Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Lexus LFA – powrót, czy…?
kalendarz 21/10 2018

Lexus LFA – powrót, czy…?

News / Lexus

W tym tygodniu na niemieckim torze Nürburgring widziany był Lexus LFA w torowej wersji Nürburgring Package.

Portal Top Speed sugeruje, że to może zwiastować plany stworzenia następcy tego słynnego supersamochodu. Przypomnijmy, że minęło już 6 lat, odkąd ostatni LFA opuścił bramy fabryki. Lexus twierdzi, że nie pracuje nad jego następcą, a co więcej, w 2017 r. zadebiutowało nowe coupe klasy GT – Lexus LC w wersji hybrydowej oraz z 5-litrowym V8. Z drugiej strony, niedawny test na niemieckim torze to nie jedyny sygnał, że Lexus nadal interesuje się swoim pierwszym superautem.

Lexus LFA zadebiutował w 2010 r. po 10 latach prac rozwojowych. Pierwszy prototyp został pokazany w 2003 r, a już rok później rozpoczęły się testy na torze Nürburgring. Model koncepcyjny zaprezentowano w 2005 r. na targach w Detroit, zaś 4 lata później Akio Toyoda, prezes Toyoty, ogłosił, że auto trafi do produkcji. Wnuk założyciela Toyoty od początku był zagorzałym promotorem projektu – przekonywał do niego władze koncernu jeszcze zanim sam został jego szefem. Pomysł na LFA przedstawił mu jego instruktor wyczynowej jazdy i szef kierowców testowych Toyoty, Hiromu Naruse, wspólnie z autorem pomysłu, Haruhiko Tanahashim.

Produkcja LFA ruszyła w grudniu 2010 r. Zdecydowano, że powstanie tylko 500 egzemplarzy. Auto było budowane ręcznie w fabryce Motomachi, bardzo ważnej w dorobku Toyoty – tu powstawała m.in. czwarta generacja Toyoty Supry, a współcześnie montowana jest Toyota Mirai – pierwszy wodorowy model marki. Specjalnie z myślą o LFA w Motomachi uruchomiono produkcję nadwozi z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym. Do obniżenia masy auta przyczynił się także opracowany wspólnie z Yamahą silnik V10, który dzięki wysokogatunkowej stali oraz stopom aluminium, magnezu i tytanu był lżejszy od tradycyjnego V6. Silnik o oznaczeniu 1LR-GUE miał pojemność 4.8 i 560 KM.

Ostatni egzemplarz LFA zjechał z taśmy produkcyjnej w grudniu 2012 r. Przez dwa lata obecności na rynku model zdobył uznanie. Samochód miał wzmocnić wizerunek marki i udowodnić jej możliwości w dziedzinie produkcji najwyższej klasy aut sportowych. Pomogła w tym torowa wersja LFA Nürburgring Package dysponująca mocą 571 KM. Wyścigowy LFA otrzymał wyczynową skrzynię biegów, zmodyfikowane zawieszenie i bardziej aerodynamiczne nadwozie. Samochód wielokrotnie stawał do zawodów, często wygrywając w swojej klasie. Ojciec chrzestny auta, Akio Toyoda, wystartował nim w wyścigu Nürburgring 24h.

Jak dotąd producent zapewnia, że LFA spełnił swoją rolę i marka nie planuje drugiej generacji. Jednak w tym roku Yoshihiro Sawa, szef Lexusa, powiedział podczas Goodwood Festival Of Speed, że marka rozważa budowę „rasowego samochodu GT godnego serii F, który mógłby napędzać mocny układ hybrydowy”. A więc…/oprac. ns/


Tagi:
Lexus, Lexus LFA, Lexus LFA Nürburgring Package, Akio Toyoda

Zobacz podobne artykuły:

22-milionowy samochód Skody
kalendarz 25/04 2019

22-milionowy samochód Skody

Wiadomości / News

2019.04.25

Z linii zakładów Skody w Pekinie zjechał 22-milionowy egzemplarz.
Wielkanoc 2019 na drogach
kalendarz 24/04 2019

Wielkanoc 2019 na drogach

Wiadomości / News

2019.04.24

Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych doszło do 281 wypadków, śmierć poniosło 38 osób, a rannych zostało 308.
Ile kosztuje tydzień parkingu na polskich lotniskach?
kalendarz 23/04 2019

Ile kosztuje tydzień parkingu na polskich lotniskach?

Wiadomości / News

2019.04.23

Każdy podróżujący przed urlopem musi zdecydować o tym, jak dojechać na lotnisko - niektórzy angażują w to swoją rodzinę, inni zamawiają taksówkę lub korzystają z transportu publicznego.
Najnowsze artykuły:
Kajetanowicz i Szczepaniak – debiutanci Rajdu Argentyny

Kajetanowicz i Szczepaniak – debiutanci Rajdu Argentyny

Wiadomości / Moto sport

2019.04.26

Ruszyła rywalizacja w piątej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata, Rajdzie Argentyny.
39 Rajd Argentyny

39 Rajd Argentyny

Wiadomości / Moto sport

2019.04.25

Tegoroczny cykl Rajdowych Mistrzostw Świata FIA powraca na kontynent amerykański. Piąta runda sezonu odbędzie się w Argentynie.
Lubiak i Borko przed Rajdem Świdnickim

Lubiak i Borko przed Rajdem Świdnickim

Wiadomości / Moto sport

2019.04.25

W najbliższy weekend odbędzie się Rajd Świdnicki. Wśród startujących nie zabraknie Macieja Lubiaka.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.