Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mercedes Klasy C – S-ka w mniejszym formacie
kalendarz 17/12 2013

Mercedes Klasy C – S-ka w mniejszym formacie

Wiadomości / Prezentacje / Mercedes / nowe auta

Oto kolejna nowość Mercedesa, którą marka zamierza zdobyć młodą klientelę. Czy zdoła przyciągnąć do siebie nowych nabywców stylem flagowej limuzyny?

Klasa C to najpopularniejszy model niemieckiej marki. Poprzednia generacja (typoszereg W204), zaprezentowana w 2007 roku, znalazła na świecie ponad 2,4 mln nabywców. Nowy model wyróżnia przede wszystkim stylizacja, innowacyjne rozwiązania a także oszczędne  jednostki napędowe. Nowy rozdział w historii firmy zapoczątkował w ubiegłym roku nowy model Klasy A – zupełnie inny od poprzednich generacji. Powód był bardzo prosty – odebrać klientów Audi i BMW.

- Klasa C w bezkompromisowym stylu ucieleśnia maksymę Mercedes-Benz: najlepsze albo nic, „the best or nothing”. Od pierwszej chwili nasza nowa limuzyna sprawia wrażenie samochodu z wyższej klasy. Jestem pewien, że klienci będą zachwyceni także jej dynamicznym charakterem - powiedział Ola Källenius, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars.

Nowa generacja Klasy C wyróżnia się nie tylko stylem. Dzięki lekkiej konstrukcji, masę auta udało się zredukować o 100 kg. Przyszli nabywcy na pewno docenią większe gabaryty - o 9,5 cm dłuższe nadwozie (468,6 cm), o 4 cm szersze (181 cm) od modelu poprzedniej generacji. Rozstaw osi wzrósł o 8 cm, do 284 cm. Tym samym było możliwe zwiększenie przestrzeni w obu rzędach siedzeń. Pojemność bagażnika wzrosła do 480 l (wcześniej 475 l).

Model ma dwie twarze: sportową, z trójramienną gwiazdą umieszczoną na wlocie powietrza (Avantgarde) oraz elegancką, zarezerwowaną dla linii Exclusive - z klasyczną osłoną chłodnicy i gwiazdą na masce. Najmocniejszą odmianą będzie oczywiście wersja AMG. Standardem są reflektory halogenowe (H7). Ponadto, oferowane są dwa typy energooszczędnych lamp LED-owych: statyczne lub dynamiczne, z układem inteligentnego oświetlenia. Ponadto tylne światłą we wszystkich wersjach korzystają z diod LED.

Wystrój wnętrza podkreśla przynależność do wyższych klas. Starannie dobrano materiały, przy czym pojawiły się również elementy zaczerpnięte ze sportowych modeli ze Stuttgartu. Metalizowane detale kontrastują z drewnem i skórą. Nad środkową konsolą znajduje się wyświetlacz systemu multimedialnego, oferowany w dwóch rozmiarach - o przekątnej 17,78 cm lub 21,33 cm (w przypadku wersji z systemem COMAND Online). Touchpad umożliwia intuicyjne sterowanie wszystkimi funkcjami multimediów. Rozwiązanie to pozwala również na ręczne wpisywanie liter, cyfr i znaków specjalnych - w dowolnym języku. Kolejną nowością jest wyświetlacz head-up. Nowa Klasa C jako jedyny model w klasie będzie oferowała funkcję automatycznej recyrkulacji powietrza podczas jazdy w tunelu. Na bazie danych z nawigacji satelitarnej system ustali, czy samochód przejeżdża przez tunel i w razie potrzeby zamknie obieg powietrza. Kolejną nowością jest pakiet AIR BALANCE z aktywnym rozpylaczem zapachów, jonizatorem i jeszcze wydajniejszym systemem filtracji powietrza niż w wersji standardowej.

Początkowo nowy model będzie dostępny w trzech wersjach silnikowych – wysokoprężna C 220 BlueTec (170 KM) i dwie benzynowe - C 180 (156 KM) oraz C 200 (184 KM). Jak podkreśla producent wszystkie jednostki nowej Klasy C zużywają nawet o 20 proc. mniej paliwa od porównywalnych odmian poprzedniej generacji. Wszystkie również spełniają normę Euro 6 i współpracują z funkcją ECO start/stop. Nieco później pojawi się nowy, niewielki diesel o poj. 1.6 l. Zależnie od wersji, doładowany 4-cylindrowy silnik będzie generował moc 115 lub 136 KM oraz odpowiednio 280 lub 320 Nm maksymalnego momentu. Ponadto dostępny będzie także zmodernizowany diesel o poj. 2.1 l w kilku wariantach mocy od 115 do 204 KM. Nabywcy będą mieli do wyboru pięć 4-cylindrowych silników o mocy od 156 do 238 KM, a wśród nich oszczędna jednostka  z modelu C 180 ECO Edition BlueEfficiency Edition. Do oferty dołączy również widlasta „szóstka” biturbo o mocy  333 KM.

