Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mercedes C250 BlueTEC 7G-Tronic - W dobrym kierunku
kalendarz 15/01 2015

Mercedes C250 BlueTEC 7G-Tronic - W dobrym kierunku

Testy / Mercedes

Najnowsza generacja Mercedesa klasy C dopiero co pojawiła się na rynku, a już budzi emocje. Mieliśmy okazje przekonać się dlaczego tak się dzieje.

Gdy przypatrujemy się sylwetce limuzyny Mercedesa, pierwsze co przychodzi na myśl to podobieństwo do flagowej klasy S. Zresztą powyższe skojarzenie wcale nie jest bezpodstawne. Oprócz zabiegów stylizacyjnych, upodobniających klasę C do największego brata, auto wyraźnie urosło. Jego długość zwiększono aż o 10 cm, szerokość o 4, zaś wysokość o 0,5 cm. Nasza testowana wersja przykuwała wzrok i cieszyła się zainteresowaniem innych kierowców. Mogliśmy się o tym osobiście podczas jazd testowych. Z całą pewnością duża w tym zasługa pakietu AMG, w który została wyposażona. Podkreśla on jeszcze bardziej dynamiczny i zadziorny charakter klasy C. Zauważyć można wiele stylistycznych smaczków, których nie posiadają inni producenci. Dbałość o najmniejszy szczegół widać już na zewnątrz auta. Otwierając auto za pomocą centralnego zamka, włączają nam się LED-owe światła do jazdy dziennej. Początkowo światło pali się na bladoniebieski kolor, po czym nasycenie koloru wzrasta, aby po chwili zamienić się w idealnie białą barwę. Także znakomicie prezentują się wloty na tylnym zderzaku, czy płynnie opadająca linia bagażnika, kończąc na reflektorach.

W środku jest nie najgorzej Producent zadbał nawet o najdrobniejszy szczegół. Przykłady można mnożyć, wygląd nawiewów, tunelu centralnego, czy ogromny wyświetlacz wielkości tabletu? Mało? Mógłbym jeszcze wymieniać... Całość wygląda luksusowo i nowocześnie. Mercedes od lat przyzwyczaił nas do bardzo wysokiej jakości zastosowanych materiałów. Podobnie jest tutaj, deska rozdzielcza obita została skórą. Jest ona miła w dotyku i świetnie wygląda. Przyczepić się można jedynie do lakierowanego czarnego plastiku, który skrzypi przy mocniejszym dotyku. Wnętrze zostało nowocześnie urządzone. Widać to po wszystkich elementach, począwszy od przełączników, poprzez wyświetlacze, skończywszy na stylistyce. Ze spraw praktycznych, mała uwaga należy się również dżojstikowi, umieszczonemu w tunelu środkowym. Obsługa tego urządzenia zajmuje trochę czasu. Możemy zaoszczędzić czas wykorzystując inne możliwości obsługi.

W trosce o lepsze samopoczucie

Mercedes to przede wszystkim klasa premium. Odnosi się ona nie tylko do seryjnej nawigacji, czy bluetootha, ale kilku elementów przemawiających do wyobraźni, że mamy do czynienia z autem wyższej półki. Wyobrazilibyście sobie, żeby w samochodzie znalazł swoje miejsce flakonik perfum, którego zapach może wydobywać się z nawiewów i uprzyjemniać podróż? Podobnie ma rzecz z jonizacją powietrza. Po odpaleniu auta mamy przeczyszczone powietrze, które jeszcze pachnie. Mercedes znany jest z bardzo wygodnych foteli. Świetnie wyprofilowane zachęcają wręcz do dłuższych podróży. Na tylnej kanapie w wygodny sposób podróżować może dwóch dorosłych pasażerów, o ile ich wzrost nie przekracza 185 cm wzrostu. Wyższym pasażerom zaczyna trochę brakować miejsca na głowę. Bagażnik o pojemności 480 litrów doskonale spisze się podczas planowania wakacji.

