Mercedes nr 1 wśród marek premium w Polsce
Wiadomości / News / Mercedes
Od początku br. zarejestrowano w Polsce 2880 nowych osobowych Mercedesów, czyli o 27,9 proc. więcej niż przed rokiem.
Niemiecki producent był w tym okresie najchętniej wybieraną marką aut premium w naszym kraju. Bardzo dobre wyniki Mercedes osiągnął także na rynkach światowych – w kwietniu padł rekord sprzedaży - 148 072 samochody (+11,3 proc.).
Ofensywa modelowa Mercedesa przyniosła wymierne efekty. W ciągu minionych czterech miesięcy niemiecki koncern osiągnął 2,4-proc. udział w polskim rynku (I-IV 2014 r.: 1,79 proc.), a liczba rejestracji wzrosła o 27,9 proc., do 2880 sztuk. Mercedesy były w tym okresie najchętniej wybieranymi samochodami premium zarówno wśród firm, jak i klientów indywidualnych (dane PZPM).
„Drugi kwartał zaczęliśmy od dwucyfrowego wzrostu” – skomentował światowe wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów. „W dalszej części roku zamierzamy utrzymać wysokie tempo i wprowadzić na rynek szereg nowości, w tym cztery nowe lub odnowione SUV-y. Ich gama będzie się zresztą sukcesywnie powiększać. Niedawno zaprezentowaliśmy w Szanghaju koncepcyjny model GLC Coupe – jego produkcyjna wersja trafi do sprzedaży w przyszłym roku”.
W Europie od początku roku przekazano klientom 251 268 aut (+12,0 proc.), w tym 83 339 w Niemczech (+3,6 proc.). Wyraźne wzrosty liczby dostaw odnotowano m.in. w Wielkiej Brytanii (+19,1 proc.), Hiszpanii (+33,4 proc.), Portugalii (+32,5 proc.) i Szwecji (+19,7 proc.).
W regionie NAFTA Mercedes po raz kolejny odnotował rekordowe wyniki sprzedaży. W USA pozostaje najchętniej wybieraną marką aut premium – w kwietniu dostarczono tam 29 188 nowych samochodów (+12,8 proc.).
Sprzedaż w Azji wzrosła w ubiegłym miesiącu o 23,3 proc., do rekordowych 45 034 sztuk – z czego 27 069 przypada na Chiny (+20,6 proc.), gdzie właśnie uruchomiono produkcję modelu GLA. W Japonii (+37,5 proc.) i Australii (+16,2 proc.) Mercedes pozostaje liderem sprzedaży wśród producentów samochodów premium.
Szczególną popularnością cieszą się modele kompaktowe – w kwietniu wybrało je łącznie 45 016 klientów (+22,9 proc.). Najnowszy z nich, CLA Shooting Brake, w pierwszym miesiącu od debiutu zanotował bardzo dobre wyniki. Ponadto Klasa C - liczba dostaw sedana i kombi wzrosła o 53,8 proc., do 32 809 egzemplarzy. To obecnie najpopularniejszy model w gamie marki. Najczęściej wybieraną luksusową limuzyną na świecie pozostaje Klasa S – w kwietniu pobiła kolejny rekord sprzedaży (8736 sztuk, +6,4 proc.). Od początku roku model znalazł już 34 585 nabywców.
Na całym świecie trwa boom na SUV-y, czego dowodem są wyniki handlowe. Od stycznia do kwietnia sprzedano 147 708 takich aut, o blisko 1/3 więcej niż przed rokiem (+29,4 proc.). Nowe rekordy pobiły także Klasa G oraz GLK.
Nowe Smarty natomiast najbardziej spodobały się nabywcom z Niemiec i Włoch, gdzie sprzedaż obu modeli wzrosła w kwietniu o ponad 50 proc. (na całym świecie: +30,5 proc.).
źródło: Mercedes
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25