Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mercedes Marco Polo – Na długie wojaże
kalendarz 24/09 2014

Mercedes Marco Polo – Na długie wojaże

Wiadomości / Prezentacje / Mercedes / nowe auta

Zamiast hotelu luksusowo wyposażony kamper – na weekend i na wakacje.

Podczas tegorocznych targów Caravan Salon w Düsseldorfe (30.08-7.09), Mercedes zaprezentował nowe Marco Polo – stylowego, praktycznego kampera. Samochód powstał w ramach długoletniej współpracy Mercedesa z firmą Westfalia.

Nowe Marco Polo bazuje na nowej Klasie V. W wystroju wnętrza zadbano o wysokiej jakości materiały, wykończenie i kolorystykę. W przypadku tego pojazdu, funkcjonalność ma swój styl. Przykładem może być np. porcelanowy odcień podsufitki i bocznych paneli, dodający wnętrzu przestronności. Siedzenia mogą być pokryte tkaniną Santiago w kolorze beżowym lub czarnym albo beżową skórą Lugano. Wytrzymałe, łatwe do utrzymania w czystości pokrycie podłogi przywodzi na myśl pokład jachtu, a jego tonacja kontrastuje z wybranym kolorem tapicerki - może być jasna lub ciemna.

W odcieniu porcelanowym, utrzymane są również meble z ozdobnymi dodatkami pokrytymi fortepianową czernią. Biegną one od aneksu kuchennego za fotelem kierowcy przez całą szerokość szafek aż do tylnego pasa. Przytulną atmosferę może dopełnić opcjonalne, nastrojowe oświetlenie LED. Jednocześnie we wnętrzu pojazdu zastosowano wyłącznie diody LED.

Moduł kuchenny składa się z dużej, samozamykającej się szuflady z wysuwanym blatem, dwóch mniejszych, samozamykających się szuflad, które można otwierać także po rozłożeniu łóżka oraz dużego schowka z przesuwnymi drzwiami. Dwa palniki gazowe i zlew zasłaniają łatwe do czyszczenia pokrywy wykonane z odpornego na uderzenia szkła – gdy są podniesione, przepuszczają światło dostające się przez okno. W tylnej części kabiny podróżujący mają do dyspozycji dużą garderobę z przesuwnymi drzwiami, drążek na wieszaki oraz podświetlane, składane lustro. Dla wygospodarowania dodatkowej przestrzeni, rozkładany stół z odpornym na zarysowania blatem jest przymocowany do modułu kuchennego i przesuwa się na szynie. Zmieszczą się przy nim nawet cztery osoby - dwie na kanapie, a dwie na przednich fotelach, które można obracać o 180 stopni. Po złożeniu stół zajmuje pionową pozycję obok kanapy.

Aneks kuchenny jest w pełni wyposażony - ma dwa palniki gazowe, zlew i lodówkę kompresorową o pojemności 40 l i temperaturze chłodzenia do -20 st. Celsjusza. Zbiornik na świeżą wodę ma objętość 38 l, a na ścieki - 40 l. Obydwa zamontowano we wnętrzu, są zatem zabezpieczone przed mrozem.

Dwuosobowa tylna kanapa jest przesuwana. Jej elektropneumatycznie pompowane poduszki zapewniają skuteczne podparcie boczne, a dzielone oparcie ma osobną, elektryczną regulację po obu stronach. Za naciśnięciem przycisku w jednej chwili kanapa zamienia się w pojedyncze łóżko o wymiarach 2,03 na 1,13 m. Elektropneumatyczny system automatycznie spuszcza powietrze z bocznych poduszek i podnosi siedzisko, chowając klamry pasów bezpieczeństwa, które mogłyby przeszkadzać podczas snu. Obracane do góry przedłużenie łóżka można zamienić w wygodny zagłówek. Kolejne łóżko kryje się w rozkładanym dachu. Specjalny materac piankowy o wymiarach 2,05 na 1,13 m opiera się na listwowym stelażu ze specjalnych, sprężystych elementów, zapewniających komfortowe warunki odpoczywania. Do przedniej krawędzi łóżka można przymocować siatkę ochronną dla dzieci.

Podnoszony dach, wykonany z tworzyw wzmacnianych żywicą (GFRP) i zaopatrzony w harmonijkę z nieprzeźroczystej, wodoodpornej tkaniny, może być na życzenie doposażony w nowo opracowany, cichy napęd elektryczny. Dzięki innowacyjnemu systemowi podnoszenia, tylna część dachu unosi się wyżej niż w poprzednim modelu, zapewniając znacznie więcej przestrzeni na nogi. Gdy łóżko nie jest używane, jego stelaż można złożyć – podróżujący w kabinie mają wówczas dodatkowe miejsce nad głowami. Marco Polo wyróżnia się również standardowym, elektrycznie otwieranym oknem po prawej stronie z tyłu oraz przyciemnianymi szybami i roletami w tylnej części pojazdu. Kabinę można całkowicie zasłonić przed światłem, korzystając z zasłon przednich szyb bocznych oraz szyby czołowej.

Na wyposażeniu pojazdu są ponadto dwa krzesła kempingowe i stół do użytkowania na zewnątrz. Podczas podróży są one schowane w torbie mieszczącej się pod przedłużeniem łóżka. Dostęp do  przestrzeni bagażowej ułatwia osobno otwierana tylna szyba oraz elektrycznie sterowana klapa Easy-Pack - (dostępne są na życzenie).

Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwają liczne systemy. Do standardowego wyposażenia należą kurtyny powietrzne i boczne poduszki dla podróżujących z przodu, a także systemy Crosswind-Assist (niweluje skutki bocznego wiatru) oraz Attention Assist, ostrzegający kierowcę przed sennością. Podczas parkowania przydatny może się okazać opcjonalny układ Active Parking Assist. Lista elementów dostępnych na życzenie obejmuje m.in. ułatwiającą manewrowanie kamerę 360 st., systemy Blind Spot i Lane Keeping Assist, Collision Prevention Assist oraz system oświetlenia LED ILS.

Mercedes dla nowego Marco Polo przygotował nowoczesny, 4-cylindrowy silnik wysokoprężny,  dostępny w trzech wariantach mocy 136, 163 i 190 KM. Model 200 CDI zapewnia moc 136 KM i 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Odmiana 220 CDI dysponuje 136 KM i 380 Nm, przy czym średnie zużycie paliwa wynosi 6,0 l/100 km. W przypadku topowej 190-konnej wersji  (440 Nm), jak zapewnia producent Marco Polo zużywa  6,1 l/100 km. Ponadto w trakcie przyspieszania, kierowca ma do dyspozycji dodatkowe 14 KM (i 40 Nm).

Manewrowanie tym autem na parkingu jest zbliżone do limuzyny. Długość samochodu wynosi 5,14 m a średnica zawracania 11,4 m. Przy wysokości 1,98 m Marco Polo może bez przeszkód przejeżdżać przez wszystkie standardowe bramy garażowe, parkować na parkingach wielopoziomowych i korzystać z myjni. Jednocześnie podczas wakacji można nim wjechać wszędzie tam, gdzie nie jest to możliwe tradycyjnym kamperem.

Norbert Szwarc Foto: Mercedes   [gallery ids="46181,46194,46193,46192,46191,46190,46189,46188,46187,46186,46185,46184,46183,46182"]

Zobacz podobne artykuły:

Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut
kalendarz 08/04 2024

W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.08

Przez to wzrosły także średnie ceny.
Najnowsze artykuły:
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
 Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Warsztat / Porady

2024.04.16

Konkurs International Engine of the Year po latach okiem mechaników.