Maserati żegna się z V8
To już ostatnia szansa na kupno Maserati z silnikiem V8.
Włoska marka zaprezentowała dwie specjalne edycje Ghibli i Levante jako pożegnanie z silnikiem V8, który zniknie z oferty pod koniec tego roku. Ghibli 334 Ultima będzie produkowany w ograniczonej liczbie 103 sztuk, podczas gdy Levante Ultima do 206, równo podzielone między dwa dostępne kolory. Obydwa specjalne modele zostały zaprezentowane podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood.
Obie edycje modelowe wyposażone są w silnik V8 twin-turbo pochodzący od Ferrari, który zapewnia 580 KM i moment obrotowy równy 729 Nm. Modele Ultima oznaczają koniec produkcji 8-cylindrowego układu napędowego, który był integralną częścią historii Maserati od 1959 r.
Począwszy od Ghibli 334 Ultima. Jego nazwa odnosi się do maksymalnej prędkości 334 km/h, która jest o 8 km/h wyższa niż w przypadku Ghibli Trofeo. Według włoskiej marki jest to „najszybszy wśród sedanów z silnikiem spalinowym”. W rzeczywistości włoski sedan jest o 1 km/h szybszy niż napędzany silnikiem W12 Bentley Flying Spur Speed, który wcześniej nosił ten tytuł. Jeśli chodzi o przyspieszenie, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,9 sekundy porównywalne z Trofeo.
Wizualnie wyróżnia się odcieniem Persia blu, akcentami z włókna węglowego i głębokim napisem Rosso Rubino 334 na błotnikach, pasującym do emblematu Maserati na środkowych kołpakach szarych felg aluminiowych. Wewnątrz znajdziemy logo 334 Ultima na zagłówkach oraz tabliczkę z numerem na konsoli środkowej. Jasna tapicerka oraz czarna miękka skóra i Alcantara są połączone z akcentami z włókna węglowego.
SUV Levante Ultima dostępny jest w dwóch różnych specyfikacjach. Połowa z 206 sztuk będzie oferowana w kolorze Nero Assoluto (czarny), a druga połowa Blu Royale (niebieski). Obydwie wersje mają kontrastujący czerwony napis „V8 Ultima” na błotnikach, detale z włókna węglowego, błyszczące czarne felgi aluminiowe i zaciski hamulcowe.
Wewnątrz Levante Ultima ma tę samą kombinację kolorów Pale Terracotta (jasnobrązowa) i czerni, co Ghibli 334 Ultima, dodając akcenty z włókna węglowego o wysokim połysku. Podobnie logo V8 Ultima można znaleźć na zagłówkach i konsoli środkowej, a panoramiczne okno dachowe wchodzi w skład standardowego zestawu.
Maserati nie ogłosiło cen edycji specjalnych, ale sądząc po ich ograniczonej dostępności i statusie kolekcjonerskim, będą one prawdopodobnie droższe niż podobne serie Trofeo. Firma potwierdziła, że produkcja starzejących się Ghibli, Levante i Quattroporte zakończy się pod koniec tego roku, ale wszystkie modele będą nadal dostępne w 2024 r - do wyczerpania./ns/
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26