Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Lexus LS 500 kontra Mercedes S560 AMG
kalendarz 17/03 2018

Lexus LS 500 kontra Mercedes S560 AMG

Ciekawostki / Lexus / Mercedes

Firma AMCI Testing przeprowadziła test porównawczy flagowej limuzyny Lexus LS 500 w wersji F Sport oraz usportowionego luksusowego Mercedesa S560 AMG.

Choć auto spod znaku trójramiennej gwiazdy dysponuje większym i mocniejszym silnikiem, Lexus okazał się zwinniejszy. Japońska sportowa limuzyna to wóz dla tych, którzy nie mniej niż luksus cenią sobie mocne wrażenia z jazdy. Do napędu nowego Lexusa LS 500 F Sport po raz pierwszy zastosowano doładowany silnik – jest nim 3.5-litrowa jednostka V6 twin turbo o mocy 422 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm, współpracująca z 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Zastosowano w nim zawieszenie pneumatyczne, skrętne tylne koła, aktywne stabilizatory oraz 20-calowe obręcze. Lexus LS 500 w wersji F Sport waży 2229 kg.

Mercedesa S560 AMG ważącego 2123 kg auto napędza czterolitrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijający moc 469 KM i maksymalny moment obrotowy równy 700 Nm, z którym współpracuje 10-biegowy automat. Za kontakt 19-calowych kół z podłożem odpowiada pneumatyczne zawieszenie Airmatic.

Testy przeprowadzone przez AMCI wykazały, że moc i moment obrotowy nie zawsze wystarczają, by uzyskać lepsze wyniki. Mając słabszy silnik i większą masę, Lexus LS 500 F Sport uzyskał o ok. 2 mph większą prędkość w slalomie zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. W teście przeciążenia Lexus LS 500 odznaczał się nieco lepszą przyczepnością na suchym i mokrym zakręcie o 180 stopni, uzyskując większe przeciążenia. W tej sytuacji nie dziwi fakt, że japońska sportowa limuzyna lepiej radziła sobie również w teście omijania przeszkody. Lexus był także lepszy w testach hamowania, pokonując niemiecką limuzynę o ponad 3 m na suchej nawierzchni przy hamowaniu od 80 do 0 mph i o niemal 3 m przy hamowaniu od 60 do 0 mph na mokrym podłożu.

Źródła przewagi Lexusa LS 500 wyjaśnił angielski kierowca wyścigowy Justin Bell, mistrz FIA GT2 z 1997 r. i zwycięzca wyścigu Le Mans 24h w klasie GT2 w 1998 roku. Bell przetestował obydwa samochody, powtarzając scenariusze prób Centrum AMCI. Kierowca tłumaczy, że flagowa limuzyna Lexusa zachowuje lepszą stabilność i przyczepność między innymi dzięki skuteczniejszemu aktywnemu zawieszeniu, zaś lepszemu zachowaniu w zakrętach sprzyja dodatkowo mechanizm skrętnych tylnych kół, przez co LS 500 doskonale wykonuje polecenia kierowcy.

Lexus ma jeszcze jedną zaletę w stosunku do Mercedesa – testowana wersja niemieckiego auta kosztuje 114 395 dolarów, zaś poddanego próbom Lexusa LS 500 F Sport można kupić za 99 460 dolarów. Choć może dla osób kupujących tego typu auta nie ma to aż takiego znaczenia.

Badanie porównawcze zostało wykonane na zamówienie Lexusa przez Centrum AMCI Testing, największy niezależny ośrodek testowy w USA. AMCI Testing to także jeden z najbardziej wszechstronnych amerykańskich obiektów badających samochody w różnych warunkach drogowych, który przeprowadza setki testów samochodów rocznie. AMCI szczyci się tym, że prowadząc testy od niemal 30 lat nigdy nie musiała prostować opublikowanych informacji./oprac.ns/


Tagi:
Lexus LS 500, Lexus LS 500 F Sport, Mercedes S560 AMG

Zobacz podobne artykuły:

Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera
kalendarz 21/03 2024

Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera

Wiadomości / Wydarzenia

2024.03.21

W najnowszym filmie o Pogromcach Duchów obok znanego samochodu bohaterów Ecto-1, występuje również pojazd towarzyszący.
 BMW Art Car - BMW i5 Flow Nostokana
kalendarz 19/03 2024

BMW Art Car - BMW i5 Flow Nostokana

Wiadomości / Wydarzenia

2024.03.19

Ta najnowsza propozycja marki nawiązuje do BMW Art Car zaprojektowanego przez Esther Mahlangu w 1991 r.
Porsche Taycan Turbo GT z rekordem
kalendarz 13/03 2024

Porsche Taycan Turbo GT z rekordem

Wiadomości / Ciekawostki

2024.03.13

Taycan Turbo GT z pakietem Weissach zdobył tytuł najszybszego seryjnie produkowanego samochodu elektrycznego na torze Weathertech Raceway Laguna Seca w Kalifornii.
Najnowsze artykuły:
 Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Finanse / Ubezpieczenia

2024.03.28

W ubiegłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy.
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Wiadomości / Moto sport

2024.03.28

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali pierwszy OS Kasarani w kategorii WRC2 Challenger.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych