Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Koniec ery e-Golfa
kalendarz 01/01 2021

Koniec ery e-Golfa

News / Volkswagen

W ubiegłym tygodniu zakończyła się produkcja e-Golfa, którego zastąpi model ID.3.

Na dzień przed wigilią z taśmy produkcyjnej w Szklanej Manufakturze w Dreźnie zjechał ostatni egzemplarz e-Golfa. Od marca 2017 r. wyprodukowano 50.401 egzemplarzy. Ten ostatni e-Golf ma nadwozie w kolorze Uranogrey.

Przez pierwsze trzy tygodnie 2021 r. linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze będzie przebudowywana, aby już pod koniec stycznia pierwszy VW ID.3 zjechał z linii montażowej.

Danny Auerswald, dyrektor Szklanej Manufaktury: „Koniec produkcji e-Golfa to początek ostatnich przygotowań do rozpoczęcia produkcji ID.3. Już za kilka tygodni otworzymy kolejny rozdział w historii Szklanej Manufaktury. Po Zwickau jesteśmy drugim zakładem w Europie, który produkuje samochody oparte na nowej modułowej platformie podłogowej dla samochodów elektrycznych. W ten sposób Volkswagen podkreśla znaczenie saksońskich fabryk w e-ofensywie całego koncernu".

Przypomnijmy, że e-Golf debiutował w 2014 r. i do lata 2020 r. był produkowany w Wolfsburgu. W 2017 r, aby sprostać wysokiemu popytowi, produkcję uruchomiono również w Szklanej Manufakturze. W ciągu siedmiu lat w obydwu zakładach powstało ogółem 145.561 egzemplarzy. Pod względem sprzedaży e-Golf jest jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie – szczególnie wśród klientów w Norwegii oraz w Niemczech.

Z linii produkcyjnej w Szklanej Manufakturze, od jej otwarcia w 2001 r, zjeżdżały luksusowa limuzyna Phaeton (84.235 egzemplarzy, lata produkcji 2001-2016), Bentley Flying Spur (2186 sztuk, lata produkcji 2005/2006 i 2013/2014) oraz e-Golf (50.401 egzemplarzy, lata produkcji 2017-2020).

Dodajmy, że ID.3 to pierwszy model VW skonstruowany w oparciu o modułową platformę dla samochodów elektrycznych (MEB). Od września do klientów w Europie trafiło ponad 28.000 egzemplarzy tego modelu.

Oprócz produkcji w Dreźnie i Zwickau, w e-mobilność zaangażowane są także zakłady komponentów w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu. Wytwarza się w nich takie podzespoły, jak silnik elektryczny lub akumulator. Od 2022 r. fabryki w Emden i Hanowerze również rozpoczną produkcję samochodów elektrycznych./ns/

źródło: VW


Tagi:
VW, Volkswagen, VW e-Golf, VW ID.3, Szklana Manufaktura, samochody elektryczne

Zobacz podobne artykuły:

Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Smart Concept #5 - zapowiedź
kalendarz 20/04 2024

Smart Concept #5 - zapowiedź

Wiadomości / News

2024.04.20

Elektryczny crossover zadebiutuje w wersji produkcyjnej w drugiej połowie 2024 r.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.