Kajetanowicz w pełnym sezonie WRC 3
Starty zacznie od Rajdu Meksyku w nowym samochodzie.
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak przystępują do tegorocznej rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Zdobywcy drugiego miejsca w 2019 r. wezmą udział w siedmiu rundach WRC3 i rozpoczną swój sezon od Rajdu Meksyku (12-15.03.2020). Dla Ustronianina będzie to pierwszy start w tych zawodach. Polski zespół pojedzie Skodą Fabią R5 evo obsługiwaną przez hiszpańskiego tunera RaceSeven.
Rajd Meksyku jest nowym punktem na mapie startów Kajetanowicza. Runda mierzy blisko 325 km odcinków specjalnych i od 16 lat widnieje w kalendarzu mistrzostw świata. To zawody, w których prócz prędkości, trzeba wykazać się także sprytem i przemyślaną strategią. Szutrowa nawierzchnia często jest mocno zniszczona, z poszarpanymi koleinami i wystającymi głazami. Dołączając do tego duże wysokości - jeden z odcinków wznosi się na wysokość ponad 2600 m n.p.m. - i zróżnicowaną charakterystykę dróg, można uznać ten rajd za jeden z najtrudniejszych w kalendarzu.
- Przygotowania do tego startu zajęły kilka miesięcy. Nasz kolejny sezon w Rajdowych Mistrzostwach Świata jest efektem wytężonej pracy całego zespołu Lotos Rally Team oraz zaufania naszych Partnerów. Cieszę się, że razem będziemy reprezentować nasz kraj w najtrudniejszych rajdach najdalszych zakątków świata. Przed nami sprawdzian, którego wyniki poznamy pod koniec sezonu. Jestem pełen optymizmu. W zeszłym roku pokazaliśmy, że możemy walczyć o najlepszy wynik. Skorzystamy z nowej wersji Skody Fabii R5 i tak jak wszyscy wierzę, że to auto da nam wiele możliwości – powiedział Kajetan Kajetanowicz.
Zawody rozpoczynają się w czwartek (12.03.2020) od barwnej ceremonii startu w Guanajuato. Po niej załogi pokonają dwa przejazdy miejskiego odcinka specjalnego (1,12 km, start o godz. 3:08 i 3:31 czasu polskiego). Na piątkowe zmagania organizator przygotował najdłuższy etap, z dziesięcioma odcinkami specjalnymi o łącznej długości ponad 135 km. Pierwsza pętla to odcinki El Chocolate 1 (31,45 km, godz. 16:08), Ortega 1 (17,24 km, godz. 17:16), Las Minas 1 (13,69 km, godz. 18:14) oraz Parque Bicentenario (2,71 km, godz. 19:12). Po południu czasu miejscowego rozegrana zostanie druga pętla. Załogi ponownie pokonają próby El Chocolate (22:35), Ortega (23:43) oraz Las Minas (00:41), po których przejadą jeszcze krótkie super odcinki specjalne: SSS Autodromo 1 oraz 2 (2,33 km, godz. 02:21 i 02:26) oraz Street Stage León (0,73 km, godz. 3:14).
Sobota składa się z dziewięciu prób i jest tylko nieco ponad kilometr krótsza od poprzedzającego dnia. O 15:58 czasu polskiego wystartuje odcinek Guanajuatito 1 (24,96 km), następnie Alfaro 1 (16,99 km, godz. 17:01) oraz Derramadero 1 (21,78 km, godz. 18:08). Po serwisie załogi ponownie pokonają te próby odpowiednio o 21:56, 22:59 oraz 00:08. Na koniec ponownie trzy krótkie próby: SSS Autodromo 1 i 2 (2,33 km, 01:38 oraz 01:43) oraz Rock & Rally León (1,62 km, godz. 02:26).
Finałowy etap zostanie rozegrany w niedzielę, 15 marca. Składają się na niego trzy próby: najdłuższy w rajdzie OS Otates (33,61 km, godz. 15:38), San Diego (12,76 km, godz. 16:56) oraz El Brinco Power Stage (9,64 km, godz. 18:18). Zwycięzców poznamy około godz. 19:00 czasu polskiego.
Zobacz podobne artykuły:
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Historyczna zmiana u Lubiaka
Wiadomości / Moto sport
2024.04.15
Klara Kowalczyk wystartuje w Igrzyskach Motorsportu FIA
Wiadomości / Moto sport
2024.04.13
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
Warsztat / Porady
2024.04.16