Mercedes GLC 200 4Matic – SUV z charakterem
Mercedes GLC to hit mercedesa wśród SUV-ów. Przyjrzeliśmy się dlaczego tak się dzieje.
Od wielu lat niemiecki koncern nie może narzekać na brak klientów. Tak wiele osób jest chętnych kupić model GLC. Podobnie było zresztą, jeśli chodzi o poprzedni model, który sprzedawał się bardzo dobrze. Może dlatego nie chciano psuć to, co dobre i sprawdzone, dlatego też nowy model nie zmienił się radykalnie w stosunku do poprzednika..
Niższy a dłuższy
Obecny model zaprezentowany został w 2022 roku. Jest dłuższy i szerszy od poprzednika, jak również minimalnie niższy. Auto zostało udoskonalone i unowocześnione na tle modelu, które weszło do sprzedaży w 2015 roku. Zmiany wyszły są zdecydowanie na plus. Obecny design upodobnił Mercedesa do face-liftingu dokonanego w 2019 roku w wersji GLC AMG.
Obecnie wymiary auta wynoszą odpowiednio 4716 mm i 1640 mm. Szerokość 2 075 mm, zaś rozstaw osi 2888 mm. Projektantom przy okazji udało się zmniejszyć opór powietrza. Także lusterka zostały przeniesione na drzwi, a klamki są nieco bardziej schowane. Wszystko to wygląda super. Szkoda jedynie, że Mercedes poszedł z duchem czasu i...z tyłu znajduje się jedynie atrapa wydechu.
Jakby luksusowo...
We wnętrzu Mercedesa zastosowano podobne rozwiązania, jak w przypadku innych modeli tej marki. Wnętrze choć luksusowe, wydaje się być minimalistyczne. To, co najbardziej rzuca się w oczy to olbrzymi centralny ekran przypominający tablet. Osobiście nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań we współczesnych autach. Brakuje mi tradycyjnego rozwiązania za pomocą przycisków. Sytuację ratuje fakt, że z kierownicy można w ten sposób nawigować różnymi czynnościami (szkoda, że przyciski są bardzo wrażliwe). Jedynie w tradycyjny sposób można skorzystać z paru guzików, znajdujących się pod tabletem. Podobnie do centralnego wyświetlacza rozwiązano sytuację ze wskaźnikami zegarów, które sterowane są posiadają poprzez elektroniczny wyświetlacz. Jeśli chodzi o wyposażenie, docenimy kamerę 360 stopni, która oferuje bardzo wysokiej jakości obraz. W aucie zastosowano rozwiązania, które znane są we współczesnych pojazdach, czyli Apple CarPlay i Android Auto. Wyposażenie to zdecydowanie zaleta Mercedesa. Choć, gdyby przyszło nam zapłacić za dodatkowe wyposażenie, wydalibyśmy majątek.
Ogółem wnętrze robi pozytywne wrażenie. Tapicerka jest wysokiej jakości, a na desce rozdzielczej oraz boczków drzwi zastosowano skórzane wykończenie. Osoby lubiące zmieniać kolorystykę oświetlenia mogą się ,,bawić” kolorami. Istnieje bowiem możliwość podświetlania wnętrza wieloma kolorami. Żadnych zastrzeżeń nie mamy do wygody i komfortu. Siedzenia są komfortowe i wygodne oraz mają opcje ogrzewania oraz wentylacji. Z tyłu dzięki dobremu wyprofilowaniu przednich siedzeń wygodnie podróżują dwie osoby. Ta trzecia, siedząca po środku z racji twardości w tym miejscu kanapy nie będzie zadowolona podczas podróży. Miejsca jest pod dostatkiem zarówno nad głową, jak i nogami.
Plusem auta jest przestrzeń bagażowa. Wynosi 550 litrów, a po rozłożeniu tylnej kanapy aż 1680. Podłoga została umieszczona na wysokości progu. Gdy ją uchylimy to wygospodarujemy dodatkową przestrzeń podzieloną całkiem funkcjonalnymi zagłębieniami i opcjonalnie składanym pojemnikiem.
Zajrzyjmy pod maskę
Silnik benzynowy jest wspierany przez elektryczny. Ten pierwszy pełni tylko funkcję wspomagającą, a nie samodzielnej pracy. Elektryczny generuje 23 KM. Silnik benzynowy ma pojemność dwóch litrów i moc 204 KM. Łączna moc dwóch silników wynosi 227 KM. Co istotne, auto napędzane jest na 4 koła. Spalanie? Akceptowalne. W okolicach 7,5-8 litrów. Jednostka ta jest przy tym wystarczająco dynamiczna. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 7,8 s. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm. Z silnikiem współpracuje 9-biegowy automat.
Auto jest przewidywalne podczas prowadzenia. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a napęd na obie osie robi robotę. Szkoda jedynie, że zdarza się systemowi Stop&Start zawiesić przy uruchamianiu silnika, np. gdy chcemy ruszyć spod świateł.
Reasumując Mercedes GLC wydaje się być solidnym autem. Bez dwóch zdań może się podobać. Ma wiele zalet i śmiało może konkurować z konkurencją. Ciekawi jesteśmy, czy wspomniana jednostka benzynowa będzie uchodziła za bezawaryjną i nie będzie w przyszłości problemów z elektroniką. Ale uczciwie trzeba przyznać, że te kwestie dotyczą prawie wszystkich producentów współczesnych aut.
MOTOTRENDY.PL
Zalety auta:
- wygląd
- luksusowe i przestronne wnętrze
- komfort
- jakość wykonania
- prowadzenie
- przestronny bagażnik
- skrzynia biegów
Wady auta:
- brak aktywnego tempomatu
- atrapa wydechu
- praca systemu Stop&Start
Podstawowe parametry techniczne Mercedes GLC 200 4MATIC 227 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4716/2075/1640/2888 mm
Silnik: wysokoprężny biturbo
Pojemność silnika: 1999 cm2
Moc maksymalna silnik benzynowy: 204 KM
Moc maksymalna silnik elektryczny: 23 KM
Łączna moc : 227 KM
Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm
Napęd: 4x4
Skrzynia: automatyczna 9G-TRONIC
Osiągi (0-100 km/h): 7,8 s
Prędkość maksymalna: 221 km/h
Średnie zużycie paliwa: 7,3 l
Pojemność bagażnika: 550/1680 l
Pojemność zbiornika paliwa: 62 l
Cena: od 249 000 zł (odmiana GLC 200 4MATIC)
Zobacz podobne artykuły:
SUV Mercedes-AMG wyjechał na drogi
Prezentacje / Nowości
2024.12.12
Papież Franciszek ma nowe "Papamobile"
Wiadomości / Wydarzenia
2024.12.08
Mercedes W124 – Wszechstronny klasyk
Wiadomości / Ciekawostki
2024.12.02
BMW Concept Skytop w Warszawie
Wiadomości / News
2024.12.14
Toyota przed nowym sezonem WRC
Wiadomości / Moto sport
2024.12.12