3,1 l). To przy 44-litrowym zbiorniku paliwa zapewnia nam zasięg na 1000 kilometrów.
Mini co nie stanowi zaskoczenia zostało dosyć twardo zestrojone. Porównania do gokarta są zatem zupełnie uzasadnione. Także w kwestii trzymania się drogi podczas pokonywania zakrętów. Odnieść można wrażenie, jakbyśmy podróżowali autem przyklejonym do asfaltu. Zasługa w tym nie tylko zawieszenia, ale szerokiego rozstawu osi. Całość uzupełnia świetnie zestrojony układ kierowniczy, który zapewnia kierowcy panowanie nad sytuacją na drodze w każdej sekundzie.
Mini One D to wybór dla osób cieszących się każdym kilometrem nie tylko dzięki gokartowemu prowadzeniu, ale przede wszystkim jeździe na kropelce. Szkoda jedynie, że ten idealny obraz burzy cena tego modelu, która zaczyna się od 85 400 zł.
Paweł Pusz

Zalety auta:
-oryginalny design
-dynamiczny i mega oszczędny silnik
-jakość wykonania
-prowadzenie i frajda z jazdy

Wady auta:
-niewielki bagażnik
-niewielka ilość miejsca z tyłu
-cena

Podstawowe parametry techniczne Mini One D:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 3821/1727/1414 mm
Silnik: wysokoprężny, 3-cylindrowy (turbo)
Pojemność: 1496 cm3
Moc maksymalna: 95 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 220 Nm przy 1750-2250 obr./min
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Napęd: przedni
Osiągi (0-100km/h): 11,0 s.
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Zużycie paliwa (miasto/poza miastem/cykl mieszany): 3,9/3,1/3,4 l
Pojemność baku: 44 l
Waga: 1115 kg
Pojemność bagażnika: 211/735 l
Cena wersji podstawowej: od 85 400 PLN
Cena wersji testowanej: ok. 110 000 PLN

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
 Mini Clubman – pożegnanie
kalendarz 05/02 2024

Mini Clubman – pożegnanie

Wiadomości / News

2024.02.05

Clubman zostanie zastąpiony przez modele Aceman i Countryman.
Najnowsze artykuły:
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
 Wypadek na rajdzie ulicznym

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?