Gwarancja osiągów oraz oszczędności

Pod maską Mercedesa C250 BlueTec pracuje mocny turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2,1 litra generujący moc 204 KM. Wystarczy on w zupełności, aby umożliwić przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,6 s. Stanowi idealny kompromis pomiędzy osiągami a zużyciem paliwa. Przy bardzo spokojnym obchodzeniem się z pedałem gazu, komputer pokładowy pokazuje zużycie paliwa w warunkach miejskich na poziomie 6 litrów, zaś przy dynamiczniejszej jeździe w granicach 9 litrów. Wrażenie robi katalogowa prędkość maksymalna, która wynosi 247 km/h. Napęd przenoszony jest za pomocą nowoczesnej automatycznej skrzyni biegów 7G-TRONIC PLUS.   Jeszcze kilka lat temu Mercedes słynął z miękkiego zawieszenia. Ten model stanowi tego zaprzeczenie. Nawet wybierając tryb Comfort (mamy do dyspozycji tryby Comfort, Individual, Sport i Sport+) nie poczujemy się tak, jak poruszali się chociażby Citroenem. Z kolei w trybie Sport+ (z powodu tylnego napędu łatwo jest zerwać przyczepność) poczujemy każdą dziurę czy koleinę. Jest to wina nie tylko stanu nawierzchni, ale 18-calowych felg i niskoprofilowych opon, które choć wyglądają bardzo atrakcyjne nie są zbyt praktyczne podczas codziennego poruszania się. Auto kusi z wyglądu pakietem stylizacyjnym AMG. Wyposażenie auta jest więcej niż zadowalające. Otrzymujemy zatem m.in. pełne zabezpieczenie z zakresu bezpieczeństwa, funkcję Start/Stop, skrętne reflektory, podgrzewane i regulowane siedzenia, nawigację satelitarną, pełną elektrykę czy 2-strefową klimatyzację. Za auta klasy premium trzeba słono płacić. Podobnie jest w przypadku opisywanego modelu. Ceny tego modelu zaczynają się od 143 000 zł (wersja C200 BlueTEC). Nasza odmiana startuje od 210 100 zł. Zaś nasz doposażony egzemplarz to już wydatek rzędu 290 000 zł. Paweł Pusz   Zalety auta: -efektowny design -jakość wykończenia -nieskomplikowana obsługa -bogate wyposażenie -niewielkie zużycie paliwa -skrzynia automatyczna -precyzyjny układ kierowniczy -zwinność -skuteczne hamulce -neutralne zachowanie podczas pokonywania zakrętów -system audio Burmeister -komfortowe zawieszenie Airmatic -bardzo dobra ergonomia -efektowne i efektywne światła LED-owe

Wady auta:

-głośna praca silnika podczas wyprzedzania -przeciętna kultura pracy diesla -niższy od oczekiwanego komfort jazdy -za mały seryjny zbiornik paliwa -niewielki otwór załadunkowy bagażnika -niezbyt szybka 7-stopniowa praca automatu   Dane techniczne Mercedesa C250 BlueTEC 7G-Tronic: Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4690/1810/1440 mm Silnik: wysokoprężny Pojemność: 2143 cm3 Moc maksymalna: 204 KM przy 3800 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 1600-1800 obr./min Napęd: tył Skrzynia biegów: automatyczna, 7-biegowa Osiągi (0-100 km/h): 6,6 s Prędkość maksymalna: 247 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,4/3,9/4,4 l Masa własna: 1495 kg Pojemność bagażnika: 480 l Pojemność zbiornika paliwa: 41 l Cena auta: od 143 000 zł (wersja C200 BlueTEC) Cena wersji testowej: od 210 100 zł Cena auta testowanego: od 290 000 zł galeria [gallery ids="48907,48908,48909,48910,48911,48912,48913,48914,48915,48916,48917,48918,48919,48920,48921,48922,48923,48924,48925,48926,48927,48928,48929,48930,48931,48932,48933,48934,48935,48936,48937,48938,48939,48940,48941,48942,48943,48944,48945,48946,48947,48948,48949,48950,48951,48952,48953,48954,48955,48956,48957,48958,48959,48960,48961,48962,48963,48964,48965,48966,48967,48968,48969,48970,48971,48972,50706"]

Zobacz podobne artykuły:

Spalił Mercedesa-AMG GT 63 S
kalendarz 27/10 2020

Spalił Mercedesa-AMG GT 63 S

Wiadomości / News

2020.10.27

Reklamowy wyczyn czy… Rosyjski blogger spalił swojego Mercedesa-AMG GT 63 S.
Mercedes wycofuje z oferty silnik 1.5 dCi
kalendarz 21/10 2020

Mercedes wycofuje z oferty silnik 1.5 dCi

Wiadomości / News

2020.10.21

Producent korzystał z jednostki wysokoprężnej Renault w modelach Klasy A i B.
Odejście Mercedesa z F1 byłoby bez sensu
kalendarz 18/10 2020

Odejście Mercedesa z F1 byłoby bez sensu

Wiadomości / News

2020.10.18

Szef Daimlera wypowiedział się na temat obecności marki Mercedes w F1.
Najnowsze artykuły:
SSC Tuatara – jest rekord czy nie?

SSC Tuatara – jest rekord czy nie?

Wiadomości / Ciekawostki

2020.10.30

Wiadomość o przekroczeniu granicy prędkości 500 km/h zelektryzowała wszystkich. A jak jest naprawdę?
 Alfa Romeo Racing Orlen potwierdza skład na sezon 2021

Alfa Romeo Racing Orlen potwierdza skład na sezon 2021

Wiadomości / Moto sport

2020.10.30

Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi zostali zatwierdzeni na sezon 2021.
Nowy VW Golf R – odliczanie do premiery

Nowy VW Golf R – odliczanie do premiery

Wiadomości / News

2020.10.30

Już 4 listopada Volkswagen zaprezentuje nowego Golfa R.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.