Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mazda6 z rekordami świata
kalendarz 22/10 2014

Mazda6 z rekordami świata

Wiadomości / Ciekawostki / Mazda

W autoryzowanym przez FIA wyścigu Mazda ustanowiła 20 klasowych rekordów dla samochodów seryjnych z silnikiem Diesla.

Wszystkie trzy Mazdy6 SKYACTIV-D (175 KM) po 24 godzinach w krótkich odstępach dotarły na metę. W wyścigu udział wzięły trzy załogi złożone z 23 kierowców obojga płci z siedmiu krajów Europy, w tym z Polski. FIA sprawowała kontrolę nad biciem rekordu na torze wyścigowym ATP Papenburg.

Próba bicia rekordu świata na torze wyścigowym Papenburg przez Mazdę6 zakończyła się ustanowieniem 20 nowych rekordów świata FIA (z zastrzeżeniem autoryzacji przez FIA/Subject to FIA homologation).

Trzy Mazdy6 w niedzielne popołudnie około godz. 15:45, po 24-godzinnym maratonie, w krótkich odstępach dotarły do mety. Zwycięski samochód zanotował w ciągu 24 godzin średnią prędkość 221,072 km/h, wyraźnie poprawiając dotychczasowy rekord FIA dla samochodów seryjnych z silnikiem Diesla o pojemności skokowej 2000-2500 cm3, wynoszący 209,824 km/h. Oprócz 24-godzinnego rekordu świata trzy Mazdy6 ustanowiły łącznie jeszcze 19 innych rekordów świata FIA (z zastrzeżeniem autoryzacji przez FIA / Subject to FIA homologation).

W ciągu 24 godzin każdy z trzech pojazdów przejechał łącznie około 5430 km, 434-krotnie okrążając tor wyścigowy mierzący 12,3 km długości. Kierowcy spędzali za kierownicą po półtorej godziny. Na trasie nie wolno im było jechać w cieniu aerodynamicznym innej Mazdy6. Musieli też próbować idealnie wchodzić w obydwa ostre zakręty, aby jak najmniej stracić na prędkości. Dodajmy, że po 24 godzinach rozbieżność w zakresie średniej prędkości wszystkich trzech aut wyniosła tylko 0,89 km/h, co dowodzi wysokiej precyzji pojazdów, kierowców oraz ekipy serwisowej.

Już w maju tego roku Mazda ogłosiła nabór kierowców zainteresowanych udziałem w zespole podejmującym próbę bicia rekordu świata. W rezultacie na trzy załogi złożyła się barwna mieszanka kierowców wyścigowych, dziennikarzy i miłośników motoryzacji, którzy w trakcie imprezy wykazali się nadzwyczajną umiejętnością pracy zespołowej.

Kluczem do sukcesu podczas bicia rekordu, oprócz wytrzymałości pojazdu oraz wysokich umiejętności kierowców, była także praca ekipy serwisowej, która mniej więcej co półtorej godziny tankowała samochody i pomagała w zmianie kierowcy. Czas pobytu w boksie wliczano do średniej prędkości. Członkami ekip serwisowych byli pracownicy różnych serwisów Mazdy./oprac. ns/

Foto: Mazda   [gallery ids="46862,46861,46860,46859,46858,46857,46856,46855"]

Zobacz podobne artykuły:

Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.