Mercedes C220 BlueTEC 7G-Tronic - Mniejsza S-ka
Nie ulega wątpliwości, że najmniejsza limuzyna Mercedesa budzi emocje.
Historia następcy modelu 190 sięga roku 1993. Wówczas na rynku debiutowała pierwsza generacja tego auta. Odbierane było jako pojazd przewidziany dla statecznych osób. Obecnie nie można tego powiedzieć i nosi znamiona pojazdu dla ,,młodzieży”. No może prawie, bowiem cena jest tutaj barierą dla wielu nie do przejścia.
Klasa C prezentuje się znakomicie
Nosząca nazwę W205 zmieniła się pod wieloma względami w stosunku do poprzednika. Nie tylko pod kątem technicznym. Zmianie uległo także nadwozie oraz wnętrze. Wewnątrz czeka na nas małe zaskoczenie. Zrezygnowano bowiem z tradycyjnego lewarka dźwigni zmiany biegów, który zastąpiono tym znajdującym się przy kolumnie kierownicy. W miejscu lewarka zlokalizowano zaś ,,touchpad”. Wnętrze Mercedesa przykuwa wzrok. Nie tylko jakością wykonania, ale przytulnością. Już zasiadając na przednich fotelach poczujemy się jak w fotelu kubełkowym. Siedzenia mają bardzo dobre podparcia, i można je elektrycznie regulować (regulacja znajduje się na drzwiach). O ile miejsca z przodu jest pod dostatkiem, o tyle na tylnej kanapie tak różowo niestety nie jest. Odnoszę jednak wrażenie, że w porównaniu do poprzednika przestrzeń jednak wzrosła. Deska rozdzielcza jest oryginalna, ale co ciekawe oczy skierowane są w pierwszym rzędzie nie na zegar wskaźników, ale ciepłokrytaliczny wyświetlacz w kształcie tabletu, który znajduje się na środku deski rozdzielczej. Za jego pomocą otrzymujemy informacje dotyczące komputera pokładowego, można obsługiwać radio czy nawigację satelitarną. Deska rozdzielcza nie jest przeładowana przyciskami, zaś gruby wieniec kierownicy, który dobrze trzyma się w dłoniach, zachęca do jak najszybszego uruchomienia silnika...
Wypróbowany
Pod maską pracuje wypróbowana jednostka napędowa. .Pojemność 2,2-litra, moc 170 KM. Auto jest dynamiczne. Sprint do ,,setki” to potwierdza. Zajmuje on 7,4 sekundy. Nie jest to jednak najistotniejsze w tym przypadku. Są przecież mocniejsze odmiany silnikowe. W tej wersji docenimy niewielki apetyt na paliwo (w mieście 5,7 l). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm przyczynia się do natychmiastowej żywej reakcji na każde wciskanie pedału gazu. Auto napędzane jest na tylną oś. To zaś powoduje, że poruszając się np. w trybie Sport+ (jest jeszcze Comfort, Individual, oraz Sport) bardzo łatwo zerwać przyczepność. Napęd przenoszony jest za pomocą nowoczesnej automatycznej skrzyni biegów 7G-TRONIC PLUS. Jest ona na tyle ciekawa, że w zależności od wyboru trybu pracy zmienia swoje oblicze. W trybie ekonomicznym już przy prędkości rzędu 60 km/h poruszamy się na najwyższym biegu, zaś wybierając najbardziej ,,narowisty” tryb Sport + możemy być pewni, że sytuacja będzie odwrotna i silnik będzie się kręcić do maksymum swoich możliwości.
Zaskoczenie?
Mercedes słynął kiedyś z miękkiego zawieszenia. Ten model stanowi niejako temu zaprzeczenie. Nawet wybierając tryb Comfort nie poczujemy się, jak chociażby w Citroenie. Gdyby przyszedł nam do głowy pomysł zmiany trybu na Sport+, wówczas na nierównościach poczujemy każdą dziurę czy koleinę. Jest to wina nie tylko stanu nawierzchni, ale 18-calowych felg i niskoprofilowych opon, które choć wyglądają bardzo atrakcyjne nie są zbyt praktyczne podczas codziennego poruszania się.
Nasza wersja wyposażona została w pakiet stylizacyjny AMG. Wyposażenie auta zostało skrojone na potrzeby chyba każdej osoby. Otrzymamy zatem m.in. pełne zabezpieczenie z zakresu bezpieczeństwa, funkcję Start/Stop, skrętne reflektory, podgrzewane i regulowane siedzenia, nawigację satelitarną, pełną elektrykę czy 2-strefową klimatyzację. Czyżby auto bez wad? Okazuje się, że nie. Swoją drogą wada Mercedesa bardzo mnie zdziwiła. Wyobraźcie sobie, że standardowy zbiornik paliwa wynosi zaledwie 41 litrów. Trochę mało, jak na auto tej klasy. Jednak jeszcze większe zaskoczenie stanowi fakt, że można otrzymać większy, ale niestety wymaga to od nas dopłaty...
Paweł Pusz
Zalety auta:
-efektowny design
-jakość wykończenia
-nieskomplikowana obsługa
-bogate wyposażenie
-niewielkie zużycie paliwa
-skrzynia automatyczna
-precyzyjny układ kierowniczy
-zwinność
-skuteczne hamulce
-neutralne zachowanie podczas pokonywania zakrętów
Wady auta:
-głośna praca silnika podczas wyprzedzania
-niższy od oczekiwanego komfort jazdy
-za mały seryjny zbiornik paliwa
Dane techniczne Mercedesa C220 BlueTEC 7G-Tronic:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4690/1810/1440 mm
Silnik: wysokoprężny
Pojemność: 2143 cm3
Moc maksymalna: 170 KM przy 3000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1400 obr./min
Napęd: tył
Skrzynia biegów: automatyczna 7-biegowa
Osiągi (0-100 km/h): 7,4 s
Prędkość maksymalna: 233 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,3/3,6/4,3 l
Masa własna: 1495 kg
Pojemność bagażnika: 480 l
Pojemność zbiornika paliwa: 41 l
Cena: od 163 500 zł
Cena auta wersji testowanej: od 174 500 zł
galeria: [gallery ids="49449,49450,49451,49452,49453,49454,49455,49456,49457,49458,49459,49460,49461,49462,49464,49465,49466,49467,49468,49469,49470,49471,49472,49473,49474,49475,49476,49477,49478,49479,49480,49481,49482,49483,49484,49485,49486,49487,49488,49489,49490,49491,49492,49493,49494,49495,49496,49497,49498,49499,49500,49501"]
Zobacz podobne artykuły:
Polskie premiery Mercedesa w Poznaniu
Wiadomości / News
2024.04.06
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
Testy / Testy
2024.04.04
Mercedes Vision EQXX z nowym rekordem
Wiadomości / Ciekawostki
2024.04.01
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22