Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Lexus ES lifting – W świecie ciszy
kalendarz 31/05 2021

Lexus ES lifting – W świecie ciszy

Lexus / Nowości

Po trzech latach obecności na rynku, model ES doczekał się zmian. Debiut rynkowy w tym roku.

Lexus ES właśnie przeszedł facelifting. Jak podkreśla producent, dokonane zmiany miały przede wszystkim na celu podnieść komfort podróżowania.

W Europie ES pojawił się zaledwie parę lat temu, a obecna generacja tego modelu jest już siódmą w historii. Zmiany zewnętrzne są bardzo niewielkie. Charakterystyczny wlot powietrza ma teraz mniej żeber. Ponadto przeprojektowano reflektory, które teraz są dostępne również jako LED-owe, adaptacyjne światła z systemem BladeScan AHS. Lexus będzie teraz zapewniał również lepszą widoczność w nocy. W ofercie znajdą się nowe wzory felg i nowe kolory lakieru (odcienie Sonic Platinum i Sonic Grey).

Kosmetyka wnętrza dotyczyła zmiany umiejscowienia ekranu multimediów nieco bliżej kierowcy, a także pochylenia go w jego stronę. Wyświetlacz jest dotykowy, a jego obsługa będzie prostsza – zadba o to zaktualizowany system multimedialny, który obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. Dodatkowo wnętrze zostało lepiej wyciszone a także pojawiły się nowe warianty kolorystyczne (Forest Brown, a w wersji F Sport – Flare Red) i wstawki z drewna orzechowego – Sumi Black Walnut oraz Dark Brown Walnut.

Oprócz zmian w wyglądzie, wprowadzono również modyfikacje w układzie jezdnym, szczególnie dotyczące większej sztywności tylnego zawieszenia. Dostępne w wersji F Sport adaptacyjne zawieszenie ma teraz większy zakres regulacji. Auto po liftingu ma teraz większą powierzchnię styku stopy kierowcy z pedałem hamulca. Na nowo skalibrowano elektryczne sterowanie układem hamulcowym w hybrydowym ES 300h.

Zaktualizowano systemy bezpieczeństwa, wchodzące w skład pakietu Lexus Safety System + 2.5. Wydajność podzespołów takich jak radar i kamera została zwiększona, a system ochrony przedzderzeniowej rozpoznaje teraz rowerzystów i pieszych w warunkach słabego oświetlenia. ES pomoże również wykryć nadjeżdżające z naprzeciwka pojazdy podczas lewoskrętu, a w awaryjnych sytuacjach kierujący może liczyć na wsparcie układu kierowniczego Emergency Steering Assist.

Charakterystycznym dla modelu ES elementem wyposażenia są cyfrowe lusterka boczne. Ta technologia również doczekała się modernizacji, a układ Digital Side View Monitor jest teraz znacznie bardziej wydajny. Kamery w nocy i podczas opadów mają zapewniać lepszą widoczność.

Odświeżony ES w tym roku pojawi się w europejskich salonach marki.

Norbert Szwarc
Foto: Lexus


Tagi:
Lexus, Lexus ES, Lexus ES lifting, Lexus ES 2021

Zobacz podobne artykuły:

Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?
kalendarz 25/01 2022

Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?

Wiadomości / News

2022.01.25

Co wyróżnia tylną część nadwozia nowego Lexusa NX?
Lexus RZ – Crossover na prąd
kalendarz 05/01 2022

Lexus RZ – Crossover na prąd

Prezentacje / Concept Cars

2022.01.05

Nowy model w gamie Lexusa zadebiutuje w 2022 r. Czego można się spodziewać?
Nowy kompaktowy Lexus?
kalendarz 18/12 2021

Nowy kompaktowy Lexus?

Wiadomości / News

2021.12.18

Lexus opublikował zdjęcie pokazujące nowe modele marki, w tym nowego kompaktowego crossovera.
Najnowsze artykuły:
Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?

Lexus (częściowo) żegna się ze swoim logo?

Wiadomości / News

2022.01.25

Co wyróżnia tylną część nadwozia nowego Lexusa NX?
Fiat 500 Hybrid Launch Edition 1,0 70 KM 6MT – Coś elektrycznego

Fiat 500 Hybrid Launch Edition 1,0 70 KM 6MT – Coś elektrycznego

Testy / Testy

2022.01.24

Można zaryzykować twierdzenie, że Włosi przespali początki elektromobilizacji. Fiat do niedawna nie miał w ofercie nawet miękkiej hybrydy. Na szczęście, włodarze włoskiego giganta w porę się połapali. Elektryfikację gamy zacz...
Volkswagen ID3 58 kWh 204 KM – Z Golfem się nie udało...

Volkswagen ID3 58 kWh 204 KM – Z Golfem się nie udało...

Testy / Testy

2022.01.24

Kto by pomyślał, że Volkswagen przestanie wierzyć w diesla? A jednak. Niemcy stali się elektroentuzjastami. A wszystko to za sprawą Dieselgate. 

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.