Mazda6 i Mazda CX-5 2015 – przed premierą
Wiadomości / News / Mazda
Zmodernizowane modele Mazdy otrzymały nowe systemy bezpieczeństwa i poszerzoną paletę jednostek napędowych.
Obydwa pojazdy są pierwszymi modelami Mazdy z nowymi, adaptacyjnymi reflektorami LED z układem AHBC - autonomicznym systemem inteligentnych świateł drogowych o selektywnym obszarze oświetlania, z czterema niezależnie regulowanymi matrycami diod świecących (LED).
Na liście wyposażenia znalazły się także nowe systemy bezpieczeństwa, jak np. system monitorowania martwej strefy (BSM) rozszerza zakres istniejącego systemu monitorowania tyłu pojazdu (RVM), układ monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTA), który podczas cofania ostrzega kierowcę o nadjeżdżających pojazdach. Ponadto system wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LAS) zapewnia (między innymi) wspomaganie skrętu kierownicy, co pozwala zapobiegać nieumyślnym zmianom pasa ruchu i w ten sposób uzupełnia system ostrzegania przed niezamierzoną jego zmianą (LDWS). Po raz pierwszy w samochodach Mazdy zastosowano system wykrywający zmęczenie kierowcy (Driver Alert), który monitoruje zachowanie kierowcy i zaleca przerwę w razie wykrycia zmęczenia. Z kolei system wspomagający hamowanie i zapobiegający kolizjom przy małej prędkości (SCBS) otrzymał dodatkową funkcjonalność działania również na biegu wstecznym. CX-5 został również wyposażony w układ wspomagania hamowania (SBS) i adaptacyjny system utrzymywania stałej prędkości (MRCC). Obydwa te systemy zadebiutowały wcześniej w Europie w nowej „szóstce”.
Odświeżona Mazda6 dostępna będzie z silnikiem Diesla SKYACTIV-D 2.2 i z nowej generacji napędem czterech kół (AWD), znany już z modelu CX-5. Układ ten charakteryzuje się pierwszym na świecie systemem ostrzegania o wykrytym poślizgu kół przednich. Dodatkowo zastosowano w nim specjalnie opracowany olej o niskiej lepkości w celu dalszego obniżenia poziomu spalania. Z kolei CX-5 2015 będzie po raz pierwszy oferowany w Europie z silnikiem benzynowym SKYACTIV-G o poj. 2.5 z systemem i-ELOOP (system odzyskiwania energii w trakcie hamowania) opracowanym przez Mazdę i opcją wyboru trybu pracy Sport dla przekładni automatycznej.
Wnętrze obydwu aut upodobni się do wystroju nowej Mazdy3. W obu autach zastosowano system sterowania (HMI), MZD Connect do podłączenia smartfonu, a także 7-calowy ekran dotykowy oraz dodatkowe funkcje informacyjno-rozrywkowe, a Mazda6 otrzyma także wyświetlacz przezierny Head-up. W modelach Mazda6 i Mazda CX-5 2015 producent po raz pierwszy zastąpił dźwignię hamulca ręcznego elektrycznym przyciskiem. Ponadto zastosowano nowe, lepszej jakości materiały wykończeniowe. Modyfikacjom poddano również układ jezdny i poprawiono wyciszenie wnętrza.
Mazda6 i Mazda CX-5 2015 zadebiutują podczas marcowej wystawy w Genewie.
źródło: Mazda
Zobacz podobne artykuły:
Na te produkty Trump może wprowadzić cła
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.20
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Audi A4 najczęściej wyszukiwanym autem w Polsce
Używane
2025.01.23
Lewis Hamilton w Maranello
Wiadomości / Moto sport
2025.01.22