Mazda2 – Nie wieje nudą
Wiadomości / Prezentacje / Mazda / nowe auta
Wśród miejskich aut pojawi się kolejny nowy model. Nie będzie to jednak szablonowy przedstawiciel segmentu B.
Mazda od pewnego czasu zaskakuje kolejnymi nowościami. Auta tej marki są nie tylko nowoczesne i zajmują czołowe miejsca w rankingach samochodów najmniej awaryjnych, ale wyróżniają się także efektownym stylem, określanym jako KODO – Dusza Ruchu. Istotnie zarówno modele 3, 6, CX-3, czy CX-5 należą do aut o najbardziej dynamicznej stylistyce. Teraz podobnie będzie z najmniejszym modelem – Mazdą2.
Zapowiedzią nowego miejskiego auta tej marki był studyjny model Hazumi, prezentowany podczas ubiegłorocznej wystawy w Genewie. Samochód wyglądał praktycznie jak pojazd seryjny. Po kilku miesiącach, Mazda przedstawiła nową „dwójkę”, co było już niemal formalnośią, ponieważ samochód prawie nie różnił się od pojazdu koncepcyjnego.
Szczególnie w Europie w segmencie B jest dość ciasno. Jednak po dotychczasowych sukcesach Mazd, można oczekiwać, że i nowa „dwójka” przyciągnie do salonów wielu klientów. Atutem nowego modelu nie jest wyłącznie stylizacja. W porównaniu z poprzednikiem, zwiększono gabaryty (długość o 16 cm, wysokość o 2,5 cm i rozstaw osi o 8 cm). Dzięki temu pasażerowie będą mogli liczyć na przestronne i wygodne wnętrze. Jak podkreśla producent, model ten ma wyznaczać także nowe standardy w segmencie małych samochodów, oferując bogate wyposażenie (m.in. MZD Connect – multimedialny system rozrywki i łączności), a także po raz pierwszy w klasie wyświetlacz przezierny Head-up) oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego, tj. monitorowanie martwego pola, wspomaganie hamowania w ruchu miejskim, automatyczne przełączanie świateł drogowych /mijania czy system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
Mazda udoskonaliła również gamę zespołów napędowych SKYACTIV, oferując zestaw silników, cechujących się wysokimi (jednostki benzynowe) i niskimi (silnik Diesla) stopniami sprężania. Pod maską nowego modelu znajdzie się silnik wolnossący SKYACTIV-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o poj. 1.5 i trzech wersjach mocy (75, 90 i 115 KM), a w drugiej połowie 2015 r. również małolitrażowy silnik Diesla SKYACTIV-D (1.5, 105 KM, 220 Nm przy 1400-3200 obr./min). W ofercie znajdą się manualne skrzynie biegów o 5 lub 6 przełożeniach (w zależności od wariantu mocy silnika) oraz 6-przełożeniowy automat.
W polskich salonach kolejna generacja „dwójki” pojawi się już w marcu br. Samochód będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Ceny auta zaczynają się od 50 900 zł (wersja 1.5 SKY-G 75 KM 5MT). W przypadku topowej odmiany 1.5 SKY-G 115 KM 6MT i-ELOOP, cena wyniesie 63 900 zł.
Norbert Szwarc
Foto: Mazda
Zobacz podobne artykuły:
Na te produkty Trump może wprowadzić cła
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.20
Abarth i Tramarossa
Wiadomości / Wydarzenia
2025.01.19
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Lewis Hamilton w Maranello
Wiadomości / Moto sport
2025.01.22
Rajd Monte Carlo – przed startem
Wiadomości / Moto sport
2025.01.20