Nowy model Klasy C - podobnie jak Klasy E i S - będzie dostępna również z napędem hybrydowym, wykorzystującym 4-cylindrowy silnik Diesla o mocy 204 KM oraz silnik elektryczny o mocy 27 KM. Model C 300 BlueTEC Hybrid ma zużywać średnio 3,9 l/100 km (cykl NEDC, dane wstępne). W przyszłości do oferty dołączy także ekonomiczny model hybrydowy z jednostką benzynową oraz możliwością zewnętrznego ładowania akumulatorów (hybryda plug-in). W zależności od wersji, w nowej Klasie C dostępna będzie jedna z dwóch nowych manualnych przekładni 6-biegowych lub zmodernizowana skrzynia automatyczna 7G-TRONIC PLUS o 7 przełożeniach. W palecie wersji napędowych pojawią się również warianty 4Matic ze stałym napędem na obie osie.

Pewne prowadzenie, jak i komfort jazdy zapewnia nowa, 4-wahaczowa oś przednia. Zawieszenie jest odłączone od kolumn resorujących, zapewniając bardziej precyzyjne reakcje na komendy kierowcy i większą przyczepność podobnie jak i zoptymalizowane, niezależne zawieszenie tylnej osi z pięcioma wahaczami na koło (zawieszenie sportowe jest obniżone o 15 mm).

Mercedes w nowym modelu jako pierwszy w segmencie oferuje elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC ze zmiennym stopniem tłumienia i układem samopoziomowania. Kierowca ma do wyboru kilka trybów pracy: "Comfort", "ECO", "Sport" oraz "Sport+", a także dodatkowy program "Individual", pozwalający dobrać poszczególne ustawienia do osobistych upodobań. Samochód jest seryjnie wyposażony w elektryczny hamulec postojowy, standardem jest również elektromechaniczny układ kierowniczy Direct Steer z siłą wspomagania dostosowaną do prędkości i zmiennym przełożeniem, zależnym od kąta skrętu kół.

Na liście układów wspomagających kierowcę - znanych z Klas E i S – jest seryjnie dostępny system ATTENTION ASSIST, ostrzegający kierowcę przed sennością i nieuwagą. Standardowy system COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS chroni przed kolizjami przy niewielkich prędkościach (od 7 km/h) i może rozpocząć autonomiczne hamowanie przy prędkości nawet do 200 km/h, jeśli kierowca nie podejmie działań w obliczu zagrożenia zderzeniem z pojazdem poruszającym się wolniej lub stojącym. Układ ten jest w stanie zapobiec najechaniu na tył poprzedzającego auta do prędkości 40 km/h. Opcjonalnie dostępne będą także układy - Stop&Go Pilot zintegrowany z DISTRONIC PLUS i Steering Assist (półautomatyczny system śledzenia poprzedzającego auta podczas jazdy z prędkością do 60 km/h - nawet w przypadku niewidocznych linii rozdzielających pasy ruchu), BAS PLUS Brake Assist (może wykrywać ruch poprzeczny i zwiększyć siłę hamowania, jeśli kierowca nie zareaguje odpowiednio intensywnie), PRE-SAFE Brake (reaguje na stojące pojazdy oraz pieszych. W razie nieuwagi kierowcy hamuje automatycznie i zapobiega wypadkom do prędkości 50 km/h oraz ogranicza ich skutki do 72 km/h). Gama systemów wspomagających obejmuje także Active Parking Assist, umożliwiający automatyczne parkowanie na miejscach równoległych oraz prostopadłych, kamerę 360° prezentującą widok samochodu z lotu ptaka i jego otoczenie z różnych perspektyw, system rozpoznawania znaków Traffic Sign Assist oraz aktywne światła drogowe Adaptive Highbeam Assist Plus.

Fotel pasażera z przodu może zostać wyposażony w system automatycznego wykrywania fotelika dziecięcego, który zamiast transpondera korzysta z maty ważącej. Rozwiązanie to współpracuje z dowolnym fotelikiem. Poduszka powietrzna jest automatycznie odłączana w przypadku jego zamontowania i ponownie aktywowana po zdemontowaniu fotelika.

Na nowy model już można składać zamówienia w salonach. Ceny w Niemczech zaczynają się od 33 558 euro za wersję C 180.

Norbert Szwarc Foto: Mercedes

[gallery ids="44142,44141,44140,44139,44138,44134,44137,44135,44136"]

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.