Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Lamborghini nie chce powrotów do historii
kalendarz 03/02 2025

Lamborghini nie chce powrotów do historii

News / Lamborghini

Włoska marka nie chce "przepisywania historii".

W ciągu ostatnich kilku lat niektóre marki wprowadzały modele będące niejako kontynuatorami niektórych słynnych klasyków. Jaguar, Aston Martin i Bentley wypuścili samochody wskrzeszając ikony takie jak Bentley Speed Six i Jaguar C-Type. Lamborghini nie jest zainteresowane pójściem w ich ślady. Według Lambo, kontynuacja produkcji samochodów to „przepisywanie historii” i nie jest tym zainteresowane, mimo że może to przynieść spore zyski.

Według Giuliano Cassataro, szefa serwisu Lamborghini Polo Storico, budowanie restomodów lub samochodów kontynuacyjnych byłoby równoznaczne z przepisywaniem historii. To coś, z czym włoska marka nie chce być kojarzona, chociaż prawdopodobnie mogłoby to wygenerować konkretne dochody.

„Nie chcemy zmieniać historii” – powiedział Cassataro w rozmowie z „The Drive”. „Dzięki Revuelto, Huracán i Urus budujemy dziedzictwo przyszłości. Jednak nasze obecne dziedzictwo jest dokładnie tym, czym jest. Uhonorowaliśmy Miurę poprzez Aventador Miura Homage i nie był to samochód kontynuacyjny. To maksimum, co możemy zrobić”.

Lamborghini zachowało unikalną kartę identyfikacyjną dla każdego samochodu, jaki kiedykolwiek wyprodukowało. Obejmuje ona specyfikację pojazdu, taką jak kolor lakieru, przygotowane opcje i tapicerkę wnętrza. Zmiana zaburzyłaby ten porządek, a Lamborghini chce zachować swoje pojazdy dokładnie w takim stanie, w jakim opuściły fabrykę.

„Dla nas istnieje tylko jeden Countach” – dodał Cassataro. „Istniały różne serie Countacha, ale nie wolno nam niczego zmieniać w samochodzie. Powstał w tym roku, w tym kolorze, w tej konfiguracji i z tym wnętrzem i musi być taki, jaki był”.

Jedynym odstępstwem od tej reguły był jednorazowy Countach LP500 zaprojektowany w taki sposób, aby naśladować słynny prototyp, który został zniszczony podczas testów zderzeniowych. Budowa auta zajęła 25 000 godzin, ale według Lamborghini nie jest to kontynuacja.

„To był projekt mający na celu uczczenie 50. rocznicy Countacha” – dodał Cassataro. „Jeden z naszych najlepszych klientów i kolekcjonerów zaczął o nim marzyć. Zaczęliśmy marzyć razem z nim. Ostatecznie ukończenie samochodu zajęło 25 000 godzin. Nasz dział badań i rozwoju bardzo nas wsparł, a nasz dział Centro Stile również bardzo pomógł. Wymagało to ogromnej ilości badań”.

Przypomnijmy, że kilka lat temu marka wypuściła model Countach LPI 800-4, który był hołdem dla oryginalnego Countacha, ale w rzeczywistości był oparty na Aventadorze./ns/

Foto: Lamborghini


Tagi:
Lamborghini, Lamborghini Countach, Giuliano Cassataro

Zobacz podobne artykuły:

Fiat Panda jako bonus
kalendarz 15/02 2025

Fiat Panda jako bonus

Wiadomości / News

2025.02.15

Pracownicy Ferrari dostaną wysokie premie za doskonały rok 2024.
Harrison Ford i Jeep
kalendarz 12/02 2025

Harrison Ford i Jeep

Wiadomości / News

2025.02.12

Słynny aktor zaskoczył udziałem w reklamie.
Jeździł z zakazem i kradzionym autem
kalendarz 12/02 2025

Jeździł z zakazem i kradzionym autem

Wiadomości / News

2025.02.12

38-letni kierowca był także osobą poszukiwaną.
Najnowsze artykuły:
Fiat Panda jako bonus

Fiat Panda jako bonus

Wiadomości / News

2025.02.15

Pracownicy Ferrari dostaną wysokie premie za doskonały rok 2024.
Robot-koszykarz Toyoty z nowym rekordem

Robot-koszykarz Toyoty z nowym rekordem

Wiadomości / Ciekawostki

2025.02.15

Najnowsza generacja robota po raz drugi trafiła do Księgi Guinnessa.
Toyota z mocną obsadą w Rajdzie Szwecji

Toyota z mocną obsadą w Rajdzie Szwecji

Wiadomości / Moto sport

2025.02.14

TGR-WRT wystawi w Szwecji łącznie pięć załóg w GR Yarisach Rally1.