Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Luksusowe marki stawiają na spersonalizowane auta
kalendarz 09/05 2018

Luksusowe marki stawiają na spersonalizowane auta

Ferrari / Gorące tematy

Do zakupu specjalnych wersji konieczne są zaproszenia.

Polacy coraz chętniej kupują luksusowe samochody. Oprócz wygody i mocy liczy się możliwość personalizacji auta. W salonach można dobrać lakiery, skórę, przeszycia i wzory foteli. Program Ferrari Tailor Made idzie jeszcze dalej. Pozwala właścicielowi stworzyć samochód praktycznie od początku – podwozie i nadwozie można wybrać z różnych modeli. W ten sposób powstaje samochód zupełnie niepowtarzalny. Są także wersje specjalne aut, do których zakupu konieczne jest zaproszenie.

Coraz więcej osób jest zainteresowanych samochodami premium i luksusowymi. Pojawia się coraz więcej zapytań na temat samochodów personalizowanych, tzw. tailor-made, są zapytania o wersje specjalne, do których zakupu trzeba zostać zaproszonym. Tam weryfikacja jest nieco bardziej skomplikowana, ale zainteresowanie jest coraz większe – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Karolina Szulęcka, dyrektor marketingu w Ferrari Katowice.

Zion Market szacuje, że na całym świecie wartość rynku samochodów luksusowych do 2022 roku wzrośnie do 23,2 mld dol. Także w Polsce samochody premium i luksusowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem, a według raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych” w 2017 r. rynek mógł być wart 12,3 mld zł. W ubiegłym roku sprzedano ponad 61 tys. aut z wyższej półki, jednak rynek samochodów luksusowych jest znacznie mniejszy – według KPMG samochód można uznać za luksusowy, jeśli kosztuje powyżej 285 tys. zł. W 2016 r sprzedano ich 141, w 2017 r – tylko po trzech kwartałach ich liczba sięgnęła 146.

Luksusowy pojazd to synonim nie tylko wygody, bezpieczeństwa czy niezawodności, lecz także wyjątkowego stylu. Klientów przyciąga możliwość samodzielnego wyboru dodatków, a nawet skomponowania nadwozia i podwozia.

Marka Ferrari daje kilka możliwości personalizacji samochodu. Pierwsza opcja to konfiguracja samochodu w salonie, kiedy można sobie wybrać różnego typu próbki lakierów, skór, przeszycia i wzory foteli. Są też poziomy wyższe, tzw. program Tailor Made. Można się wybrać do fabryki i stworzyć samochód w programie one-off, który polega na tym, że zarówno podwozie, jak i nadwozie samochodu można wybrać z różnych modeli i z tego stworzyć coś na bazie różnych mieszanek. To samochód wyjątkowy, tworzony tylko w jednym egzemplarzu, tego nie proponuje żadna inna marka – przekonuje Karolina Szulęcka.

Za możliwość samodzielnego wyboru części wnętrza trzeba sporo zapłacić, jednak w przypadku skomponowania pojazdu z części z innych modeli cena szybuje w górę. Na taki zakup szansę mają tylko nieliczni, a ceny są nawet kilku-, kilkunastokrotnie wyższe niż w przypadku modeli z katalogu.

Widać na rynku, że ludzie w Polsce coraz bardziej się bogacą, żyje się coraz lepiej, produkty luksusowe są też coraz bardziej dostępne. Marki, które do tej pory nie były dostępne w Polsce, pojawiają się i łatwiej jest je nabyć. Jest wiele czynników, które składają się na to, że zarówno dostęp do produktów luksusowych jest łatwiejszy, jak i siła nabywcza jest większa – ocenia przedstawicielka Ferrari Katowice.

Luksusowe marki stopniowo rozszerzają też portfolio. Ferrari, które skupiało się przede wszystkich na samochodach sportowych, wprowadza do swojej oferty pierwszego SUV-a. Nowy model ma stworzyć nowy segment – FUV (Ferrari Utility Vehicle).

GTC4 Lusso to samochód z napędem na cztery koła, silnikiem V12, przeznaczony dla czterech osób. Marka Ferrari do tej pory zawsze skupiała się na samochodach typowo sportowych, dwuosobowych. Faktycznie jest to wyjście naprzeciw potrzebom klientów. Tak jak inne marki tworzą SUV-y, tak Ferrari postawiło na tego typu samochody, ale w taki sposób, żeby to były cały czas usportowione wersje, tylko bardziej dostępne dla osób z rodziną – mówi Szulęcka.

Sprzedaż SUV-ów napędza europejski rynek motoryzacyjny. W listopadzie 2017 r. osiągnęły w nim rekordowy udział sięgający 32 proc. Według szacunków Automotive News Europe w 2020 r. poziom sprzedaży takich aut sięgnie już 2 mln sztuk (wzrost z 1,8 mln w 2017 r.). Także luksusowe SUV-y cieszą się w Polsce rosnącą popularnością.

Kiedy pojawił się Ferrari For Four, klienci byli zdziwieni, pytali, co to jest, ale im więcej osób miało możliwość przejechania się tym autem, sprawdzenia, usłyszenia opinii od osób, które nabyły ten model, tym więcej się do tego przekonało. Jest też coraz więcej ludzi, którzy mają rodziny, lubią podróżować w dalszych trasach, stwierdzają, że to jest super samochód i faktycznie go nabywają. Rośnie zainteresowanie również takimi modelami – ocenia Karolina Szulęcka.

źródło: Newseria


Tagi:
Ferrari, marki luksusowe, Program Ferrari Tailor Made, Ferrari GTC4 Lusso, luksusowe SUV-y

Zobacz podobne artykuły:

Polacy stworzą oświetlenie do autonomicznych pojazdów
kalendarz 20/03 2019

Polacy stworzą oświetlenie do autonomicznych pojazdów

Wiadomości / Gorące tematy

2019.03.20

Będą nad nim pracować w krakowskim centrum badawczo-rozwojowym.
Auta Ferrari zagrożone ryzykiem pożaru
kalendarz 19/03 2019

Auta Ferrari zagrożone ryzykiem pożaru

Wiadomości / News

2019.03.19

Ferrari North America wycofuje ponad 2000 samochodów w Stanach Zjednoczonych z powodu możliwości wystąpienia pożaru.
Sieć 5G poprawi się bezpieczeństwo na drogach
kalendarz 18/03 2019

Sieć 5G poprawi się bezpieczeństwo na drogach

Wiadomości / Gorące tematy

2019.03.18

Pierwsze auta seryjne jeszcze w tym roku.
Najnowsze artykuły:
Wyścigowa wersja Mitsubishi L200 w australijskiej serii SuperUte

Wyścigowa wersja Mitsubishi L200 w australijskiej serii SuperUte

Wiadomości / Moto sport

2019.03.22

Mitsubishi L200 (Triton) od lat ma bardzo mocną pozycję na rynku australijskim. Teraz pickup zaprezentuje nie tylko swoje użytkowe atuty.
James Bond w elektrycznym Astonie

James Bond w elektrycznym Astonie

Wiadomości / News

2019.03.22

W 25 filmie o agencie 007, tytułowy bohater będzie korzystał z Aston Martina Rapide E.
Mikołaj Marczyk przed nowym sezonem

Mikołaj Marczyk przed nowym sezonem

Wiadomości / Moto sport

2019.03.21

Pod koniec kwietnia wystartują Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 2019. Wśród startujących nie zabraknie Mikołaja Marczyka z pilotem Szymonem Gospodarczykiem.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.