Kto kupuje elektryczne auta w Polsce?
Mazda ujawnia.
Mazda Motor Poland świętuje udany debiut swojego pierwszego elektrycznego modelu – SUV-a MX-30, który został najchętniej wybieraną elektryczną nowością 2020 r. w Polsce. W ubiegłym roku na polskie drogi wyjechały 222 sztuki MX-30, co dało temu modelowi czwarte miejsce na liście najpopularniejszych samochodów z napędem elektrycznym w Polsce, po niespełna czterech miesiącach obecności w salonach. Kim zatem są nabywcy tego modelu?
Głównym nabywcą są firmy (63 proc.), przy czym dwie firmy zamówiły po dwa egzemplarze. Prywatni użytkownicy stanowią 37 proc. nabywców tego modelu. Z analizy danych sprzedażowych wiadomo, że 24 proc. ogółu wszystkich klientów elektrycznej Mazdy stanowią kobiety. Co równie ważne, 64 proc. klientów, którzy zdecydowali się na zakup MX-30, wcześniej nie posiadało żadnej Mazdy.
Wśród nabywców Mazdy MX-30, którzy jeździli lub nadal jeżdżą Mazdą właściciele CX-5 stanowią 29 proc., a właściciele Mazdy 6 reprezentują 25 proc. Na uwagę zasługuje 8 proc. i 6 proc. udział właścicieli odpowiednio nowej Mazdy 3 i CX-30, gdyż są to modele debiutujące na rynku zaledwie dwa lata temu. Dla pozostałych klientów, MX-30 także jest najczęściej drugim, a nawet trzecim samochodem w rodzinie lub firmie. Jeden z nabywców elektryczną Mazdę kupił jako drugi samochód do codziennych lokalnych jazd i zaparkował nią w garażu obok innego samochodu elektrycznego – największego modelu amerykańskiej marki, który pełni funkcje auta rodzinnego na dalsze wyjazdy.
„Rok temu, gdy przygotowywaliśmy się do wprowadzenia MX-30 do sprzedaży, precyzyjnie określiliśmy grupę docelową naszego pierwszego <<elektryka>>. To samochód zaprojektowany jako drugi pojazd w rodzinie, przeznaczony do codziennych dojazdów do pracy w obrębie miejskiej aglomeracji i ładowania z własnego gniazdka w garażu, więc naszą ofertę skierowaliśmy przede wszystkim do mieszkańców podmiejskich domów jednorodzinnych. I to właśnie oni stanowią największą grupę nabywców elektrycznej MX-30 w Polsce.” – komentuje Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland.
Analiza danych z CEPiK pokazuje, że elektryczne MX-30 zarejestrowane zostały nie tylko w granicach największych miast – Warszawy (40), Poznania (19), Łodzi (14), Krakowa (11), czy Wrocławia (8), ale także w mniejszych ośrodkach miejskich jak Rzeszów (7), Zabrze (6), Tychy (5), czy Zielona Góra oraz Gorzów Wlkp. (po 4). Co ciekawe, po jednej sztuce MX-30 można spotkać z rejestracjami z powiatów dębickiego, jasielskiego i ropczycko-sędziszowskiego (woj. podkarpackie), włodawskiego (lubelskie), czy np. żagańskiego (lubuskie). Elektryczne Mazdy jeżdżą w każdym z 16 województw w Polsce, a w rankingu województw z największą liczbą rejestracji MX-30 przoduje mazowieckie z 52 samochodami przed śląskim (30 aut) oraz wielkopolskim (23 rejestracje).
Przypomnijmy, że MX-30 to elektryczny kompaktowy SUV z najbogatszym wyposażeniem seryjnym, obejmującym m.in.: kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, aktywny tempomat, pakiet systemów bezpieczeństwa iActivsense, nawigację satelitarną, interfejs Apple Carplay/Android Auto, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czy aluminiowe felgi o średnicy 18 cali. Tak wyposażony samochód z silnikiem e-Skyactiv o mocy 145 KM i akumulatorem trakcyjnym o poj. 35,5 kWh wyceniony został na 142 900 zł./ns/
źródło: Mazda
Zobacz podobne artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Smart Concept #5 - zapowiedź
Wiadomości / News
2024.04.20
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22