Mazda6 z rekordami świata
Wszystkie trzy Mazdy6 SKYACTIV-D (175 KM) po 24 godzinach w krótkich odstępach dotarły na metę. W wyścigu udział wzięły trzy załogi złożone z 23 kierowców obojga płci z siedmiu krajów Europy, w tym z Polski. FIA sprawowała kontrolę nad biciem rekordu na torze wyścigowym ATP Papenburg.
Próba bicia rekordu świata na torze wyścigowym Papenburg przez Mazdę6 zakończyła się ustanowieniem 20 nowych rekordów świata FIA (z zastrzeżeniem autoryzacji przez FIA/Subject to FIA homologation).
Trzy Mazdy6 w niedzielne popołudnie około godz. 15:45, po 24-godzinnym maratonie, w krótkich odstępach dotarły do mety. Zwycięski samochód zanotował w ciągu 24 godzin średnią prędkość 221,072 km/h, wyraźnie poprawiając dotychczasowy rekord FIA dla samochodów seryjnych z silnikiem Diesla o pojemności skokowej 2000-2500 cm3, wynoszący 209,824 km/h. Oprócz 24-godzinnego rekordu świata trzy Mazdy6 ustanowiły łącznie jeszcze 19 innych rekordów świata FIA (z zastrzeżeniem autoryzacji przez FIA / Subject to FIA homologation).
W ciągu 24 godzin każdy z trzech pojazdów przejechał łącznie około 5430 km, 434-krotnie okrążając tor wyścigowy mierzący 12,3 km długości. Kierowcy spędzali za kierownicą po półtorej godziny. Na trasie nie wolno im było jechać w cieniu aerodynamicznym innej Mazdy6. Musieli też próbować idealnie wchodzić w obydwa ostre zakręty, aby jak najmniej stracić na prędkości. Dodajmy, że po 24 godzinach rozbieżność w zakresie średniej prędkości wszystkich trzech aut wyniosła tylko 0,89 km/h, co dowodzi wysokiej precyzji pojazdów, kierowców oraz ekipy serwisowej.
Już w maju tego roku Mazda ogłosiła nabór kierowców zainteresowanych udziałem w zespole podejmującym próbę bicia rekordu świata. W rezultacie na trzy załogi złożyła się barwna mieszanka kierowców wyścigowych, dziennikarzy i miłośników motoryzacji, którzy w trakcie imprezy wykazali się nadzwyczajną umiejętnością pracy zespołowej.
Kluczem do sukcesu podczas bicia rekordu, oprócz wytrzymałości pojazdu oraz wysokich umiejętności kierowców, była także praca ekipy serwisowej, która mniej więcej co półtorej godziny tankowała samochody i pomagała w zmianie kierowcy. Czas pobytu w boksie wliczano do średniej prędkości. Członkami ekip serwisowych byli pracownicy różnych serwisów Mazdy./oprac. ns/
Foto: Mazda [gallery ids="46862,46861,46860,46859,46858,46857,46856,46855"]Zobacz podobne artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.13
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.13
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21