Międzynarodowy Silnik Roku to 1.0 EcoBoost
Po raz trzeci z rzędu zaszczytny tytuł przypadł Fordowi.
Niewielki silnik benzynowy napędzający modele Forda, pokonał konkurentów z segmentu premium, a nawet supersamochody, zdobywając już trzeci rok z rzędu najważniejszą w branży nagrodę przyznawaną jednostkom napędowym.
Silnik 1.0 l EcoBoost otrzymał tytuł „Międzynarodowy Silnik Roku 2014”. Jednocześnie podczas targów Engine Expo 2014 zorganizowanych w Stuttgarcie, jury składające się z 87 dziennikarzy motoryzacyjnych pochodzących z 35 krajów całego świata, już trzeci raz z rzędu przyznało tej jednostce tytuł „Najlepszy silnik poniżej 1.0 l”.
„Wiedzieliśmy, że musimy zaprojektować jednostkę łączącą wszystkie najlepsze cechy, jak wydajność, osiągi i kulturę pracy,” powiedział Bob Fascetti, wiceprezes, Ford Powertrain Engineering. „Dzięki wykorzystaniu podczas prac rozwojowych założeń strategii One Ford stworzyliśmy silnik, który wciąż wyznacza standardy i oferuje wysoką moc przy niskim zapotrzebowaniu na paliwo.”
Przypomnijmy, że silnik EcoBoost 1.0 l zdobył do tej pory 13 ważnych nagród. Oprócz siedmiu tytułów „Międzynarodowy Silnik Roku” zdobytych w ciągu trzech lat - w tym wyróżnienia Best New Engine dla najlepszego nowego silnika przyznanego w 2012 roku - opracowana przez Forda jednostka otrzymała również nagrodę International Paul Pietsch Award 2013 za technologiczne innowacje wręczoną w Niemczech. Ford jest także pierwszym producentem aut, który wywalczył trofeum Ward’s 10 Best Engines dla silnika trzycylindrowego.
Jednostka EcoBoost 1.0 l zadebiutowała w 2012 r. w modelu Focus, a obecnie jest dostępna w dziewięciu innych modelach Forda, w tym Fiesta, Ford B-MAX, EcoSport, C-MAX i Ford Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect oraz Transit Courier. Silnik EcoBoost 1.0 l uzupełni również gamę jednostek oferowanych w nowym Mondeo w wersji europejskiej, którego premierę zaplanowano na drugą połowę tego roku - tym samym będzie to najmniejszy silnik wykorzystywany do napędu auta rodzinnego tej klasy.
Ten niewielki silnik o poj. 1 litra jest dostępny w wersjach o mocy 100 i 125 KM, przy czym Ford zaprezentował niedawno modele Fiesta Red Edition i Black Edition wyposażone w 140-konną odmianę tej jednostki, będącą najmocniejszym seryjnie produkowanym silnikiem 1.0 l w historii.
Z linii produkcyjnych europejskich zakładów Forda w mieście Craiova w Rumunii i w niemieckiej Kolonii co 42 sekundy zjeżdża nowy silnik EcoBoost, a ostatnio firma świętowała wyprodukowanie półmilionowego egzemplarza tej jednostki.
Zobacz podobne artykuły:
Fotele powodujące... raka
Wiadomości / News
2024.05.12
Nowa Klasa G zelektryzowała Los Angeles
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.11
BMW na Festiwalu Filmowym w Cannes
Wiadomości / News
2024.05.11
Tak oszukują nieuczciwi sprzedawcy
Używane
2024.05.13
Skoda Enyaq RS Race - Torowa ewolucja SUV-a
Prezentacje / Concept Cars
2024.05.13
Ford Mustang w popkulturze
Wiadomości / Ciekawostki
2024.05.12