Koniec ery e-Golfa
W ubiegłym tygodniu zakończyła się produkcja e-Golfa, którego zastąpi model ID.3.
Na dzień przed wigilią z taśmy produkcyjnej w Szklanej Manufakturze w Dreźnie zjechał ostatni egzemplarz e-Golfa. Od marca 2017 r. wyprodukowano 50.401 egzemplarzy. Ten ostatni e-Golf ma nadwozie w kolorze Uranogrey.
Przez pierwsze trzy tygodnie 2021 r. linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze będzie przebudowywana, aby już pod koniec stycznia pierwszy VW ID.3 zjechał z linii montażowej.
Danny Auerswald, dyrektor Szklanej Manufaktury: „Koniec produkcji e-Golfa to początek ostatnich przygotowań do rozpoczęcia produkcji ID.3. Już za kilka tygodni otworzymy kolejny rozdział w historii Szklanej Manufaktury. Po Zwickau jesteśmy drugim zakładem w Europie, który produkuje samochody oparte na nowej modułowej platformie podłogowej dla samochodów elektrycznych. W ten sposób Volkswagen podkreśla znaczenie saksońskich fabryk w e-ofensywie całego koncernu".
Przypomnijmy, że e-Golf debiutował w 2014 r. i do lata 2020 r. był produkowany w Wolfsburgu. W 2017 r, aby sprostać wysokiemu popytowi, produkcję uruchomiono również w Szklanej Manufakturze. W ciągu siedmiu lat w obydwu zakładach powstało ogółem 145.561 egzemplarzy. Pod względem sprzedaży e-Golf jest jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie – szczególnie wśród klientów w Norwegii oraz w Niemczech.
Z linii produkcyjnej w Szklanej Manufakturze, od jej otwarcia w 2001 r, zjeżdżały luksusowa limuzyna Phaeton (84.235 egzemplarzy, lata produkcji 2001-2016), Bentley Flying Spur (2186 sztuk, lata produkcji 2005/2006 i 2013/2014) oraz e-Golf (50.401 egzemplarzy, lata produkcji 2017-2020).
Dodajmy, że ID.3 to pierwszy model VW skonstruowany w oparciu o modułową platformę dla samochodów elektrycznych (MEB). Od września do klientów w Europie trafiło ponad 28.000 egzemplarzy tego modelu.
Oprócz produkcji w Dreźnie i Zwickau, w e-mobilność zaangażowane są także zakłady komponentów w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu. Wytwarza się w nich takie podzespoły, jak silnik elektryczny lub akumulator. Od 2022 r. fabryki w Emden i Hanowerze również rozpoczną produkcję samochodów elektrycznych./ns/
źródło: VW
Zobacz podobne artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Smart Concept #5 - zapowiedź
Wiadomości / News
2024.04.20
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22